آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 18
باردید دیروز : 233
بازدید هفته : 6691
بازدید ماه : 6670
بازدید سال : 9876
بازدید کلی : 9876

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 7 آذر 1394
نظرات
ماجرای حقوق 14 میلیونی پسر رئیس‌جمهور و نقش پسر رئیس‌جمهور دیگری در دعواهایش با رئیس مجلس را در این گزارش بخوانید.

حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان - فرزندان سه رئیس‌جمهور کشورمان در مقاطعی کمابیش در امور سیاسی کشور نقش داشته‎‌اند بعضی از آنها هم اصلا به عرصه سیاست وارد نشده‌اند. در این میان شاید بتوان فرزندان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که در سال‌های 68 تا 76 رئیس‌جمهور ایران بوده است را به عنوان سیاسی‌ترین فرزندان روسای جمهور ایران معرفی کرد. 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که دو دوره پیاپی از 1368 تا 1376 رئیس‌جمهور ایران شد، دارای 5 فرزند است؛ فاطمه، محسن، فائزه، مهدی و یاسر که از میان آنها فائزه و مهدی سیاسی‌ترین و حاشیه‌سازترین فرزندان آیت‌الله هاشمی محسوب می‌شوند.

 

** فاطمه هاشمی و پیش‌روی تا چند قدمی زندان 

فرزند ارشد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۳۸ متولد شد. فعالیت‌های سیاسی فاطمه هاشمی نسبت به سایر فرزندان خانواده هاشمی کمتر است، اما وی هر از گاهی و به فراخور حواشی ایجاد شده برای خانواده‌اش وارد میدان می‌شود‌. البته فاطمه هاشمی در اوایل انقلاب فعالیت بیشتری در حوزه سیاست داشت و در آن زمان حزب اعتدال را نیز تاسیس کرد.

وی فعالیت خود را در سال ۱۳۷۳ در بنیاد بیماری‌های خاص آغاز کرد. در سال ۱۳۷۷، فدراسیون ورزشی بیماران خاص تاسیس و تحت نظر فدراسیون ورزش‌های همگانی قرار گرفت. وی در سال ۱۳۸۴ ریاست این فدراسیون را بر عهده گرفت اما با گسترش انتقادها در سال ۱۳۸۸ نسبت به خانواده‌اش از سمت خود استعفا داد و متن گلایه آمیزی منتشر کرد. جالب است وی با روی کار آمدن دولت روحانی اعلام کرد قصد ندارد دوباره به عرصه فعالیتهای دولتی بازگردد.

از ماجرای حقوق 14 میلیونی پسر رئیس جمهور تا فعالیت فیس بوکی عماد

فاطمه هاشمی در شهریور ۹۲ به اتهام انتساب مطالب خلاف واقع به روسای قوای قضاییه و مقننه به دادسرا احضار و حدود یک ماه بعد برای وی قرار مجرمیت صادر شد. پرونده‌ وی به شعبه اول دادگاه انقلاب ارسال و در نهایت  موجب برگزاری دادگاه فاطمه هاشمی در دی ماه همان سال شد. خبرهای دادگاه وی برخلاف خبرهای دادگاه برادرش مهدی چندان رسانه‌ای نشد. فرزند اول آیت‌الله هاشمی در نهایت  به 6 ماه حبس تعزیری محکوم شد که اجرای آن به مدت دو سال معلق شده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 379
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 7 آذر 1394
نظرات
مراسم تشییع و استقبال رسمی از پیکر دیپلمات جان‌باخته کشورمان در مصلی تهران برگزار شد.
شیشه خودروی حامل احمدی‌نژاد در اثر فشار مردم شکست/ نظر احمدی‌نژاد درباره مظلوم واقع شدن مشایی
تعداد بازدید از این مطلب: 316
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 2 آذر 1394
نظرات
رئیس جمهور روسیه در اغلب سفرهای خارجی، خودروی زرهی و فوق امنیتی خود را همراه می‌برد.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه، یکی از سیاستمداران سوپرمیلیاردر جهان است. او درمورد هر بخش از زندگی دارای برنامه و طرح منحصربه فردی است و دور از ذهن نیست اگر همین وسواس را بر خودرویی که سوار می‌شود نیز اعمال کند.
 
پوتین قرار است دوشنبه (دوم آذر) وارد تهران شود. این سفر بهانه‌ای شده تا مسائلی چون چمدان اتمی روسیه و خودروی فوق زرهی پوتین هم  در کانون توجه رسانه‌ها قرار گیرد. خودروی فوق زرهی پوتین، ویژگی‌های جالبی دارد.
 
ولادیمیر پوتین و دلبستگی به خودروی کاملا زرهی+ تصاویر
تعداد بازدید از این مطلب: 316
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 2 آذر 1394
نظرات
رییس جمهوری ترکمنستان با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد.

دیدار رئیس جمهور ترکمنستان با رهبر انقلاب

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (یکشنبه) در دیدار آقای «قربان‌قلی بردی محمد اف» رئیس‌جمهوری ترکمنستان با اشاره به روابط نزدیک و دوستانه ایران و ترکمنستان و ظرفیتهای فراوان موجود برای توسعه همکاریهای دو جانبه و مقابله با آتش افروزیها در منطقه، تأکید کردند: راه مقابله با جریانهای تروریستی و خنثی کردن نفوذ آنها، مجال دادن به مردم در فعالیتهای صحیح اسلامی و تقویت حرکتهای فکریِ اسلامیِ معتدل و عقلانی است.

 

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار، دو ملت ایران و ترکمنستان را همسایگانی همچون دو خویشاوند توصیف کردند و با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیتهای فراوان در جهت توسعه همکاریها افزودند: لازم است که با جدیت در جهت اجرای توافقات صورت گرفته گامهای مؤثر و عملی برداشته شود.
 
رهبر انقلاب، امنیت، رفاه و پیشرفت همسایگان و کشورهای اسلامی را به نفع جمهوری اسلامی خواندند و گفتند: مرزهای ایران و ترکمنستان مرزهای صلح و آرامش و موجب آسایش خاطر طرفین بوده و امکان استفاده از مسیر ایران برای راهیابی به خلیج فارس و دریای آزاد فرصت ارزشمندی برای ترکمنستان است.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 1 آذر 1394
نظرات
در آستانه سفر رئیس جمهور روسیه به ایران، گمانه‌زنی‌ها درمورد چمدان اتمی وی قوت گرفته است.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه، دوشنبه هفته جاری به تهران سفر می‌کند و علاوه بر "دکتر حسن روحانی،" رئیس‌جمهور کشورمان با آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب، نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد؛ اما در این میان  بسیاری از تحلیلگران منتظرند ببینند آیا پوتین در این سفر چمدان معروف اتمی خود را همراه خواهد داشت یا خیر.
 
چمدان اتمی چیست؟
 
چمدان اتمی وسیله‌ای است که در آن داده‌های رمزی و سری لازم جهت صدور فرمان حمله، با بکار گیری تسلیحات هسته‌ای کشورهای آمریکا، فرانسه و روسیه، بوسیله رئیس جمهور آنها نگهداری می‌شود. 
 
آیا پوتین با چمدان اتمی به ایران می‌آید؟+ تصاویر
 
در روسیه سه چمدان اتمی وجود دارد. چمدان‌ها "چگت" نام دارند. اولی در دست رئیس جمهور، دومی در دست رئیس ستاد مشترک سه قوا و سومی در اختیار وزیر دفاع است. این سری چمدان بخشی از سامانه ارتباطات و فرماندهی کل ارتش روسیه، کازبک، است. این نام از نام سیگار برگ مورد علاقه "استالین" گرفته شد. طبق قوانین کرملین، روس‌ها باید سه نفره و پشت سر هم فرمان حمله را صادر کنند.
تعداد بازدید از این مطلب: 329
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 30 آبان 1394
نظرات
حضور رئیس جمهور روسیه پس از 8سال در ایران از این جهت حائز اهمیت است که مسکو در زمان سکانداری پوتین به جمع هفت قدرت برتر اقتصادی ملحق شد.
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از ویژگی­‌های بارز رابطه بازیگران در صحنه سیاست بین‌­الملل، نسبی بودن روابط است این ویژگی ماهوی، پایه تنظیم اهداف و منافع هر کشور در تعیین رابطه دوستانه، خصمانه و یا بی­طرفانه با سایر کشورها به شمار می­‌رود.
 
در این راستا روابط ایران و روسیه به عنوان دو کشور در صحنه سیاست بین‌­الملل نیز از این قاعده ماهوی مستنثنی نبوده به گونه‌ای که روابط دو کشور در طی چند سده اخیر را نیز باید در همین قاعده جستجو کرد که در مقاطع مختلف تاریخی، موجب نزدیکی و یا دوری دو طرف از یکدیگر شده است.
 
کمتر از 1 ماه پیش بود که "بیژن زنگنه" وزیر نفت کشورمان از سفر سران کشورهای بزرگ تولید و صادرکننده بزرگ گاز جهان به تهران خبر داد و گفت: "سومین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز آذر ماه در تهران برگزار می‌شود".
 
زنگنه با مهم ارزیابی کردن حضور وزیران مجمع کشورهای صادرکننده گاز پس از دو سال در تهران، تاکید کرد: این نشست در بالاترین سطح و با حضور رؤسای جمهوری کشورهای عضو این مجمع در تهران برگزار می‌شود، بنابراین با برگزاری سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز جهان روسای کشورهایی همچون "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزولا، شیخ خلیفه بن زاید رئیس امارات متحده عربی، فواد معصوم رئیس جمهور عراق، عبدالعزيز بوتفليقه رئیس جمهور الجزاير، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، سلطان قابوس پادشاه عمان و سران و مقامات بلند پایه سایر کشورهای گازخیز جهان مسافر تهران خواهند شد.
تعداد بازدید از این مطلب: 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 27 آبان 1394
نظرات
یک کارشناس وزارت خارجه ادعای مقام امنیتی ولایت فراه افغانستان درباره کمک ایران به طالبان را تکذیب کرد.
ادعای مقام امنیتی ولایت فراه افغانستان درباره کمک ایران به طالبان تکذیب شد
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبر نگاران جوان؛ یک کارشناس مسائل غرب آسیای وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص ادعای مقام امنیتی ولایت فراه افغانستان پیرامون کمک ایران به گروه طالبان گفت: اینگونه ادعاها غیر واقعی است.
 
وی با اشاره به سوابق و عملکرد گذشته جمهوری اسلامی ایران به ویژه نقش سازنده کشورمان در افغانستان خاطرنشان کرد: همواره رویکرد جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر حمایت از برقراری صلح و ثبات در افغانستان بوده و این امر به درستی بیانگر راهبرد کشورمان در مقابله با افراط گرایی و خشونت است.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 26 آبان 1394
نظرات
واشینگتن پست نوشت موافقان و مخالفان توافق هسته‌ای ایران بی‌صبرانه در انتظار انتشار گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خیرنگاران جوان؛ واشینگتن پست در گزارشی به قلم "والتر پینکاس" مدعی شد: آژانس بین المللی انرژی اتمی 15 دسامبر (24 آذر) نتیجه تحقیقات خود درمورد چگونگی محدودسازی فعالیت‌های هسته‌ای ایران و پایبندی این کشور به مفاد توافق هسته‌ای وین را ارائه می‌دهد. موافقان و مخالفات این توافقنامه در هر دو کشور ایران و آمریکا گوش به زنگ هستند تا از گزارش منتشر شده به عنوان سندی در جهت اثبات دلایل موافقت و یا مخالفت خود استفاده کنند. در حقیقت این گزارش خوراک هر دو گروه را تامین خواهد کرد.
 
واشینگتن پست در این باره نوشت: مخالفات توافق هسته‌ای در آمریکا بحث‌های جدیدی را بر سر توان آژانس در راستی‌آزمایی فعالیت‌های هسته‌ای ایران آغاز می‌کنند. اگر گزارش جدید آژانس نشان دهد ایران از قوانین تخطی کرده، نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دلیلی مستند برای لغو توافق وین به دست می‌آورند و همانطور که از قبل وعده دادند، توافقنامه را پاره می‌کنند. اگر گزارش آژانس حرکت ایران در مسیر قانونی فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را نشان دهد، آنوقت ناتوانی آژانس در راستی‌آزمایی فعالیت‌های ایران را بهانه قرار خواهند داد.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 320
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 21 آبان 1394
نظرات
واشینگتن پست با ادعای اینکه ایران مفاد توافق هسته‌ای را نقض کرده است، از دولت آمریکا خواست به تعهدات خود در قبال برجام عمل نکند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی واشینگتن پست با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود، مدعی شد: دولت اوباما در ابتدا، حصول برنامه جامع اقدام مشترک میان ایران و گروه 1+5، را توافقی خوب توصیف کرد که تأثیرات مثبتی بر رفتار منطقه‌ای ایران خواهد داشت. این درحالی است که کاخ سفید پس از مدت کوتاهی، با عقب‌نشینی از موضع ابتدایی خود، اعلام کرد این توافق بهترین راه‌حل نیست، اما در مقایسه با جنگ، گزینه مناسب‌تری است. اکنون استدلال دولت این است که «رفتار ایران هر روز خصمانه‌تر می‌شود و این کشور همچنان به جنگ‌افروزی‌های خود ادامه می‌دهد، اما ما دست‌کم توانسته‌ایم برنامه هسته‌ای تهران را متوقف کنیم.»

این روزنامه در ادامه نوشت: رسانه‌ دولتی ایران سه‌شنبه از توقف جمع‌آوری سانتریفیوژها در دو مرکز غنی‌سازی بدلیل تذکر گروهی از نمایندگان مجلس به «حسن روحانی،» رئیس‌جمهور این کشور، خبر داد. این در حالی است که ایران هفته گذشته اعلام کرده بود طبق مفاد توافق، جمع‌آوری سانتریفیوژهای غیرفعال را در مراکز «نطنز» و «فردو» آغاز کرده است. واشینگتن پست سپس با طرح ادعاهایی بی‌اساس، ایران را متهم به نقض مفاد برجام کرد و از دولت آمریکا بدلیل سکوت درخصوص این موضوع، مورد حمله قرار داد: «کابینه اوباما برای حصول توافق و حفظ آن به هر قیمتی، نهایت تلاش خود را خواهد کرد و در این راه، حتی اقدامات تهران را نیز توجیه می‌کند.»

تعداد بازدید از این مطلب: 313
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , نظامی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 20 آبان 1394
نظرات
رئیس جمهور آمریکا طی دستوری وضع فوق العاده ملی این کشور درباره ایران را تمدید کرد.

برچسب

تعداد بازدید از این مطلب: 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 19 آبان 1394
نظرات
دیدار روسای جمهور ایران و فرانسه در کاخ الیزه 2 ساعت بیشتر به طول نخواهد انجامید.
تعداد بازدید از این مطلب: 319
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , سرگرمی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 18 آبان 1394
نظرات
وزیرامور خارجه با بیان اینکه ما نگران شرایط پسا برجام هستیم، گفت: فضای پس از برجام فرصتی است که باید از آن برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنیم.
ظریف: فرصت فضای پس از برجام نباید دچار مجادلات داخلی شودبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ "محمد جواد ظریف" وزیر امورخارجه کشورمان در نشست مشترک استان‌داران و روسای نمایندگان ایران در خارج از کشور که در روز دوشنبه( 18 آبان ماه)در محل وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه فرصت مناسبی فراهم شد تا در یک جمع صمیمی بحث های مربوط همکاری‌ استان‌های کشور و نمایندگان ایران در خارج از کشور در این مقطع حساس بررسی شود، اظهار داشت: سمینار امسال دو موضوع اساسی دارد که یکی از این موضوعات بهره‌برداری از شرایط ایجاد شده در فضای بین‌المللی پس از برجام برای پیشبرد اهداف سیاست اقتصادی مقاومتی، توسعه کشور و کمک به معیشت مردم است.
 
وی افزود: در این حوزه زمینه همکاری بین استان‌ها و نمایندگان ما وجود دارد.
 
وزیر امور خارجه با اشاره به دومین موضوع اساسی تصریح کرد: موضوع دیگر رسیدگی وضعیتمان با همسایگانمان است. با توجه به شرایط امروز منطقه استانداران به ویژه استان داران مرزی باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند، چراکه منطقه ما امروز با یک خطر جدی و شدید مواجه است و آن خطر افراط‌ گرایی فرقه‌گرایی بی‌حساب و کتاب، بی‌حد و مرز و ناشی از سیاست‌های غلط و کوتاه‌بینانه برخی از بازیگران بین‌المللی است.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 18 آبان 1394
نظرات

عدنان طباطبایی: ایران و آمریکا منافع مشترک ندارند، باید به دنبال توسعه روابط با اروپا باشیم

بین الملل > دیپلماسی - عدنان طباطبایی در گفتگو با خبرآنلاین ضمن تاکید بر اهمیت توجه بر روابط ایران و اروپا به لزوم عنایت به مناسبات با آلمان اشاره دارد.

سعید جعفری - درست چند هفته پس از حل و فصل پرونده یک دهه ای هسته ای ایران و کشورهای غربی، تهران برای حل یک بحران منطقه ای به نام سوریه هم دعوت شد تا در این خصوص نقش مثبتی ایفا کند. اتفاقی که اثرات مثبتی هم در پی داشت و بیانیه ای ۹ بندی از این گفتگوها بیرون آمد. عدنان طبابایی معتقد است آلمان نقش پررنگی در حضور ایران در این نشست ایفا کرد و یکی از بازیگرانی بود که اصرار داشت تهران باید در نشست های حل بحران سوریه حضور داشته باشد. مدیر کل پژوهشکده center for applied research in partnership with the orient در آلمان همچنین اعتقاد دارد ایران و آمریکا منافع و اهداف کاملا متفاوتی دارند و تهران باید به فکر همگرایی بیشتر با کشورهای اروپایی باشد. در ادامه مشورح گفتگوی خبرآنلاین با عدنان طباطبایی پسر صادق طباطبایی که در آلمان زندگی می کند را می خوانید. 

تاثیر برجام بر روابط ایران و اروپا را چطور می بینید؟ وزرای خارجه کشورهای اروپایی پس از حصول این توافق یکی یکی به کشورمان سفر کردند و همه اینها بعد از حدود بیش از ده سال صورت گرفت. فضای روابط ایران و اروپا و به ویژه آلمان را چطور می بینید؟

تعداد بازدید از این مطلب: 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 17 آبان 1394
نظرات

ظریف، پیامبر یا خائن زمانه؟

 

ظریف را مصدق یا امیرکبیر و برجام را چون فتح خرمشهر خواندن  و یا  او را خائن دانستن لطفی است که این روزها در حق ظریف می شود!

 
محمد جواد ظریف

برگرداندن ورق در مذاکرات هسته ای و به سرانجام رساندن آن توسط تیم وزارت امورخارجه که در راس آن محمد جواد  ظریف قرار دارد، مشخص بود که از همان ابتدا این مسئولیت سنگین  با واکنش های متفاوتی میان مردم و مسئولین واقع شود.
مسئولیتی که  احمد توکلی درباره دیدار خود با ظریف از زبان او این جمله را نقل می کند  که "شب ها بخاطر نگرانی از سنگینی مسئولیت خوابم نمی برد".
اما مسئولیتی سنگین که یک چالش بزرگ پیش رو داشت و گاهی هم تا لب خط قرمزها و شکستن تابوها پیش رفت قطعا مورد قضاوت  قرار می گرفت .قضاوتی که درآن از منافع جناحی قرار داشت تاقرائت های شخصی و البته نقدهای دلسوزانه اما مانند همه عرصه های دیگر این موضوع با افراط و تفریط هایی روبرو بوده است که پیش بینی آن کار سختی نبود و در عرصه سیاسی اولین بار نیست که با این مدل رفتارها روبرو هستیم. در موضع مذاکرات دو طرف موافق و مخالف در بالا بردن و یا به زمین زدن تیم مذاکره کم نگذاشتند توصیف های شاعرانه و قیاس هایی که توافق و برخورد تیم هسته ای را با  بزنگاه های تاریخی چون فتح خرمشهر و نبردها و صلح پیامبر مقایسه می کرد تا قیاس های تلویحی با عمرسعد و اهانت و تهدید به جای نقد اما چیزی که همیشه باعث می شد تیم مذاکره کننده راه خود را مصمم پیش برد دلالت و حمایت های رهبر انقلاب بود.آن زمان که منتقدان سخت ترین نقدها- بخوانید حمله- را به تیم مذاکره داشتند رهبری از آنها به عنوان فرزندان انقلاب نام بردند و بارها با تقدیر از تلاش این تیم و به کار بردن کلماتی چون برادران ما قوت قلب تیم مذاکره کننده بودند و همزمان با بیان الزامات و چهارچوب ها از طرفداری های افراطانه و نگاه بدون نقد به جریان مذاکرات از آسیب های مربوطه جلوگیری می کردند.

تعداد بازدید از این مطلب: 382
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 16 آبان 1394
نظرات
پایگاه اینترنتی هافینگتون پست در گزارشی به پایان دوران فرمانروایی آمریکا در خاورمیانه پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ هافینگتون پست در مقاله‌ای به قلم "دیوید اولالو" به انتقاد قدرت‌های غربی درمورد دخالت نظامی روسیه در بحران سوریه اشاره کرد و نوشت: درحالیکه مقامات آمریکایی مراتب اعتراض و نارضایتی خود را از حضور روسیه در سوریه ابراز می‌کنند، همه از تحکیم روابط چین با ایران غافل شده‌اند. سفر قریب الوقوع "سان جیانگو،" دریاسالار چین به ایران، اوضاع را تا حدی پیچیده کرده است.
 
اگر چین در مسیر تحکیم روابط سیاسی، نظامی و تجاری با ایران قدم بردارد و در این راه برنامه‌ریزی کند، بدون شک سیاست‌ خارجه واشینگتن حرفی برای گفتن نخواهد داشت و بدون شک نقش راهبردی خود در خاورمیانه را از دست می‌دهد. سفر این مقام عالی رتبه چینی به ایران فقط به معنی تغییرات دیپلماتیک در خاورمیانه نیست؛ بلکه نشان می‌دهد چین به عنوان یک قدرت نظامی درحال تغییر موازنه قدرت در جهان است. دریاسالار جیانگو پیش از عزیمت به ایران اظهار داشت مایل به برقراری روابط نزدیک با ایران است. سوالی که واشینگتن باید از خود بپرسد این است که افزایش حضور چین در خاورمیانه چه نتایجی به دنبال خواهد داشت. آیا هدف چین از این کار فقط تقویت روابط تجاری و بازرگانی با ایران است یا پکن به دنبال افزایش قدرت نظامی خود در خاورمیانه است. پاسخ هر دو سوال مثبت است.  
 
در حوزه اقتصادی، مقامات چین معتقدند ایران به دلیل دارا بودن ذخایر عظیم نفتی یک شریک تجاری ارزشمند محسوب می‌شود که می‌تواند موتور اقتصادی پین را به گردش درآورد. با امضای توافق هسته‌ای میان ایران و قدرتهای 1+5، تحریم‌های اقتصادی و نفتی علیه این کشور برداشته می‌شود و چین فرصت می‌کند بار دیگر به بزرگترین خریدار نفتی ایران تبدیل شود. زمانیکه قانونگذاران آمریکایی مشغول بحث بر سر حفظ و یا لغو توافق هسته‌ای ایران هستند، چین و اغلب کشورهای اروپایی بسترهای مناسب اقتصادی برای ازسرگیری روابط با ایران را آماده می‌کنند. شورای فدرال سوئیس از وزارت اقتصاد این کشور درخواست کرده است چشم‌انداز جدیدی برای برقراری روابط تجاری با ایران ترسیم کند. استقبال چین از ایجاد روابط نزدیک تجاری با ایران، نقش بسیار مهمی در به نتیجه رسیدن توافق هسته‌ای این کشور داشت و دیگر شرکای اروپایی را نیز به برقراری هرچه سریعتر روابط اقتصادی با تهران تشویق کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 353
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 16 آبان 1394
نظرات
دیپلمات های رژیم صهیونیستی تهدید کردند اگر حقوق آنها افزایش نیابد با اعتصاب خود، دیدار چند روز آینده نخست وزیر این رژیم را با همتای آمریکایی اش مختل می کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، دیپلمات های رژیم صهیونیستی تهدید کردند اگر حقوقشان افزایش نیابد دیدار چند روز آینده بنیامین نتانیاهو -- نخست وزیر این رژیم -- و باراک اوباما -- رئیس جمهور آمریکا – را مختل می کنند.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی مدتی است با وزارت دارایی بر سر حقوق و دستمزد دچار مناقشه شده است. نشست روز دوشنبه نتانیاهو و اوباما در کاخ سفید نخستین دیدار آنها در یک سال گذشته و به عبارت دقیق تر، نخستین دیدار آنها از زمان امضا شدن توافق هسته ای ایران در ماه ژوئن خواهد بود که میان این کشور و آمریکا و پنج قدرت دیگر جهان به دست آمد؛ اما رژیم صهیونیستی به شدت با آن مخالف بود.
 
اتحادیه کارکنان وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه هشدار داد ممکن است از دیپلمات های داخل و خارج این رژیم بخواهد بدون اخطار قبلی اعتصاب کنند که در آن صورت برنامه دیدار هفته آینده نتانیاهو و اوباما مختل خواهد شد. این اتحادیه اعلام کرد انتظار دارد نتانیاهو که سمت وزیر امور خارجه را نیز بر عهده دارد، برای پاسخ دادن به خواسته ها فورا اقدام کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 16 آبان 1394
نظرات
بر خلاف غرب در ایران تاکنون هیچ یک از همسران روسای جمهور مسئولیتی رسمی را برعهده نگرفته‌اند.
حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان - در کشورهای غربی همسران روسای جمهور، بانوی اول کشور به حساب می‌آیند و فعالیت‌های گوناگون سیاسی و غیرسیاسی در سطوح بالا انجام می‌دهند.
 
اما در ایران و پس از انقلاب اسلامی همسران روسای جمهور چهره‌های شناخته شده‌ای نبوده و تاکنون هیچ یک از همسر هیچکدام از روسای جمهور مسئولیتی برعهده نگرفته‌اند اما قطعا در برخی مسائل سیاسی نقش اثرگذاری ایفا کرده‌اند چرا که در هر حال، همسر رئیس جمهور بوده‌اند.
 
علیرغم همسران روسای جمهور، همسران فعالان و شخصیتهای سیاسی دیگر غیر از رئیس دستگاه اجرایی در عرصه سیاست حضور فعال‌تری داشته‌اند به صورتی که به محض انتصاب همسرشان در مسئولیت جدید، آنها نیز چرخش داشته‌اند و در کنار همسر مسئولیتی را برعهده گرفته‌اند.
 
- آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و عفت مرعشی


عفت مرعشی همسر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در زمانی که وی رئیس مجلس و همچنین رئیس‌جمهور بود، چندان در عرصه سیاست کشور فعال نبود ولی در سالهای اخیر فعالیت وی و موضع‌گیری‌های سیاسی‌اش افزایش پیدا کرده است.

قرار است کتاب خاطرات عفت مرعشی به عنوان "پا به پای سر" که شرح رویدادهای مختلف زندگی مشترک آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و مرعشی است، بزودی منتشر شود. همسر آیت الله هاشمی رفسنجانی در این کتاب به ماجرای دستگیری خود و همسر شهید مفتح توسط ساواک قم و بازجویی‌های شبانه اشاره کرده‌ است.

چرا بانوان رئیس جمهور در صحنه سیاسی کشور نقش آفرینی ندارند؟


اولین عکسی که از عفت مرعشی به صورت رسمی منتشر شد، مربوط به سال ۱۳۶۰ است؛ یعنی زمانی که وی به همراه همسرش آیت الله هاشمی رفسنجانی که در آن زمان ریاست مجلس را بر عهده داشت، به کره شمالی رفته بودند و با کیم ایل سونگ رهبر وقت کره شمالی و پدربزرگ رهبر فعلی این کشور عکس یادگاری گرفتند.

تعداد بازدید از این مطلب: 353
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 16 آبان 1394
نظرات
حزب‌الله در جنگ 33 روزه کابوس تیپ زرهی 52 ارتش اسرائیل شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رژیم صهیونیستی از ده‌ها سال پیش به فکر ایجاد یک کشور در منطقه غرب آسیا بوده و با تلاش در زمینه ایجاد یک دولت یهودی، کشورهای منطقه را برای تعامل برانگیزاند.


سرزمین‌های اشغالی با وسعت قریب به 21 هزار کیلومتر مربع و قریب به 8 میلیون نفر جمعیت در منطقه مدیترانه و در کشور فلسطین ایجاد شده که هدف از ایجاد این سرزمین‌ها که از مدت‌ها قبل توسط "تئودور هرتزل" تئوری آن مطرح شده بود، یک منطقه با وسعت چند میلیون کیلومتر مربع بوده که تنها بخش کوچکی از آن محقق شده و باقی آن به دلیل وجود محور مقاومت محقق شده است.





تعداد بازدید از این مطلب: 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 16 آبان 1394
نظرات
نخست وزیر جدید کانادا اعلام کرد که برای برقراری روابط دوباره میان ایران و کانادا آماده است.
مطالب مرتبط
تعداد بازدید از این مطلب: 331
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 16 آبان 1394
نظرات
حمید رسایی و صادق زیبا کلام با موضوع "آمریکا، دشمنی و نفوذ" مناظره می‎کنند.
تعداد بازدید از این مطلب: 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 16 آبان 1394
نظرات
عکسی از مصاحبه محمدرضا پهلوی با شبکه خبر در فضای مجازی منتشر شده است که مربوط به دوران میانسالی اش است.
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرنگار شبکه خبر با حضور در پشت صحنه سریال معمای شاه، با حسین نورعلی بازیگر نقش محمدرضا شاه در دوران میانسالی مصاحبه کرد.

تصویر این بازیگر با گریم شاه مخلوع پهلوی که از شبکه خبر پخش شد، در فضای مجازی منتشر شده و مورد استقبال و توجه عموم قرار گرفته است.



مصاحبه شبکه خبر با شاه+ عکس

تعداد بازدید از این مطلب: 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 14 آبان 1394
نظرات
"دکتر احساس مسئولیت کند می‌آید." این عبارت کوتاه ترجیع‌بند این روزهای احمدی‌نژادی‌هاست. مقربین رئیس دولت‌های نهم و دهم امید دارند تا رئیس‌جمهور سابق و البته محبوبشان در انتخابات مجلس دهم حضور پیدا کند.
به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "دکتر احساس مسئولیت کند می‌آید." این عبارت کوتاه، ترجیع‌بند این روزهای احمدی‌نژادی‌هاست. مقربین رئیس دولت‌های نهم و دهم امید دارند تا رئیس‌جمهور سابق و البته محبوبشان در انتخابات مجلس دهم حضور یابد اما برخی دیگر نظیر "عبدالرضا داوری" گفته که "احمدی‌نژاد برنامه‌ای برای انتخابات مجلس ندارد و هر فهرستی هم که به ایشان منتسب شود را از همین الان تکذیب می‌کنیم."  
 
چه احمدی‌نژاد برای انتخابات مجلس برنامه داشته باشد و چه نداشته باشد، امروز کوچک‌ترین صحبت و حرف او مثل بمب فضای رسانه‌ای کشور را تکان می‌دهد. احمدی‌نژاد روزگاری رئیس جمهور این کشور بوده و مسلما نمی‌توان باور کرد که او برای آینده سیاسی خود و شاید بازگشت به قدرت برنامه‌ای نداشته باشد. لیکن چشیدن طعم شیرین قدرت، بایدها و نبایدهایی را می‌طلبد که در ادامه اشارات نظری به بخشی از آن خواهیم داشت.  
 
چرا احمدی‌نژاد باید در انتخابات مجلس شرکت کند؟
 
**احمدی‌نژاد کماکان در میان توده‌ مردم به ویژه طبقه متوسط طرفداران خودش را دارد. این را می‌شود از استقبال نسبتا بالای مردمی از سخنرانی‌های او فهمید.
 
**احمدی‌نژاد یک چهره آکادمیک و از اساتید دانشگاه علم و صنعت است. از این‌رو اصولگرایان به‌ویژه از نوع سنتی آن نمی‌توانند به راحتی از کنار مقبولیت او در میان "طبقه ارزشی دانشگاهی" عبور کنند.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 14 آبان 1394
نظرات
مراسم بزرگداشت یوم الله 13 آبان امسال با حضور مردم غیور ایران پرشورتر از همیشه در مقابل لانه جاسوسی برگزار شد.
مراسم بزرگداشت 13 آبان تا دقایقی دیگر آغاز می‌شودبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم یوم الله 13 آبان، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور شخصیت‌های شاخص نظام و خیل عظیم مردم همیشه در صحنه پایتخت، از مقابل لانه جاسوسی آغاز شد. 

گفتنی است، مردم غیور از ساعتی پیش برای شرکت در این مراسم حضور یافتند. 
 
علاوه بر حضور افشار مختلف مردم در تهران، در سراسر کشور نیز تجمعات مشابهی در حال برگزاری است.
 
در این مراسم پلاکاردهایی چون "ما تا آخرین نفس ایستاده‌ایم"، "مرگ بر آمریکا"، "آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند"، " تا ۲۵  سال آینده اسراییلی وجود نخواهد داشت"، "لاف در غربت اوباما"، "اوباما یزید زمان"، "مَردیم و اهل رزمیم، نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا"، در دست مردم است. 
 
تظاهرکنندگان همچنین پلاکاردهای با عنوان "چون مصدق به آمریکا اعتماد نکنیم، آقای ظریف احتیاط احتیاط"، "با دشمنان حسین دست ندهید"، "لبیک یا حسین، لبیک یا خامنه‌ای"، "جنایات آمریکا را فراموش نخواهیم کرد"، "لعنت خدا بر کدخدا" در دست دارند. 
 
مردم، دانش آموزان و دانشجویان غرّاتر از همیشه فریاد بر مرگ آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر ابوسفیان، مرگ بر ال یهود و مرگ بر آل سعود سر می‌دهند. 
 
تعداد بازدید از این مطلب: 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 13 آبان 1394
نظرات
نامزد ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد در صورت پیروزی در انتخابات، با بلند پروازی های ایران مقابله خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، جب بوش، نامزد جمهوی خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پسر و برادر رؤسای جمهور پیشین این کشور مدعی شد اگر رئیس جمهور شود با بلند پروازی های ایران در منطقه مقابله خواهد کرد. وی همچنین در اظهاراتی مداخله جویانه و بی اساس، درباره سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران اظهار نظر کرد.
 
وی در توضیح منظور خود گفت: ما نباید اجازه دهیم ایرانی ها در سوریه ، عراق، یمن و لبنان نفوذی که تا کنون داشته اند را ادامه دهند .  وی ادعا کرد: در صورت پیروزی درانتخابات تمام قدرت خود را به کار خواهم گرفت تا مطمئن شوم متحدان اروپایی ما در ایران سرمایه گذاری نخواهند کرد و احتمالا این تلاش های من شامل باز گرداندن تحریم های آمریکا برعلیه ایران هم خواهد بود.
تعداد بازدید از این مطلب: 311
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 12 آبان 1394
نظرات
هزاران نفر از دانشجویان و دانش‌آموزان در آستانه 13 آبان با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.
برخی با بزک‌کردن چهره آمریکا فرصت خنجر زدن برای او ایجاد می‌کنند/ پیشرفت و قدرت ملت موجب روی آوردن دشمنان به مذاکرات هسته‌ای شدبه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه شنبه) در دیدار پرشور هزاران نفر از دانشجویان و دانش آموزان، مبارزه ملت ایران با استکبار را مبارزه ای «منطقی، خردمندانه و متکی بر تجربیات تاریخی» خواندند و با استناد به مشکلات و ضرباتی که به علت اعتماد به امریکا و ساده اندیشی برخی سیاسیون، در تاریخ معاصرِ کشور بوجود آمده افزودند: امریکا، همان امریکای قدیم است اما عده ای مغرض و یا ساده لوح تلاش می کنند این دشمن توطئه گر را در افکار عمومی ملت به فراموشی و غفلت بسپارند تا امریکا در فرصتی مناسب خنجر را از پشت فرو کند.
 
در این دیدار که در آستانه سیزده آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی انجام شد رهبر انقلاب، مقطع کنونی را دوره تثبیت عزت ملت و ترسیم نقشه پیشرفت ایرانیان دانستند و هوشیاری، آگاهی و بصیرت عمومی به ویژه جوانان را در این مقطع، بسیار مهم خواندند.
 
ایشان افزودند: نکته اساسی در فهم و تحلیل اوضاع کنونی و ترسیم حرکت آینده کشور، درک این واقعیت است که مبارزه جمهوری اسلامی و مردم ایران با استکبار برخلاف حرفهای برخی ها، حرکتی غیرمنطقی و احساساتی نیست بلکه مقابله ای برخاسته از عقل و تجربه و برخوردار از پشتوانه علمی است.
تعداد بازدید از این مطلب: 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 11 آبان 1394
نظرات
معاون وزیر امورخارجه کشورمان گفت: اجلاس وین در رابطه با سوریه موفق بود زیرا چارچوب‌هایی را مشخص کردند که موردقبول ما هم بود که آغازگر روند جدیدی است اما باید بدانیم موضوع سوریه بسیار پیچیده است.
اسناد صادر شده توسط اروپایی ها در رابطه با تحریم‌ها را مورد بررسی حقوقی قرار می‌دهیم/ تا 2 ماه آینده تحریم‌ها لغو می‌شود"سیدعباس عراقچی" معاون وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد روند اجرا شدن برجام اظهارداشت: همان‌طور که میدانید ما اکنون در مرحله‌ای هستیم که روز تصویب را گذراندیم و اکنون در مرحله‌ای هستیم که طرف‌های غربی باید تحریم‌ها را متوقف یا لغو کنند از همین رو قوانین مربوط هم صادر کردند که شورای وزیران اتحادیه اروپا قوانین در رابطه با تحریم ها را لغو کرد و رییس جمهور امریکا نیز طی دستوری فرمان توقف تحریم‌های کنگره را صادر کرد که هردوی این‌ها روز اجرایی شدن برجام به مرحله اجرا خواهد رسید.
 
وی با بیان اینکه ما نیز باید اقدامات خود را تا آن روز انجام دهیم که توسط سازمان انرژی اتمی این موضوع پیگیری می‌شود، افزود: از طرفی اسناد صادر شده توسط اروپایی ها را مورد بررسی حقوقی قرار می‌دهیم تا مطمئن شویم آنچه که در برجام آمده، رعایت شده و مطمئن شویم شرطی که  رهبری در آن گذاشته بود رعایت شده که ظاهرا نشان داده که این اتفاق افتاده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 11 آبان 1394
نظرات
شبکه تلویزیونی سی ان ان فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سوریه را بازتاب داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سی ان ان در گزارشی گفت: رهبر معظم ایران خواستار توقف کمک ها به مخالفان سوری شد.

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: رهبر معظم ایران گفته است راه حل برای مسئله سوریه انتخابات است و لازم است کمک های نظامی و مالی به مخالفان متوقف گردد.

نیک پاتون والش خبرنگار سی ان ان در گزارشی از ترکیه گفت: گفتگوهای اخیر وین متاسفانه هیچ تاثیری در داخل سوریه نداشته است. آنچه که جالب است مسئله انتخابات است. چگونه می توان انتخابات را در کشوری مانند سوریه که دارای شکاف فرقه ای است و جنگ در آن ادامه دارد، سازماندهی کرد.

آیت الله خامنه ای رهبر معظم ایران گفته است باید کمک ها به مخالفان در سوریه متوقف شود. این در حالی است که آمریکا ساعاتی قبل از این اظهارات اعلام کرده بود صد میلیون دلار برای زیرساخت های آسیب دیده و کمک های بشردوستانه به مخالفان سوری می دهد. بنابراین هیچ تغییری پس از گفتگوهای وین روی نداده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 9 آبان 1394
نظرات
وزیر خارجه عربستان در رقابت با سایر وزیران خارجه شرکت کننده در مذاکرات سوریه 2 در وین ناچار به نشست در انتهای میز مذاکرات شد.
تعداد بازدید از این مطلب: 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 9 آبان 1394
نظرات
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: که مذاکرات با 1+5 درباره اجرای برجام که در حاشیه مذاکرت صلح سوریه در وین برگزار شد، خوب و سازنده بوده است.
دستورات مقام معظم رهبری مبنای بسیاری از بحث‌ها بود/ گفت‌وگوها پیرامون برجام پیشرفت خوبی داشت/ تصمیم نهایی درباره سوریه بر عهده مردم آن کشور استبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "محمد جواد ظریف" پس از نشست صلح سوریه در وین در جمع خبرنگاران با اشاره به این که دستورات مقام معظم رهبری مبنای بسیاری از بحث هایی بود که این دو روز صورت گرفته است، اظهارداشت: درباره تسریع اجرای تعهدات طرف مقابل، بحث های متعددی با 1+5 بویژه آمریکایی ها داشتیم و ما می خواستیم اطمینان حاصل کنیم از این که این تعهدات در زمینه های مختلف برجام انجام می شود.
 
وی ادامه داد یکی از موضوعات مساله اراک است در این زمینه بحث مفصلی کردیم از جمله در مورد تعهدات طرف مقابل برای بازسازی اراک که پیشرفت خوبی داشتیم.
 
وی اضافه کرد: درباره اقدامات آمریکایی ها که باید انجام دهند و برای ارائه تضمین به شرکای تجاری ما برای این که مانع تجارت با ایران نشوند ، گفت و گو شده است و در این زمینه ها توافق های خوبی صورت گرفت و قرار شد روی آن بیشتر کار شود.
تعداد بازدید از این مطلب: 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 9 آبان 1394
نظرات
منابع آمریکایی اعلام کردند اوباما با هدف حمایت از شورشیان سوری، نیروهای ویژه به این کشور اعزام می‌کند.
تعداد بازدید از این مطلب: 336
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 6 آبان 1394
نظرات

نگاه برجام به روسری زنان

برجام توقع آفرین است! قطاری از توقعات پشت سر توافق هسته ای وجود دارد.

 
اوباما

برجام توقع آفرین است! قطاری از توقعات پشت سر توافق هسته ای وجود دارد از لغو تحریم ها تا رونق اقتصادی، از اهمیت دادن به اقتصاد مقاومتی تا ایستادگی بر سر اصول اما طرف مقابل هم توقعاتی نوشته  شده از جمله محدودیت هایی که از ١٠ تا ٢٥ سال درباره ساخت سانتیریفیوژها، سقف غنی سازی، سایت های هسته ای  وجود دارد اما اهداف نانوشته ای نیز در این میان وجود دارد که در پس اذهان افراد و فعالیت های دولت های غربی در راستای توافق وجود دارد نقشه هایی که بعضا از گوشه و کنار رسانه ای می شوند و عجیب و غریب هستند.
در داخل برخی با نگاه سهل اندیشانه خود توقع نیل به سمت رابطه دوستانه را از مذاکرات دارند. آنها به مذاکرات به عنوان یک باب رابطه نگاه می کنند و آن را صرفا معامله ای موقت نمی دانند و اصل اعتماد به طرف مقابل را برای خود دارند دقیقا برخلاف طرف مقابل که اساس رابطه اش بر اساس عدم اعتماد وعدم سنخیت ایدئولوژیک با ایران اسلامی است. اما این توقع از برجام در خارج از مرزها گستره خاص تری پیدا می کند گاهی سیاستمداران، رسانه ها و نهادهای طرف غربی موضع گیری هایی می کنند که گویا برجام برای آنها یک تکنیک براندازی نرم است!
برجام برای طرف مقابل راهی برای جلوگیری از پیشرفت ایران در قدرت گیری های خود است آنها امید دارند هر چند موقت مانعی بر سر راه ایران بگذارند تا با خرید وقت بتوانند از مولفه های نرم دیگر برای جلوگیری از این سیر پیشرفت و مقابله با جمهوری اسلامی استفاده کنند. آنها مذاکره را راهی برای نفوذ بیشتر و تحمیل خواسته ها در غالب فرصت و ارتباط های به وجود آمده می بینند. چه بسا اگر شرایط به  آنها اجازه دهد هر جا به خواسته های خود برسند و یا راه دیگری بهتر از توافق به دست آورند زیر قول خود می زنند به همین جهت است که محکم کردن ضمانت های غربی در رفع تحریم ها و قول های طرف مقابل امری قابل اهمیت است.
استفاده ابزاری آنها از توافق را در این جمله اوباما می توان متوجه شد که گفت" اگر بتوانیم پیچ و مهره های تاسیسات هسته ای ایران را باز می کنیم" . اهانت و تهدیدی که در طول مذاکرات بارها تکرار شد اما هر چه ماجرای توافق و مذاکرات پیش می رود رسانه ها و اظهارات طرف غربی بیشتر از توقعات  و نگاه نابجای آنان به برجام پرده بر می دارد. موردی که توجه بدان ما را در استفاده از این فرصت پیش آمده بیشتر کمک می کند تا دچار آسیب ها و انحرافات نشویم و دست چدنی دشمن را در پس برخی از نرمش ها و دیپلماسی هایش ببینیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 340
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 5 آبان 1394
نظرات
تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های سیاسی کشور که صبح امروز در پیشخوان مطبوعات عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوانتصاویر صفحه نخست روزنامه‌های سیاسی کشور که صبح امروز در پیشخوان مطبوعات عرضه می‌شود، به شرح ذیل است؛

از ترددهای مشوک تا 4 وزیر مفت خور به زعم مشاور رئیس‌جمهور!!!

از ترددهای مشوک تا 4 وزیر مفت خور به زعم مشاور رئیس‌جمهور!!!

تعداد بازدید از این مطلب: 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 5 آبان 1394
نظرات
«جان کری» در بیانیه ای تحت عنوان «یافته ها و تصمیمات برای چشم پوشی از تحریم ها»، دستور توقف موقت تحریم ها علیه ایران را صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای تحت عنوان «یافته ها و تصمیمات برای چشم پوشی از تحریم ها» آورده است: براساس اختیارات من به عنوان وزیر امور خارجه از جمله مسئولیت تفویض اختیار بدینوسیله تصمیمات و مجوز های زیر صادر می شود:

من براساس بند 1244(i)،1245(g) ،1246(e) و 1247(f) قانون آزادی و منع اشاعه ایران مربوط به سال 2012 تصمیم گرفتم که برای امنیت ملی آمریکا حیاتی است تا از اجرای تحریم ها براساس مفاد زیر تا جایی که برای اجرای برنامه جامع اقدام مشترک ضروری است، چشم پوشی شود که شامل تعهدات آمریکا مربوط به تحریم هایی است که در بندهای 17.1-17.2 و 17.5 ضمیمه پنج برنامه جامع اقدام مشترک توصیف شده است و همانطور که در آخرین پاراگراف گفته شده است قابل اجرا است به شرح زیر:

1. بند1244(c)(1) قانون آزادی و منع اشاعه ایران

a. معاملات اشخاص غیرآمریکایی و
b. معاملات اشخاص آمریکایی برای فروش هواپیمای مسافربری و قطعات یدکی و اجزاء چنین هواپیما و خدمات مرتبط به ایران همانطور که در بند 5.1.1 ضمیمه دو برنامه جامع اقدام مشترک توصیف شده است به شرط این که دفتر کنترل دارایی خارجی هر نوع مجوزهای لازم را صادر کند و هر نوع معاملات شامل اشخاص در فهرست تعیین شده دفتر کنترل دارایی خارجی به عنوان اشخاص و اتباع ممنوع شده مستثنی می شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 5 آبان 1394
نظرات
رویترز در گزارشی امکان وقوع جنگ بین ایران و آمریکا را بررسی کرد.
آیا امکان وقوع جنگ بین ایران و آمریکا وجود دارد؟
 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، اجرای موثر توافق هسته‌ای ایران همچنان یک معما است. آیا امکان برگشت تحریم‌های اقتصادی ایران، توافق را نقض می‌کند؟
 
مقامات آمریکایی با آگاهی از اینکه تحریم‌ها به تنهایی کافی نیستند، به طور مکرر اعلام کرده‌اند "تمام گزینه‌ها روی میز" است. آنها تاکنون جزئیات این ادعای خود را منتشر نکرده‌اند؛ اما گفتگوهای اخیر پنتاگون بر یک بمب سنگر شکن متمرکز است. احتمال می‌رود گزینه واشینگتن برای مقابله با ایران در صورت نقض توافق هسته‌ای، انجام حملات هوایی باشد.
 
تاریخ نشان می‌دهد استفاده از حملات هوایی خطرناک و ناکارآمد است، به همین دلیل سیاستمداران برای بکارگیری این گزینه باید تمام جوانب را در نظر بگیرند. استفاده از تاکتیک‌های گذشته از جمله ترور، جنگ، بمباران‌های گسترده وبکارگیری نیروهای مسلح ناکارآمد هستند و باید بازبینی شوند.
 
برخی از این موارد نسبت به دیگری پربازده تر هستند، اما انتخاب بهترین آنها بسیار پیچیده است. در ادامه فهرستی از گزینه‌های موجود ارائه می‌شود:
 
مورد اول استفاده از ترور است که رژیم صهیونیستی علیه دانشمندان ایرانی و عراقی به کار گرفت. برای مثال ترور مجید شهریاری دانشمند هسته‌ای ایران در سال 2010 در تهران نتوانست مانع پیشرفت‌ هسته‌ای این کشور شود.
تعداد بازدید از این مطلب: 355
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 4 آبان 1394
نظرات
این شخص ید طولایی در کشتن داعش در شرق سوریه دارد.

  مرد افسانه‌ای ارتش سوریه  "عصام زهرالدین" است که در کشتن داعش در شرق سوریه ید طولایی دارد. این شخص در استان  "دیرالزور" در کشتن داعش بسیار خبره عمل کرده است.



مرد افسانه ای ارتش سوریه کیست؟ + عکس


سرلشکر گارد ریاست جمهوری "عصام زهرالدین" اکنون فرماندهی ارتش در  "حلب"  را در اختیار دارد و  قبلا فرماندهی ارتش در "دیرالزور" "حمص" و محله مشهور "حمص بابا عمرو"/ و "دوما" و.. را برعهده داشته است.

تعداد بازدید از این مطلب: 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 4 آبان 1394
نظرات
یک روزنامه سوئیسی گزارشی در خصوص آنچه برخی اسرار سفر غیرمنتظره رییس جمهور سوریه به مسکو نامیده است، منتشر کرد.

 به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه سوئیسی "لوتون در گزارشی ادعا کرد: سفر "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه به روسیه، بسیار پرخطر و شبیه عملیات قاچاق اطلاعاتی است که سازمان اطلاعات روسیه به طور دقیق برای آن برنامه ریزی کرده بود. کارشناسان امور هوایی و پرواز روس نیز که از طریق رصد و نظارت بر آسمان سوریه تلاش کردند مسیر سفر بشار اسد را ترسیم کنند، به خطرات این سفر اذعان داشتند.
 
این روزنامه با اشاره به سفر 28 مهر اسد به روسیه ، اینگونه مدعی شده است که :" بشار اسد که دیگر قادر به کنترل اوضاع سوریه نیست و آسمان کشورش پر از هواپیماهای خارجی است، چطور جرأت می کند از کشورش خارج شود"؟
 
این روزنامه نوشت یکی از برجسته ترین کارشناسان پرواز به نام "الکس ایوانف" که در شبکه های اجتماعی به "الكس فلای 35″ معروف است، توانست از اسرار این اقدام بزرگ دولت روسیه برای تامین امنیت حضور هم‌پیمان سوری خود در روسیه پرده بردارد.
تعداد بازدید از این مطلب: 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 3 آبان 1394
نظرات
آموزش زبان فارسی در تاجیکستان به منظور آشنایی با ایران، مشکلاتی را برای آمریکایی‌ها به همراه داشته است.

 «وب سایت باز فید » در گزارشی نوشت: دولت آمریکا دیپلمات‌ها و سربازانی را که قرار است در آینده درباره ایران مطالعه کنند و متخصص امور این کشور شوند، برای یادگیری زبان فارسی به تاجیکستان می‌فرستد. اما به دلیل تفاوت‌های زبان فارسی معیار در ایران و فارسی تاجیکی، در نهایت نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.
 
یکی از دانشجویانی که از طرف دولت آمریکا برای مطالعه زبان فارسی در تاجیکستان بورسیه شده است، در این زمینه گفت: مطالعه زبان فارسی در این جا بسیار عجیب است. تعداد کمی از افرادی که در این کشور تحصیل می‌کنند، زبان تاجیکی را به خاطر خودش یاد می‌گیرند و هدف بیشتر آن‌ها آشنایی با ایران است.
 
به رغم هم‌خانواده بودن زبان‌های مورد استفاده در ایران، افغانستان و تاجیکستان، آن‌ها با یکدیگر تفاوت‌های بسیاری دارند. زبان تاجیکی به دلیل 60 سال سلطه شوروی سابق، دچار تغییرات زیادی شده است.
 
برای دانشجویانی که از طرف دولت آمریکا بورسیه می‌شوند، تاجیکستان تنها مجاری یادگیری زبان فارسی است؛ زیرا به دلیل نبود مناسبات رسمی میان تهران و واشینگتن، یادگیری زبان فارسی در دانشگاه‌های ایران برای آن‌ها امکان‌پذیر نیست. ارتباط این دانشجویان با دولت آمریکا و یادگیری زبان فارسی به منظور بهره‌برداری‌های سیاسی نیز حساسیت‌برانگیز است.
تعداد بازدید از این مطلب: 331
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 3 آبان 1394
نظرات
سرویس‌های اطلاعاتی بدلیل مخفی‌کاری ذاتی‌شان،همواره ازموضوعات موردعلاقه بودندوبزرگترین بمب‌های خبری جهان نیزبه افشای عملیات و فعالیت‌های سرویس‌های اطلاعاتی اختصاص داشته است.
 سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای صاحب قدرت در جهان بدلیل مخفی‌کاری ذاتی‌شان، همواره از موضوعات مورد علاقه بودند و بزرگترین بمب‌های خبری جهان نیز به افشای عملیات و فعالیت‌های سرویس‌های اطلاعاتی اختصاص داشته است. در این گزارش به بررسی 5 سیستم جاسوسی دنیا می‌پردازیم.
 
**آژانس امنیت ملی(NSA)
 
آژانس امنیت ملی، هم‌چنین مشهور با سرواژه اِن‌اس‌اِی (NSA)، یک سازمان دولتی آمریکا است که به نحوی زیر نظر سازمان دفاع ایالات متحده آمریکا اداره می‌شود. این سازمان در ۴ نوامبر سال ۱۹۵۲ تاسیس شد و وظیفه اصلی آن نظارت بر مخابرات و فعالیت‌های ماهواره‌ای و کشف رمز در ایالات متحده آمریکا می‌باشد. این کار مستلزم مقدار زیادی رمزشناسی (cryptanalysis) می‌باشد. همچنین این سازمان وظیفه حفاظت از مکالمات دولتی و سیستم‌های اطلاعاتی آمریکا را در مقابل سازمانهای مشابه بر عهده دارد که این کار نیز مستلزم مقادیر زیادی رمز نویسی (cryptography) می‌باشد.
 
 
لانه‌های زنبور
 
 
این آژانس از اعضای کلیدی جامعه اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا است و یکی از محرمانه‌ترین سازمان‌های جاسوسی در جهان به شمار می‌آید. البته کار این آژانس محدود به جاسوسی ارتباطات است و جاسوسی انسانی را شامل نمی‌شود. همچنین طبق قانون، فعالیت‌های جاسوسی این آژانس محدود به روابط خارجی است اما در برخی مواقع نظارت‌های داخل مرزی را هم شامل می‌شود. این آژانس از اعضای جامعه اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا است و یکی از محرمانه‌ترین سازمان‌های جاسوسی در جهان به شمار می‌آید. مرکز این آژانس حوالی واشنگتن در ایالت مریلند  است.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 370
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , نظامی , گردشگری , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 3 آبان 1394
نظرات
به نوشته بوستون هرالد، دست شستن آمریکا از خاورمیانه، راه را برای یکه‌تازی روسیه و قدرت‌نمایی ایران باز کرده است.
رئیس‌جمهور منفعل آمریکا، نظاره‌گر قدرت‌نمایی روسیه و ایران پایگاه اینترنتی بوستون هرالد در گزارشی نوشت: حضور بشار اسد در روسیه نشان داد مشکلات امروز خاورمیانه نه بوسیله واشینگتن، بلکه کرملین حل  می‌شود. آیا اوبامای متحیر، سرانجام به خود خواهد آمد؟
 
بنابر این گزارش، اوباما به امید شکست روسیه در سوریه نشسته است. این در حالی است که پیروزی‌های اخیر مسکو در سوریه، راه را برای قدرت‌نمایی این کشور و متحدانش باز کرده است. به ادعای این گزارش، هنوز جوهر توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی خشک نشده بود که قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، به مسکو سفر کرد تا برای انجام عملیات نظامی در سوریه برنامه‌ریزی کند.
 
به ادعای نگارنده این گزارش، هدف اصلی روسیه در سوریه، بازسازی امپراطوری شوروی سابق یا بازپسگیری مناطق تحت کنترل داعش نیست؛ بلکه کرملین می‌خواهد قدرت خود را در خارج از مرزهایش به نمایش بگذارد.
 
الحاق کریمه به روسیه، حفظ پایگاه‌های هوایی و دریایی در شرق دریای مدیترانه از طریق حمایت از دولت سوریه و پرتاب موشک‌های کروز از کشتی‌های جنگی در دریای خزر به منظور هدف قرار دادن مخالفان دولت سوریه در فاصله حدود 1500 کیلومتری، تأثیرگذارترین نمایش قدرت نظامی روسیه  از زمان آغاز جنگ سرد به شمار می‌رود.
تعداد بازدید از این مطلب: 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 3 آبان 1394
نظرات

100هزار پوند هزینه تسلیت گفتن کامرون بابت درگذشت پادشاه عربستان+ تصاویر

سفر نخست وزیر انگلیس به عربستان برای ادای تسلیت بابت درگذشت پادشاه این کشور، 100 هزار پوند هزینه دربر داشت.
به نقل از اسپوتنیک؛ افشای اختصاص 100 هزار پوند برای سفر "دیوید کامرون،" نخست‌وزیر انگلیس، برای ابراز تلسیت در پی مرگ "ملک‌عبدالله،" پادشاه اسبق عربستان، جنجال زیادی در محافل رسانه‌ای انگلیس به پا کرد.

100 هزار پوند هزینه تسلیت گفتن کامرون بابت درگذشت پادشاه عربستان

اسناد انتشار یافته از دفتر کابینه انگلیس نشان می‌دهد از ژوئیه 2014 تا مارس 2015 (تیر 93 تا اسفند 94) پول مالیات‌دهندگان این کشور چگونه برای سفرهای خارج از کشور کامرون هزینه شده است. به عنوان مثال، یک سفر به بروکسل برای شرکت در نشست شورای اروپا به طور متوسط 500 پوند هزینه برمی‌دارد. سفر به قاره‌های دیگر، آمریکا یا استرالیا، کمی بیش از 10 هزار پوند می‌شود.
 
در بخش دیگری از این اسناد به سفر پرهزینه نخست وزیر انگلیس به عربستان اشاره شده است. وی برای عرض تسلیت بابت درگذشت عبدالله بن عبدالعزیز به ریاض سفر و برای این منظور از یک هواپیمای چارتر استفاده کرد. او یک روز در عربستان اقامت داشت، که هزینه این اقامت یک روزه 101.792 پوند بود.
تعداد بازدید از این مطلب: 347
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 3 آبان 1394
نظرات
در این گزارش علاوه بر موشک‌های سپاه به توصیه "فرمانده معظم کل قوا" به سردار "حاجی زاده" نیز خواهیم پرداخت.

 رزمایش‌های موشکی سپاه در سال‌های گذشته همواره با قدرت و کیفیتی بسیار بالا برگزار می‌شده و این موضوع نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دو بعد توانایی طراحی رزمایش‌ها و قدرت نظامی در منطقه غرب آسیاست.



امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قدرت‌های موشکی صاحب سبک در منطقه غرب آسیا و در دنیا شناخته شده و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خصوصا نیروی هوافضای سپاه ایده‌های بسیار خوبی در این زمینه دارد. اما توان موشکی ایران همواره در خدمت صلح و امنیت منطقه غرب آسیا بوده و هر زمان استکبار جهانی چنگ و دندان به ملت ایران نشان داده با پاسخ موشکی نیروهای مسلح و خصوصا پاسداران انقلاب اسلامی در رزمایش‌های مختلف مواجه شده  که نمونه‌ای از این قدرت موشکی در  "سلسله رزمایش‌های پیامبر اعظم (ص)"  نمود داشته است.

 




سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  در رزمایش‌های مختلف موشک‌های سطح به سطح مختلفی را روی لانچر فرستاد و به نظر می‌رسد برخی موشک‌ها  "کاندیدای روی لانچر رفتن و شلیک شدن" هستند، که در این گزارش به آن‌ها می‌پردازیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 3 آبان 1394
نظرات
نقش شمر خبیث در واقعه کربلا، سال 61 هجری قمری که حسین بن علی به سمت عراق در حرکت بود،‌ شمر اخبار این حرکت را دقیقاً پی گیری می‌کرد. در تاریخ این واقعه، شمربن ذی الجوشن در چند جا نقش اساسی داشت.
سرنوشت شمر لعین بعد از واقعه کربلا چه بود؟شمر از جمله افرادی بود که «عبیدالله بن زیاد» حاکم کوفه، او را برای پراکنده کردن مردم کوفه از اطراف مسلم بن عقیل، یار حسین بن علی، به دارالاماره فرستاد. زمانی که عمر بن سعد، فرمانده لشکر کوفه در نامه‌ای برای حاکم کوفه نوشت که حسین بن علی حاضر شده که یا برگردد و یا با او بیعت کنند «عبیدالله حاکم کوفه» نظر داد که باید پذیرفت ولی وقتی شمر از این نامه مطلع شد، او را منع کرد و گفت که اگر حسین بن علی خود را تسلیم نکند و برود، بعداً قدرتمند می‌شود. پس بهتر است نگذارید برود.
 
عبیدالله هم نظر شمر را قبول کرد او را فرمانده سپاه با 4000 جنگجو کرد و همراه با نامه‌ای به طرف عمربن سعد فرمانده کوفه در کربلا فرستاد، تا از حسین بخواهد که یا تسلیم شود و یا به جنگ تن در دهد و به دنبال این نامه، گفت ای عمر سعد، اگر اینکار را انجام نمی‌دهی از لشکر ما کناره بگیر و لشکر را به شمربن ذی الجوشن واگذار.
 

آخرین ساعتهای روز دهم محرم، زمانی که حسین بن علی جراحت‌های زیادی در سر و بدن داشت، شمر، با چکمه و خنجر برهنه بر سینه او نشست و سر او را از تن جدا کرد.
 

تعداد بازدید از این مطلب: 406
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 3 آبان 1394
نظرات

پیامدهای اقتصادی جنگ یمن بر عربستان

 

عربستان سعودی که از حدود هشت ماه پیش حملات گسترده ای را به مناطق مسکونی و زیرساخت های یمن آغاز کرده، امروز در زیر بار هزینه ی جنگ یمن به سختی کمر راست می کند. 

 
عربستان سعودی

البته این تنها هزینه های جنگ علیه یمن نیست که اقتصاد بزرگترین کشور عربی را تحت تأثیر قرار داده بلکه، برنامه ریزی عربستان برای کاهش قیمت نفت با هدف به زانو درآوردن ایران نیز مزید بر این شرایط بحرانی شده است.بنابراین این مشکلات و بحران های اقتصادی به صورت چراغ خاموش از چندی قبل آغاز شده و دامی که عربستان برای ایران چیده بود گریبان خودش را گرفته است. در این مقاله بر آنیم به پیامدهای احتمالی این جنگ نابرابر بر کشورهای هم پیمان عربستان که چرخ اقتصادشان بر پایه ی نفت می چرخد بپردازیم.

هیچ کس تا این لحظه نمی تواند رقم دقیقی از هزینه ی جنگ عربستان سعودی به نام " طوفان قاطع" ارائه کند. علت عدم اذعان به مسأله ی چنین کلیدی این است که مسئولان در این رابطه آماری نمی دهند و آنچه می گویند قابل اطمینان نیست؛ آنها هیچ اطلاعاتی در این رابطه ارائه نمی کنند. اما اگر هزینه ی جنگ های مشابه دیگری را بررسی کنیم؛ می توان دریافت تقریباً هزینه ی این جنگ تا اواسط آوریل 2015 به 30 میلیارد دلار رسیده است. این مبلغ شامل هزینه ی اعزام 175 هواپیما و سوخت گیری های آنها، به اضافه ی حقوق و مزایای 150 هزار نظامی سعودی و هزینه ی آماده باش نگه داشتن این تعداد نیرو در صورت گسترش جنگ می شود.
برخی دیگر از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بودند که در ائتلاف عربستان شرکت کردند و با بودجه ای که آنها اختصاص داده اند هزینه ی این جنگ بالغ بر میلیاردها دلار رسیده است. یمن در این جنگ خونین متحمل خسارت های انسانی چه در بعد جسمی  و چه در بعد روحی و انهدام زیرساخت های بنیادین در شهرها شده است. گمانه زنی ها در زمینه ی خسارت های وارد شده بر یمن در حدود ده میلیارد دلار بوده  که بیشتر این خسارت ها به بخش های نفتی،  فرودگاه ها، و بسیاری از مؤسسات عمومی و خصوصی آن وارد  شده است.

عربستان سعودی
تعداد بازدید از این مطلب: 387
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 3 آبان 1394
نظرات
واقعه عاشورای سال 61 هجری هرگز از ذهن تاریخ پاک نخواهد شد، فرزند رسول خدا(ص) در این واقعه با خون پاکش اسلام را نجات داد ولی ملعونانی که خون حسین(ع) را ریختند تا ابد جزای جنایتشان را خواهند دید.

سرنوشت همه آنان که حسین(ع) را سر بریدند

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، واقعه عاشورای سال 61 هجری هرگز از ذهن تاریخ پاک نخواهد شد، فرزند رسول خدا(ص) در این واقعه با نثار خون پاکش اسلام را نجات داد ولی ملعونانی که خون حسین(ع) را ریختند تا ابد منفور مانده و جزای جنایتشان را خواهند دید.

در این گزارش، فهرستی از اسامی کسانی که در واقعه عاشورا نقش‌آفرینی کرده و در قتل فرزند نوه ر‌سول الله (ص) دخیل بودند را به همراه سرانجام و چگونگی مرگ آن ملعونین که من‌الازل و الی‌الابد مورد لعن و نفرین پیروان و محبین رسول الله (ص) و خلفای راستینش هستند، می‌خوانید.



* شمر ﺑﻦ ﺫﯼﺍﻟﺠﻮﺷﻦ

نقش وی درکربلا : ﻧﻘﺶﺁﻓﺮﯾﻦ ﺍﺻﻠﯽ ﺟﻨﺎﯾﺎﺕ ﮐﺮﺑﻼ، ﺻﺪﻭﺭ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﯾﻮﺭﺵ ﻫﻤﻪ‌ﺟﺎﻧﺒﻪ ﺑﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﯿﻦ(ﻉ) ﻭ ﯾﺎﺭﺍن آن حضرت 

سرانجام و چگونگی مرگ : ﺩﺳﺘﮕﯿﺮﯼ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺨﺘﺎﺭ ﺛﻘﻔﯽ، ﮔﺮﺩﻥ‌ﺯﺩﻥ ﺍﻭ ﻭ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻦ ﻭﯼ ﺩﺭ ﺭﻭﻏﻦ ﺩﺍﻍ

تعداد بازدید از این مطلب: 329
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 3 آبان 1394
نظرات
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، درپی تائید مشروط برجام توسط مقام معظم رهبری، یادداشتی با عنوان «برجام و رهبری» منتشر و در آن، پس از جمع‌بندی وضعیت کشور پیشنهاداتی برای پسابرجام مطرح کرد.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در بخشی از این یادداشت آمده است: دوازده سال از بزرگ‌ترین میز مذاکرات دیپلماتیک تاریخ و تهدیدات جدی و تحریم‌های ظالمانه ناشی از آن گذشت و ملت ایران با سرافرازی کارنامه درخشانی از اقتدار و تدبیر را به نمایش گذاشت. در حقیقت طی این دوازده سال کشور با حوادث بسیار سنگینی مواجه شد. از تحریم بی‌سابقه گرفته تا تهدیدات بی‌رویه و رفتن کشور به آستانه سه جنگ و حتی تا بالا رفتن احتمال هرج‌ومرج و یا بازگشت استبداد به داخل کشور! ولی ملت ما با موفقیت بی‌نظیری توانست از تمامی آن‌ها عبور کند و اجازه وقوع بسیاری از آن رویدادهای احتمالی را ندهد؛ و آنچه هم که اتفاق افتاد (مثل تحریم‌ها) با ایستادگی و تدبیر پشت سر گذاشته شد. اکنون‌که از این حادثه مهم عبور کرده‌ایم باید دید که چگونه این برگ زرین و پرافتخار از پس سیصد سال در ایران شکل گرفت. بدون شک رهبری و ملت ایران بیشترین سهم را داشته‌اند ولی دولت و مذاکره‌کنندگان و حتی منتقدین نیز نقش‌های مؤثری را در این پیروزی بر عهده گرفتند.
 
سرلشکر رضایی در یادداشت خود نگاشته است: طرفداران و منتقدین مذاکرات هسته‌ای افرادی معتقد و دارای استدلال‌های قوی در رفتار و گفتار خود بودند. لذا چالش آن‌ها با یکدیگر می‌توانست به درگیری‌های داخلی کشیده شود. هردو طرف ابزار لازم را برای تخریب یکدیگر در اختیار داشتند. اگر این مذاکرات قبل از انقلاب اسلامی صورت می‌گرفت یا کشور به هرج‌ومرج کشیده می‌شد و دولت سقوط می‌کرد و یا منافع ملی در مذاکرات از بین می‌رفت و منتقدین توسط دولت سرکوب می‌شدند. انتشار گفت‌وگوهای طرفین در رسانه‌ها و گفت‌وگوهای مجلس شورای اسلامی بهترین سند بر این مدعاست. معتقدین به برجام و منتقدین به آن هرکدام روی اعتقادات خویش حرکت می‌کردند و ابزار لازم برای از پا درآوردن یکدیگر را داشتند؛ اما چرا این اتفاقات تا مرز وقوع پیش می‌رفت ولی عملی نمی‌شد؟

تعداد بازدید از این مطلب: 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 29 مهر 1394
نظرات
بعد از دست به دست شدن عکس رونمایی از مجسمه دکتر ظریف شوخی هایی از جنس سیمان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛بعد از رونمایی تندیس دکتر ظریف کاربران شبکه های اجتماعی دوباره تب طنزشان گل کرد  و با رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان شوخی کردند تا با لخند دکتر ظریف کمی از خستگی این روزهای تیم مذاکره کننده کاسته شود.

 
شوخی مجازی با مجسمه ظریف+عکس و متن


دکتر ظریف : هیچ وقت برای یک ایرانی مجسمه نسازید !

تعداد بازدید از این مطلب: 326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 28 مهر 1394
نظرات
تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های سیاسی کشور که صبح امروز در پیشخوان مطبوعات عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوانتصاویر صفحه نخست روزنامه‌های سیاسی کشور که صبح امروز در پیشخوان مطبوعات عرضه می‌شود، به شرح ذیل است؛

از عذرخواهی بذرپاش تا سرکاری بودن وام 25 میلیون تومانی خودرو!!!


از عذرخواهی بذرپاش تا سرکاری بودن وام 25 میلیون تومانی خودرو!!!

تعداد بازدید از این مطلب: 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 27 مهر 1394
نظرات
اتحادیه اروپا در بیانیه ای از لغو همه تحریم های اقتصادی مالی ایران خبر داد.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای همه تحریم های اقتصادی مالی مرتبط با برنامه هسته ای ایران را لغو کرد. 
 
در این بیانیه امده است اجرایی شدن لغو تحریم ها همزمان با اعلام اژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر انجام تعهدات از سوی ایران خواهد بود.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 27 مهر 1394
نظرات
تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های سیاسی کشور که صبح امروز در پیشخوان مطبوعات عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوانتصاویر صفحه نخست روزنامه‌های سیاسی کشور که صبح امروز در پیشخوان مطبوعات عرضه می‌شود، به شرح ذیل است؛

نُنُر بازی صالحی یا جِرزنی بازندگان؟/ آغاز تخریب وعده تعلیق!

نُنُر بازی صالحی یا جِرزنی بازندگان؟/ آغاز تخریب وعده تعلیق!

تعداد بازدید از این مطلب: 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 27 مهر 1394
نظرات
مقامات آمریکایی اعلام کردند تحریم‌های ایران به یکباره برداشته نخواهد شد.

مقامات آمریکایی: لغو تحریم‌ها چندین ماه زمان خواهد برد/ توقف تولید پلوتونیوم در رآکتور اراک

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آمریکا از امروز شرایط برداشته شدن تحریم‌های ایران را بررسی خواهد کرد. با این وجود، این کشور تا زمانی که برنامه هسته‌ای خود را براساس توافق تاریخی وین کاهش ندهد،رفع تحریم‌های مرتبط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران انجام نخواهد شد. 
 
چند مقام ارشد آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، به رویترز گفتند با وجود اینکه رفع تحریم‌های واشینگتن از امروز آغاز می‌شود، واقعیت آن است که اجرای توافق هسته‌ای چندین ماه به طول می‌انجامد. این بدان معناست که تهران نباید به برداشته شدن تحریم‌ها در سال میلادی جاری امیدوار باشد. 
 
این مقامات اعلام کردند: زمان‌بندی برداشته شدن تحریم‌های مرتبط با فعالیت هسته‌ای ایران به سرعت عمل این کشور در برداشتن گام‌های مورد نیاز، بستگی دارد. گام‌های تهران به بازرسان آژانس این توانایی را می‌دهد تا فعالیت هسته‌ای این کشور را تایید کنند. یکی از این مقامات بلندپایه آمریکایی افزود: نمی‌توان زمانی کمتر از دو ماه برای برداشته شدن تحریم‌های ایران متصور شد.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود