آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 74
باردید دیروز : 233
بازدید هفته : 6747
بازدید ماه : 6726
بازدید سال : 9932
بازدید کلی : 9932

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 20 دی 1394
نظرات
وزیرخارجه عربستان، ایران را به ایفای نقش خرابکارانه در سوریه و یمن متهم کرد!

به  گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "الحدث"؛ "عادل الجبیر" -وزیرخارجه عربستان سعودی- در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس گفت: "در نشست امروز شورای همکاری، موضوع حمله به سفارتمان در ایران را بررسی کردیم و به دیدگاه مشترکی در این خصوص رسیدیم.

 
وی گفت: ما خواستار برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی برای بررسی تجاوزات ایران به مقرهای دیپلماتیک عربستان سعودی شده‌ایم.
 
وی افزود شورای همکاری خلیج فارس توافق بر سر سازوکار فعال در مقابله با فعالیت‌های ایران را اعلام خواهد کرد.
 
الجبیر با طرح ادعاهایی بی‌اساس ایران را به ایفای نقش خرابکارانه در سوریه و یمن متهم کرد.
تعداد بازدید از این مطلب: 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 19 دی 1394
نظرات
همچون گذشته اصرار داریم که همه، حتی کسانی که نظام را و رهبری را قبول ندارند پای صندوقها بیایند چرا که انتخابات متعلق به ملت، ایران و نظام جمهوری اسلامی است. آرا و سلایق مختلف، ایراد ندارد، مهم آن است که تلاش و دقت کنیم که انتخاب ما، انتخاب درستی باشد.

کارهایی که سال ۸۸ کردند ابتکارات آمریکایی‌ها و انقلاب رنگی بود/ حتی کسانی که نظام را قبول ندارند در انتخابات شرکت کنندبه گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم قم، با تجلیل از قیام تاریخ ساز 19 دی 1356 مردم این شهر و تشریح علل و عوامل «ماندگاری انقلاب»، تاکید کردند: در پرتو حضور آگاهانه همگانی، ماندگاری انقلاب، آرامش و سکینه ملت و پیروزی بر توطئه های دشمنان امکان پذیر خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی با تجلیل از قیام تاریخی نوزدهم دی سال 1356 مردم قم بر ضد رژیم دیکتاتوری شاه و در حمایت از مرجعیت و روحانیت، از مردم قم به عنوان «پیشروان و پیشرانان انقلاب» یاد کردند و افزودند: سالها مبارزه و بیانات امام خمینی و جایگاه مرجعیت و روحانیت، در مردم زمینه‌های مساعدی برای مبارزه با رژیم ستمشاهی فراهم کرده بود که قیام 19 دی، این مبارزه حیاتی را کلید زد.

تعداد بازدید از این مطلب: 329
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 19 دی 1394
نظرات
قطع رابطه سیاسی ایران و عربستان با واکنش‌های مختلفی از سوی جامعه جهانی مواجه شد که در زیر می‌خوانید.
واکنش جامعه بین‌المللی به قطع رابطه سیاسی ایران و عربستانبه گزارش خبرنگار دولت  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، روز یکشنبه گذشته عربستان سعودی در واکنش به حمله تعدادی از معترضان اعدام شیخ نمر به سفارت این کشور در تهران، روابط خود با ایران را قطع کرد. 
 
این اقدام شتابزده سعودی‌ها با واکنش‌های مختلفی از سوی کشورهای جهان مواجه شد که در این گزارش نگاهی اجمالی به آن خواهیم داشت.
 
هوا چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به تنش در روابط ایران و عربستان سعودی گفت: چین مانند جامعه بین‌المللی به شدت نگران تحولات است و نگرانی خود را در خصوص این مساله اعلام کرده است که اتفاقات اخیر می‌تواند موجب تشدید درگیری‌ها در منطقه شود.
تعداد بازدید از این مطلب: 291
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 19 دی 1394
نظرات
حمایت جریان آلوده از نامزدی آقای سید حسن خمینی می‌تواند با این انگیزه صورت پذیرفته باشد که عبور از خط امام(ره) را به فرزند یادگار آن حضرت نیز نسبت دهند! و خودداری آقای سید حسن خمینی از حضور در آزمون خبرگان را می‌توان اقدامی حساب شده برای دور شدن از دام مورد اشاره تلقی کرد.

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری در سرمقاله امروز کیهان و در تحلیل چرایی خودداری سید حسن خمینی از شرکت در آزمون خبرگان نوشت: خودداری آقای سید حسن خمینی از شرکت در آزمون خبرگان که نتیجه آن حذف نام ایشان- بخوانید انصراف- از فهرست نامزدهای مجلس خبرگان است، نظرات و برداشت‌های متفاوتی را به دنبال داشته و گمانه‌زنی‌ها در این باره هنوز هم ادامه دارد.
نگارنده اما، در این خصوص برداشت دیگری دارد که با شواهد بسیاری نیز همراه است و چنانچه صحت داشته باشد، از هوشمندی ایشان حکایت می‌کند. بخوانید!

تعداد بازدید از این مطلب: 329
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 19 دی 1394
نظرات
خطر نزاع درون خاندان سلطنتی سعودی در حال افزایش است. سناریوی جنگ علنی میان اعضای این خاندان، که قبل از ژانویه 2015 و روی کار آمدن ملک سلمان غیرقابل‌تصور بود، در حال حاضر بسیار محتمل است و در عین حال در بعد سیاست خارجی نیز آغاز یک جنگ واقعی توسط سعودی‌ها علیه ایران امکان پذیر است.

گروه جنگ نرم مشرق- انزوای بین‌المللی رو به رشد عربستان و نفوذ فزاینده ایران در منطقه و جهان، سعودی‌ها را در سال 2016 وادار خواهد کرد تا برای حفاظت از منافع خود دست به اقدامات غیرقابل‌پیش‌بینی بزنند. تصمیم روز یک‌شنبه ریاض مبنی بر قطع کامل روابط دیپلماتیک با ایران را می‌توان بخشی از همین اقدامات تلقی کرد. سعودی‌ها یک روز بعد، تمام روابط تجاری با ایران را هم قطع و شهروندان خود را از سفر به این کشور منع کردند. بهانه عربستان برای قطع روابط با ایران، هجوم معترضان ایرانی به سفارت سعودی در تهران بود که در واکنش به اعدام شیخ نمر، روحانی شیعه برجسته عربستانی انجام شد. این در حالی است که آل‌سعود به دلیل شرایط نامطلوب اقتصادی از جمله افزایش 40 درصدی قیمت بنزین به دنبال مدیریت افکار عمومی کشور خود است.

 

«ایان برمر» رئیس سازمان تحلیلی «گروه اوراسیا» (Eurasia Group) که بزرگ‌ترین گروه مشاوره‌ای سیاسی جهان در این خصوص می‌گوید: «عربستان گرفتار دردسر بزرگی شده و خودش هم این را می‌داند.» گروه اوراسیا در گزارش پیش‌بینی «ریسک‌های سیاسی» سال 2016 خود، معضلاتی را که عربستان در آینده نزدیک با آن‌ها مواجه می‌شود، دقیق‌تر بررسی کرده است:

تعداد بازدید از این مطلب: 338
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 19 دی 1394
نظرات
نشست کارشناسی تیم مذاکره کننده هسته ای ایران و 1 + 5 برای انجام آخرین هماهنگی های رسیدن به روز اجرای برجام در ژنو آغاز شده است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست کارشناسی تیم مذاکره کننده هسته ای ایران و 1 + 5 برای انجام آخرین هماهنگی های رسیدن به روز اجرای برجام در ژنو آغاز شده است.
 
حمید بعیدی نژاد مدیرکل سیاسی و امنیت بین المللی وزارت امورخارجه، ریاست تیم کارشناسان ایران را در این نشست دو روزه برعهده دارد.
 
پیش از این محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در نشست خبری مشترک با ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق از برگزاری نشستی بین مذاکره کنندگان کشورمان با نمایندگان 1 + 5 خبر داده بود.
تعداد بازدید از این مطلب: 275
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 17 دی 1394
نظرات
به دنبال قطع روابط دیپلماتیک ریاض با تهران، مقامات ایرانی نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند که در زیر می‌خوانید.
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال قطع روابط دیپلماتیک ریاض با تهران، مقامات ایرانی نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند که در زیر می‌خوانید.
 
 
 
واکنش مقامات ایرانی به قطع روابط دیپلماتیک عربستان چه بود؟رئيس دفتر رئيس جمهور
 
 
حجت‌السلام روحانی در واکنش به اقدام شتابزده ریاض در قطع روابط دیپلماتیک خود با تهران گفت: دولت عربستان برای اين که بر جنايتش نسبت به سربريدن يک رهبر ديني در کشور خود سرپوش بگذارد، دست به اقدام عجيبی زده و رابطه سياسی خود را با جمهوری اسلامی ايران قطع کرده است در حالی که  بی‌ترديد هيچ‌گاه اين گونه اقدامات نمی‌تواند آن جنايت بزرگ را بپوشاند.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 17 دی 1394
نظرات
قطع رابطه‌ای که پروژه خروج از انزوای سعودی را در مسیری اشتباه پیگیری می‌کند، قطعا به قضاوت افکار عمومی گذاشته خواهد شد.
به‌گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اختلافات داخلی و عمو و عموزادگی دیر زمانی است موجب بروز اشتباهات راهبردی سعودی‌ها در منطقه شده که هر روز حال این رژیم بیمار را وخیم‌تر می‌کند. این از هم گسیختگی حکومتی در شبه جزیره عربستان باعث شده تا این کشور با داشتن دلارهای نفتی در انزوای کامل قرار گیرد و حاکمانش را مجبور کرده تا برای خروج از انزوا، سرسپردگی صهیونیست و آمریکا را پیشه حکومت‌داری خود کنند. 
 
ریاض که از گذشته نقش بازیگردان سیاست‎های خارج از منطقه را علیه کشورهای مسلمان را به دوش داشته، همواره موجب ایجاد تنش در منطقه غرب آسیا شده است. این کشور اینبار در آخرین خطای راهبردیش با اعدام یک رهبر مذهبی خود را در معرض اعتراض‌ آزادیخواهان جهان قرار داد.
 
مردم ما نیز همراه با تمامی آزادیخواهان به این اقدام ضد حقوق بشری بنی‌سعود واکنش نشان دادند، اما ناپختگانی که در راس رژیم عربستان قرار دارند، این انتقادها را برنتافته و در اقدامی شتاب‌زده قطع روابط دیپلماتیک با تهران را اعلام کردند.



دیپلماسی نئووهابیسم بنی‌سعود در قهقرای سقوط

تعداد بازدید از این مطلب: 325
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , نظامی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 17 دی 1394
نظرات
بندر الحدیده که به عروس دریای سرخ معروف است، در 226 کیلومتری شهر صنعا پایتخت یمن قرار دارد. این شهر، دومین بندر تجاری بزرگ یمن بعد از بندر عدن است و به دلیل داشتن امکانات صادرات و واردات و نزدیکی به معابر بین المللی حمل و نقل کالا از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

گروه بین‌الملل مشرق - در سواحل دریای سرخ، استانی قرار دارد که این روزها به تنها درگاه اقتصادی یمن با خارج از این کشور تبدیل شده است. استانی بزرگ که سواحلی چند صد کیلومتری با دریای سرخ دارد و کنترل آن به صورت کامل در دست ارتش یمن و حرکت انصار الله است.
 
استان الحدیده به دلیل موقعیت جغرافیایی و نزدیکی آن به شهر صنعا پایتخت یمن از اهمیت خاصی در تحولات یمن برخوردار است، مساله ای که ائتلاف عربی و مزدوران یمنی اش متوجه آن شدند و آنها به همین دلیل به دنبال اشغال این استان ساحلی یمن هستند. در این مقاله به بررسی اهمیت استان الحدیده و تحولات میدانی در این استان می پردازیم:
 
بندر الحدیده یمن؛ عروس دریای سرخ

تعداد بازدید از این مطلب: 549
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 17 دی 1394
نظرات
زمزمه‌‌هایی از فعالیت جداگانه برخی گروه‌های سیاسی در جریان اصلاح‌طلب به لیدری غلامحسین کرباسچی و عبدالله نوری به گوش می‌رسد که از انشقاق سیاسی و صدور لیست‌های جداگانه انتخاباتی در این جریان حکایت دارد.

«کرباسچی» و «نوری» لیدرهای جریان شکاف در اصلاحات/ ائتلاف انشقاقی در پشت پرده شکل می‌گیرد؟

گروه سیاسی مشرق - سهم‌خواهی در جریان اصلاح‌طلب سبب شده تا پروژه ائتلاف این جریان در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی با مشکل جدی روبرو شود.

با تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری توسط اصلاح‌طلبان به ریاست عارف قرار بود موضوع ائتلاف و آرایش سیاسی این جریان بر عهده و زیر نظر این شورا باشد اما در بدو امر حزب «اعتدال و توسعه» با عدم حضور و انصراف از این شورا اولین شکاف سیاسی در این جریان را به‌وجود آورد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که حزب کارگزاران سازندگی نیز اگرچه در درون شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان حضور دارد و حتی مسئولیت‌هایی را پذیرفته اما زمزمه‌هایی مبنی بر برخی تصمیمات متفاوت از آن حزب به گوش می‌رسد.

در همین زمینه روزنامه اصلاح‌طلب آرمان نوشت: «اخبار ضدونقیضی درباره ارائه لیست جداگانه از سوی این دو حزب شنیده می‌شود بدین معنا که حزب اعتدال و توسعه و کارگزاران ائتلاف کنند و لیستی مجزا از لیست اصلاحات بدهند که البته ممکن است همپوشانی‌هایی هم داشته باشد.»

تعداد بازدید از این مطلب: 328
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 17 دی 1394
نظرات
فارن‌افرز پیشنهاد داده که دشمنان ایران یک مجموعه از نیروهای ویژه تشکیل دهند که قادر به عملیات در داخل خاک ایران با هدف بهره‌برداری از نارضایتی اقلیت‌های قومی باشد و جهان عرب، تحت نظارت آمریکا مقابل تهران متحد شود.

گروه جنگ نرم مشرق- نشریه «فارن افرز» (Foreign Affairs) متعلق به شورای روابط خارجی آمریکا «Council on Foreign Relations» که از اندیشکده‌های آمریکایی است، در جدیدترین شماره خود گزارشی با عنوان «زمان سخت گرفتن به تهران: سیاست ایران پس از توافق» با انتقاد شدید از توافق برجام، دستورالعمل‌هایی برای براندازی جمهوری اسلامی اعلام می‌کند. بخش اول این گزارش که توسط «الیوت کوهن»، «اریک ادلمن» (یکی از مدیران «طرح سیاست خارجی»)، و «ری تکیه» به نگارش درآمده است، پیش‌تر تحت عنوان «آمریکا از شورش‌های آتی در ایران حمایت کند» در مشرق منتشر شده است.

تشویق جهان عرب توسط آمریکا برای مقابله با ایران

«فارن افرز» در این گزارش به موضوع نفوذ ایران در غرب آسیا (خاورمیانه) می‌پردازد و به اذعان خود برای اینکه رهبران ایران را وادار به رعایت هنجارهای بین‌المللی کنند، از واشنگتن می‌خواهد که در حین فشار به اقتصاد ایران و تفرقه‌افکنی در جامعه این کشور، هم‌چنین باید در برابر نفوذ تهران در سراسر غرب آسیا (خاورمیانه) بایستد و با مبارزه علیه دست‌آوردهای تهران، هزینه‌های اضافی بر ایران تحمیل کند.

اتحاد اعراب توسط آمریکا برای مقابله با ایران/ تشکیل نیروی ویژه برای عملیات در ایران/// در حال ویرایش
«فارن افرز»: آمریکا به تنهایی نباید با ایران مقابله کند، بلکه نیاز است بازیگران منطقه‌ای هم سهم خود از مسئولیت در این‌باره را تقبل کنند

تعداد بازدید از این مطلب: 296
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , نظامی , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 17 دی 1394
نظرات
کنگره آمریکا بودجه‌ای را با عنوان «پروژه ترویج دموکراسی» در ایران بدون توجه به وضعیت عربستان سعودی در اختیار جان کری همتای ظریف قرار داده؛ این درحالی است که وزیرخارجه نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده و به نظر می‌رسد این قبیل تحرکات ضدایرانی فضای پسابرجام را تحت تاثیر خود قرار دهد.
چرا همتای آمریکایی ظریف به جای عربستان در ایران به دنبال ترویج دموکراسی است؟گروه سیاسی مشرق- انفعال در سیاست خارجی ایران با حالتی از بی‌اعتنایی و سکوت همراه است. سکوتی که بعضا ممکن است هزینه‌های سنگینی برای نظام جمهوری اسلامی ایران در فضای پسابرجام به دنبال داشته باشد. تیم دیپلماسی‌ کشورمان در وین و ژنو بارها و بارها در مذاکرات سخت و فشرده برای رسیدن به توافق هسته‌ای تلاش کرد اما حال در فضای پسابرجام بیم آن می‌رود که عدم موضع‌گیری سفت و محکم در قبال کارشکنی‌های آمریکا اجرای برجام را با خلل جدی مواجه سازد و چنانکه باید جمهوری اسلامی ایران نتواند از مواهب توافق حاصل شده با حیله‌گیری طرف مقابل بهره‌مند شود.

در همین راستا مجلس نمایندگان آمریکا طی طرحی سفر به ایران را محدود می‌کنند که این موضوع به تجارت آزاد و صنعت توریسم ایران به شدت آسیب وارد می‌سازد اما دستگاه دیپلماسی کشور به طور سفت و محکم در برابر این طرح متعارض با برجام نمی‌ایستد و حتی نامه جان کری را تضمین اجرای برجام دانسته و اقدام آمریکایی‌ها را توجیه می‌کنند.[1]

تعداد بازدید از این مطلب: 361
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 17 دی 1394
نظرات
رژیم صهیونیستی در راستای برهم زدن توافق هسته‌ای، به سناتورهای جمهوریخواه آمریکا رشوه پرداخت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ادیکتینگ اینفو، تل آویو به تام کاتن، سناتور جمهوری خواه آمریکا بخاطر تلاش برای برهم زدن توافق هسته‌ای ایران، یک میلیون دلار داده است.
 
این نشریه اینترنتی با طرح این سوال که یک کشور خارجی چه مبلغی را باید بابت اجیرکردن یک سناتور آمریکایی بپردازد، نوشت: اسرائیل با چکی یک میلیون دلاری، کاتن را برای تلاش در جهت برهم زدن توافق هسته‌ای ایران راضی کرد.
تعداد بازدید از این مطلب: 310
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 16 دی 1394
نظرات
دولت انگلیس از رژیم سعودی وعده گرفته بود که اجرای حکم اعدام را به تعویق خواهد انداخت تا شاید برون‌رفتی برای این مشکل پیدا شود. برخی از میانجی ها حبس طولانی‌مدت شیخ شهید را راه حل مناسبی در این رابطه می‌دانستند اما آل سعود، زیر میز زد. این بدان معنا است که نمی‌توان بر روی این اظهارات جهت مهار کردن گاو وحشی سعودی حساب کرد.

چرا غرب از اقدامات جنون آمیز آل‌سعود بر علیه ایران حمایت نمی‌کند/گروه بین‌الملل مشرق - تصور این موضوع مشکل است که بگوییم اقدامات و تحرکات اخیر عربستان ناشی از استقلال این کشور از مراکز تصمیم سازی سنتی آن در غرب صورت گرفته است، اما به نظر می‌رسد انزوای ظاهری عربستان نشان دهنده مشکلات بزرگی است که روز به روز عمیق تر می‌شود، مشکلاتی که بین رژیم خون‌خوار و دیوانه آل سعود و دنیای دور و نزدیک به وجود آمده است.

برخی نسبت به ثبات این کشور نگران هستند و برخی دیگر از موجودیت این رژیم نگرانی دارند. در هر حال؛ رژیم آل سعود شبه جزیره عربستان و ملت‌های منطقه را در چالشی گرفتار کرده که نشان دهنده ورود در تنش‌هایی است که در شرایط کنونی منطقه و درگیری‌های سیاسی که لباس دین به تن کرده‌اند ، مشکل بتوان از آن خارج شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 433
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 16 دی 1394
نظرات
تفاوت‌های واکنش متحدان ریاض به همراه سکوت مقامات عالی‌رتبه ایران، سهم عمده‌ای در بی‌تاب‌کردن ریاض داشته است. آمریکا سیاست کناره‌گیری از این حادثه را همانند آغاز تجاوز به یمن دنبال می‌کند و در عین حال در سطحی اندکی خواستار آرامش فضاست.

وقتی سعودی‌ها از واکنش هم‌پیمانانشان شوکه می‌شوندگروه بین‌الملل مشرق - عربستان سعودی جنگ بر ضد ایران را علنی کرده است، آن هم در شرایطی که در دهه‌های گذشته آن را به ‌صورت نیابتی دنبال می‌کرد. اقدامات مجازات گونه‌ای که ریاض اعمال کرده، تنها نشان دهنده ضعف این کشور است ، چرا که در اوج تلاش خود تنها توانسته بحرین، سودان و جیبوتی را به تقابل با ایران قانع کند.

از دیروز به نظر می‌رسد که عربستان سعودی اقدامات فریب‌کارانه خود در قبال ایران را رها کرده و جنگ پنهان خود را به مرحله علنی رسانده و مناسبات خود را با تهران قطع کرده است. این کشور تلاش بی‌سابقه‌ای برای قانع کردن متحدان خود جهت انجام اقدامی مشابه در دستور کار قرار داد ، اما تنها توانست بحرین، جیبوتی و سودان را که تحت سلطه عربستان هستند قانع کند. امارات نیز تا حدی (کمتر از طرفین دیگر ) با این روند همراه شد و سطح فعالیت دیپلماتیک خود در ایران را کاهش داد، چرا که منافع اقتصادی و تجاری این کشور با ایران مانع از آن می‌شود که تنش ها با تهران را افزایش دهد.

تعداد بازدید از این مطلب: 493
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 16 دی 1394
نظرات
وقتی به گذشته نگاه می‌کنم، می‌بینم شاید خویشتن‌داری ما، تصمیم درستی نبود؛ تأسف می‌خورم که با صدای بلندتر و با لحن شدیدتر در دفاع از جنبش سبز صحبت نکردیم. طی چند سال بعد، ده‌ها میلیون دلار سرمایه‌گذاری کردیم و بیش از 5000 فعال را در سراسر جهان آموزش دادیم.
پگروه بین‌الملل مشرق-" هیلاری رودهام کلینتون" وزیر اسبق امور خارجه آمریکا در کابینه اول باراک اوباما و هم‌سر "بیل کلینتون" چهل و دومین رئیس‌جمهور آمریکا است. کلینتون یکی از نامزدهای انتخابات سال 2016 میلادی و طبق نظرسنجی‌ها از حمایت قابل‌توجهی در میان دموکرات‌ها برخوردار است.هیلاری پس از ترک پست خود در وزارت خارجه آمریکا، در 10 ژوئن 2014 کتاب خاطراتش را تحت عنوان "انتخاب‌های سخت" منتشر کرد. فصل هجدهم این کتاب به بیان خاطرات کلینتون با موضوع ایران می‌پردازد که این فصل، "ایران: تحریم‌ها و رازها" نام دارد. گروه بین‌الملل مشرق قصد دارد طی روزهای آتی خلاصه‌ای از فصل مربوط به ایران در کتاب "انتخاب‌های سخت" را در چند بخش منتشر کند.

بخش اول این گزارش را می‌توانید از این‌جا بخوانید.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 498
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 16 دی 1394
نظرات
فاطمه هاشمی رفسنجانی گفت که مردم به ردصلاحیت‌های گسترده عکس‌العمل نشان خواهند داد.

به گزارش مشرق، در روز انتخابات 22 خرداد 88، خانم عفت مرعشی همسر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پس از انداختن رای خود به صندوق، خطاب به خبرنگاری که از وی پرسید "توصیه شما به هوادارانتان چیست؟" گفت که "اگر تقلب شد بریزید توی خیابونها"

این اظهارات خانم مرعشی سالهاست که با واکنش‌های گسترده‌ای روبروست و منتقدان آن را صدور فرمان آشوب علنی علیه نظام جمهوری اسلامی توصیف می‌کنند. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز چند روز پیش از انتخابات 22 خرداد 88، در نامه‌ای تهدید آمیز، تلویحاً از آشوبهای بعد از انتخابات سخن گفته بود!

در جریان رقابت‌های انتخاباتی فعلی(انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان در اسفندماه) نیز هرچند محافظان شخصی خانم عفت مرعشی با ممانعتهای جدی خود مانع از دسترسی خبرنگاران و ثبت نظرات معمولاً حاشیه‌ساز خانم مرعشی درباره انتخابات شدند، اما به نظر می‌رسد این بار فرمان آشوب توسط فرد دیگری از اعضای این خانواده صادر می‌شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 16 دی 1394
نظرات
راه علاج مشکلات افغانستان اتحاد اقوام و وحدت مسئولان است/ آمریکایی‌ها هنوز از ضرر وارد کردن به افغانستان دست بر نمی‌دارندبه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در دیدار آقای «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان، مسئله «اتحاد اقوام» در افغانستان را مهمترین راه علاج مشکلات این کشور خواندند و با اشاره به سوابق و ظرفیتهای فراوان همکاری ایران و افغانستان خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی ایران «امنیت، آرامش و پیشرفت افغانستان» را «امنیت و پیشرفت» خود می‌داند.
 
حضرت آیت الله خامنه‌ای با تحسین ابتکار تشکیل دولت وحدت ملی و اظهار امیدواری در خصوص حل مشکلات افغانستان افزودند: ان‌شاءالله دولت وحدت ملی شکل حقیقی و واقعی پیدا کند، زیرا راه علاج مشکلات افغانستان، ایجاد وحدت واقعی در میان اقوام و مسئولان است.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 521
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 16 دی 1394
نظرات
یک مقام آگاه در وزارت خارجه گفت: کاهش رابطه یا قطع رابطه سیاسی کویت با ایران کذب و فضاسازی رسانه‌ای است.
قطع رابطه سیاسی کویت با ایران فضاسازی رسانه‌ای است
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام آگاه در وزارت امورخارجه درباره اخبار منتشره مبنی بر فراخوان سفیر کویت در ایران از سوی مقامات این کشور گفت: سفیر کویت صرفاً به منظور مشورت به کشورش سفر کرده است.

این مقام آگاه همچنین هرگونه کاهش رابطه یا قطع رابطه سیاسی کویت با ایران را تکذیب و آن را فضاسازی رسانه‌ای توصیف کرد.
تعداد بازدید از این مطلب: 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 16 دی 1394
نظرات
میخوام بخوابم امشب اما نمیشه/غم قطع رابطه با جیبوتی نمیذاره/و......نگاه طنز آمیز ایرانی ها به قطع رابطه چند کشورک با ایران بزرگ.
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از ساعات اوليه‌ای كه اخباري از قطع رابطه ديپلماتيك چند كشور عربي-آفريقايي با ايران منتشر شد، ملت خوش ذوق ایران اقدام به ساخت جک و لطیفه کردند، به چند مورد توجه بفرماييد:

* بحرین جان آماده باش به جای سفیر می خوایم استاندار برات بفرستیم


* به اين كشورهاي درجه ٨ بگين يه عمر امريكا و اروپا تحريممون كردن بازم ايستاديم ، شما كه ... استغفرا....


* الان چنتا کشورعربی وایسادن ریاض رقم بگه اینا اعلام قطع روابط کنن
 


جیبوتی کجایی؟دقیقا کجایی/ واکنش های طنز مردم به قطع ارتباط با ایران

تعداد بازدید از این مطلب: 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 15 دی 1394
نظرات
معاونت نظارت مجلس پیرامون نظرات این معاونت بر انتخابات، لایحه بودجه، یارانه و ...توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «نظارت» به معنای ساختاری و سازمانی‌اش در مجلس هفتم پایه‌گذاری شد و در مجلس هشتم و نهم سازمان یافت. اما مجالس در تمامی دوره‌ها فرهنگ نظارت خود را با توجه به سلایق کلان حاکم بر مجلس داشته‌اند. 

 

چنانچه براساس اظهارات "جهانبخش محبی‌نیا" معاون معاونت نظارت مجلس و نماینده اسبق مردم میاندوآب، در دولت قبل مجلس نظارت و حتی تحقیق و تفحص‌های بی‌رحمانه‌ای را انجام داد و اکنون در دولت یازدهم نیز نظارت‌ها به دلیل آن که کشور در ریل اصلی خود قرار گیرد، پیگیری می‌شود.
 
برهمین اساس محبی‌نیا در گفتگویی تفصیلی با باشگاه خبرنگاران جوان، به بیان نقطه نظرات معاونت نظارت مجلس در مورد انتخابات، برجام، لایحه بودجه، برنامه پنج ساله ششم توسعه و ... پرداخت. مشروح این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانید.
 
خالقی
تعداد بازدید از این مطلب: 283
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 15 دی 1394
نظرات
دولت عربستان در تلاش است تا با انجام دادن اقدامات تنش‌زا منطقه را به چالش بکشد.

در پی این اقدام سعودی در اعدام شیخ نمر  ایران کاردار سفارت عربستان را فراخواند .

عربستان نیز کاردار ایران را احضار کرد و تنش میان دو کشور نسبت به حوادث گذشته بیشتر شد و کار به جایی رسید که حتی این تنش به میادین ورزشی و فوتبال کشیده شد و مسئولان باشگاه‌های سعودی می‌خواهند دیدارهای تیم‌های باشگاهی دو کشور در کشوری ثالث برگزار شود.

اقدامات عربستان ناشی از شکست آنها در توطئه تجزیه کشورهای منطقه و ناکامی آنها در به شکست کشاندن توافق هسته‌ای ایران و غرب است. به نظر می‌رسد که روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی به سمت بن بست پیش می‌رود و تا زمانی که این حکام و افراد بر کشور عربستان حکومت کنند امکان شگل گیری روابط دوستانه دور از دسترس است.


سیاست خارجی ریاض غوطه ور در «جهل مرکب»

تعداد بازدید از این مطلب: 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 15 دی 1394
نظرات
سی ان بی سی در گزارشی به چشم انداز بازار نفت پس از تنش دیپلماتیک میان ایران و عربستان پرداخت.

 شبکه سی ان ان در گزارشی آورده است: سرمایه گذاران در میانه تنش های خاورمیانه با ترس از اینکه این رویارویی می تواند بازار نفت را تحت تاثیر قرار دهد، بازار را زیر نظر گرفته اند. پس از افزایش 4 درصدی و کوتاه مدت بهای نفت برنت، روز دوشنبه با همین بها بسته شد.
 
به گفته برندا شافر، از کارشناسان برجسته مرکز انرژی جهانی شورای آتلانتیک، بهای نفت نباید چندان دستخوش تغییر گردد مگر اینکه رویدادهای ژئوپلتیک بر عرضه نفت تاثیر بگذارد (همچون آسیب یک خط لوله یا بندرگاه یا گذرگاه آبی).
تعداد بازدید از این مطلب: 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 15 دی 1394
نظرات
مصرف داخلی نفت در عریستان در حال افزایش است. تقاضای داخلی این کشور تا سال 2030، احتمالاً به حدود 8.2 میلیون بشکه در روز خواهد رسید. این در حالی است که عربستان قبل از جشن صدمین سالگرد تأسیس نظام پادشاهی در سال 2032، به واردکننده نفت تبدیل خواهد شد.

گروه بین‌الملل مشرق- گذر زمان به سود عربستان سعودی نیست و این کشور دیگر نمی‌تواند دست روی دست بگذارد. سعودی‌ها با یک بمب ساعتی اقتصادی مواجه هستند که اگر خنثی نشود، منفجر خواهد شد و اثرات شدید و احتمالاً جبران‌ناپذیری، هم در سطح ملی و هم بین‌المللی بر این کشور می‌گذارد. سقوط قیمت نفت[1] در سال‌های 2014 و 2015، منبع اصلی (77[2] تا 88[3] درصد) درآمد عربستان را با مشکل مواجه کرده است. این کشور طی دو سال گذشته کسری عظیمی را در بودجه خود اعلام کرده، و برای اولین بار از سال 2007[4]، دولت مجبور شده است به ذخایر ارزی و اوراق قرضه خود در خارج از کشور متوسل شود.

عربستان «بمب ساعتی اقتصادی» در آستانه انفجار/ کشوری که در کم‌تر از دو دهه واردکننده نفت می‌شود/

تعداد بازدید از این مطلب: 337
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 15 دی 1394
نظرات
حادثه مشکوک حمله به سفارت عربستان، هیچ نفعی برای جمهوری اسلامی ایران نداشت و عملاً حرکت در مسیر سناریو ترسیم‌شده دشمن بود، نیروی انتظامی و نهاد امنیتی - اطلاعاتی بر اساس دستگیرهای انجام‌شده، می‌بایست افکار عمومی را از واقعیت موضوع آگاه کنند.
گروه سیاسی مشرق - در پی شهادت مظلومانه آیت‌الله شیخ "نمر باقر النمر" به دست حکام آل سعود، خشم مردم انقلابی اعم از اهل سنت و تشیع علیه این اقدام خبیثانه شعله‌ور شد، مردم ایران نیز که زخم‌خورده جنایات سعودی‌ها در حوادث مختلف بودند، از این اقدام شگفت‌زده شدند و شبکه‌ها اجتماعی، رسانه‌ها و ... یکپارچه این جنایت را محکوم کردند و مرگ آل سعود را خواستار شدند.

دراین‌بین، تعدادی از مردم به‌صورت خودجوش، بعدازظهر حادثه روبروی سفارت عربستان تجمع کردند، تجمعی به همراه شعار و دست‌نوشته اما بدون هیچ‌گونه خسارت.

چه گروهی از حمله به سفارت عربستان سود برد؟بسیج دانشجویی بعدازظهر همان روز، بیانیه‌ای را برای برگزاری تجمع در روز یکشنبه صادر کرد، تجمعی که به دلیل عدم اخذ مجوز روبروی سفارت عربستان، در میدان فلسطین برگزار شد و البته تجمع میدان فلسطین، دارای مجوز بود و بسیج دانشجویی نیز این مسئله را قبول کرد، اگرچه جمعیتی روز یکشنبه مقابل سفارت عربستان تجمع کردند و با درخواست نیروی انتظامی متفرق شدند.

تعداد بازدید از این مطلب: 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 15 دی 1394
نظرات
احمدی‌نژاد یک پرخاشگر منکر هولوکاست بود که تهدید کرده بود اسرائیل را از نقشه محو کند؛ وی طاووسی جنگ‌جو بود که روی صحنه نمایش بین‌المللی قدم می‌زد و به غرب توهین می‌کرد.

" هیلاری رودهام کلینتون" وزیر اسبق امور خارجه آمریکا در کابینه اول باراک اوباما و هم‌سر "بیل کلینتون" چهل و دومین رئیس‌جمهور آمریکا است. کلینتون یکی از نامزدهای انتخابات سال 2016 میلادی و طبق نظرسنجی‌ها از حمایت قابل‌توجهی در میان دموکرات‌ها برخوردار است.

هیلاری پس از ترک پست خود در وزارت خارجه آمریکا، در 10 ژوئن 2014 کتاب خاطراتش را تحت عنوان "انتخاب‌های سخت" منتشر کرد. فصل هجدهم این کتاب به بیان خاطرات کلینتون با موضوع ایران می‌پردازد که این فصل، "ایران: تحریم‌ها و رازها" نام دارد. قصد دارد طی روزهای آتی خلاصه‌ای از فصل مربوط به ایران در کتاب "انتخاب‌های سخت" را در چند بخش منتشر کند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 15 دی 1394
نظرات
پس از رایزنی سعودی‌ها با همراهان‌شان در محور ارتجاع عرب و پرداخت دلارهای نفتی به برخی از آنها، بحرین و سودان، به ترتیب نخستین و دومین کشورهایی بودند که پس از رژیم سعودی، روابط سیاسی با ایران را قطع کردند که این تحولات بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل مشرق، یک روز پس از قتل شیخ شهید نمر باقر النمر و اقدام مشکوک عده‌ای در حمله به سفارت خالی عربستان (بدون تدابیر حفاظتی از سوی نیروهای انتظامی و امنیتی) شرایط به‌ گونه‌ای دیگر رقم خورد. به آتش‌ کشیده‌ شدن ساختمان سفارت به تیتر اول رسانه‌ها تبدیل شد و شهادت رهبر شیعیان عربستان به حاشیه رانده شد.

همین اتفاق به بهانه‌ای تبدیل شد تا سعودی‌ها که با سیل انتقادات در جهان اسلام و فضای بین‌الملل مواجه بودند، با تغییر موضع به شاکی پرونده تبدیل شوند. عادل الجبیر یک روز پس از حادثه، در نشست خبری اعلام کرد روابط دیپلماتیک با ایران را قطع می‌کند و به مقامات سفارت ایران 48 ساعت فرصت داد تا خاک این کشور را ترک کنند.

بازتاب گسترده قطع روابط ارتجاع عرب با ایران + تصاویر

تعداد بازدید از این مطلب: 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 15 دی 1394
نظرات
ائمه جمعه سراسر کشور صبح امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر انقلاب دیدار کردندحضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور، با اشاره به جایگاه بسیار والای نماز جمعه آنرا «قرارگاه ایمان و بصیرت و اخلاق» و مهمترین وظیفه ائمه جمعه را نیز «تبیین حقایق و هدایتگری فرهنگی و سیاسی» برشمردند. ایشان همچنین انتخابات را مسأله ای بسیار مهم و نعمتی حقیقتاً بزرگ برشمردند و با تأکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات اسفند ماه افزودند: مفهوم عمیق حق الناس، در زمینه های «اجرا، نظارت، حقوق داوطلبان، لیستهای انتخاباتی، صیانت از آرای مردم و پذیرش نتایج انتخابات»، ابعاد مکمل و پرمعنایی دارد و مردم با توجه به طمع ورزی امریکایی ها به این انتخابات، موضوع نفوذ را مورد توجه کامل قرار دهند.

تعداد بازدید از این مطلب: 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 15 دی 1394
نظرات
دو سناتور آمریکایی در یادداشتی از اوباما خواسته‌اند تحریم‌ها را به عنوان اهرم فشار علیه ایران برای اجرای «برجام» حفظ کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه هیل، دو سناتور آمریکایی، «پات تومی» و «تام ریج» در یادداشتی روز دوشنبه از دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور آمریکا خواسته‌اند تحریم‌ها علیه ایران را حفظ کند، زیرا در غیر این صورت، «تنها انگیزه ایران، حتی برای وانمود به پایبندی به اجرای توافق هسته‌ای از بین خواهد رفت.»

این دو سناتور جمهوری‌خواه، یادداشتشان را روز دوشنبه در پایگاه خبری - تحلیلی «فیلادلفیا اینکوایرر» منتشر کرده‌اند.

تعداد بازدید از این مطلب: 324
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 15 دی 1394
نظرات
سه کشور بحرین، سودان و امارات در اقداماتی مشابه به منظور اعلام همبستگی با عربستان، در روابط خود با ایران تجدید نظر کردند.
بحرین، سودان و امارات روابط خود با ایران را محدود کردند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سه کشور بحرین، سودان و امارات در اقداماتی مشابه به منظور اعلام همبستگی با عربستان، در روابط خود با ایران تجدید نظر کردند.
 
 
 پایگاه خبری "خبر عاجل" از انتشار اخباری مبنی بر اقدام بحرین در قطع روابط دیپلماتیک خود با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
 
خبرگزاری "الوسط البحرینیه" نیز در خبر فوری اعلام کرد بحرین روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع می‌کند.
 
رأی العام در خبری فوری اعلام کرد بحرین از تمام اعضای هیئت دیپلماتیک ایران خواست طی 48 ساعت آتی این کشور را ترک کنند.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 15 دی 1394
نظرات
در گذشته، غرب برای حفظ خاندان آل‌سعود هر کاری که می‌توانست انجام می‌داد اما به زودی چه بخواهد چه نخواهد ممکن است دیگر نتواند آل‌سعود را در قدرت نگه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی آسیا تایمز در مقاله‌ای به قلم دیوید گلدمن نوشت: اعدام های جمعی هفته گذشته در عربستان موجب وحشت در بالاترین سطوح این حکومت سلطنتی شده است. در سال 1980، ریاض 63 نفر را که به مسجد اعظم مکه حمله کرده بودند، کُشت. اما این اعدام ها را به سرعت پس از آن حادثه انجام داد. در حالی که بسیاری از 47 زندانی که در دوم ژانویه اعدام شدند به مدت یک دهه در این کشور زندانی بودند. تصمیم برای کشتن شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته شیعه موجب ترس از براندازی دولت عربستان با حمایت ایران شده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 15 دی 1394
نظرات
فرماندهان سپاه نظراتی را درباره قدرت موشکی ایران داشتند.
به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایالات متحده آمریکا در تلاش است تا موضوع برنامه جامع اقدام مشترک را با قدرت دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران گره بزند و این موضوع با اعتراض شدید مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران همراه شده است.


اخیرا حجت الاسلام والمسلمین "دکتر حسن روحانی" رئیس جمهور نامه ای به  سردار سرتیپ "حسین دهقان" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نوشت و به پیگیری مجدانه قدرت دفاعی ایران تاکید کرد و هچنین سردار سرتیپ "سید مسعود جزایری" معاون بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح و سردار سرتیپ  " حسین سلامی"  جانشین فرمانده کل سپاه نیز قدرت موشکی را مهم ارزیابی کردند.


** سردار جزایری: حتی یک روز از ارتقاء توان و ظرفیت دفاعی و موشکی خود غافل نبوده‌ایم/ظرفیت‌های دفاعی به ویژه موشکی جزء خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران است

تعداد بازدید از این مطلب: 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 15 دی 1394
نظرات
انصاری گفت: عربستان حیات خود را در ایجاد درگیری منطقه‌ای می‌داند.

نشست خبری سخنگوی وزارتخارجه آغاز شد

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری جابر انصاری سخنگوی وزارت‎خارجه در محل این وزارتخانه برگزار شد.
 
جابر انصاری در ابتدای سخنان خود درباره رفتارهای منطقه‌‎ای دولتمردان عرب، گفت: عربستان حیات خود را در ایجاد درگیری در منطقه می‌داند، لذا در سالیان اخیر اقداماتی را انجام داده که به افزایش درگیری‌ها منجر شده است.
 
وی با اشاره به اینکه موج تروریستی تکفیری در منطقه مورد حمایت سعودی‌ها قرار دارد، تصریح کرد: تلاش برای تنش آفرینی و تحمیل جنگ به یمن نیز از جمله اقدامات ضد منطقه‌ای است و عربستان منافع و حیات خود را در ادامه این درگیری‌ها می‌داند.
تعداد بازدید از این مطلب: 471
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , اجتماعی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 14 دی 1394
نظرات
معاون وزیر خارجه در واکنش به اقدام عربستان برای قطع روابط دیپلماتیک با ایران گفت: ریاض با اعلام تصمیم به قطع رابطه با تهران نمی‌تواند بر خطای بزرگ اعدام رجلی دینی سرپوش گذارد.

 "حسین امیرعبداللهیان" معاون وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص اظهارات عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان درباره قطع روابط دیپلماتیک ریاض با تهران، با اشاره به تجمع شنبه شب مقابل سفارت عربستان در تهران گفت: هیچ آسیبی به دیپلمات‌های سعودی در تهران و مشهد وارد نشده است.
 
وی افزود: عربستان سعودی پیش از این نیز با خطای راهبردی و اتخاذ رویکردهای شتابزده و نسنجیده ناامنی‌ها در منطقه را تشدید کرد، باعث رشد تروریسم و افراط گرایی شد و با توطئه کاهش قیمت نفت به مردم کشورش و کشورهای مسلمان منطقه اسیب رساند و در مذاکرات هسته‌ای صلح‌آمیز ایران و شش کشور تلاش کرد نقش مخرب و غیرسازنده ایفا کند.
تعداد بازدید از این مطلب: 402
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 14 دی 1394
نظرات
علمای مبارز اسلام همیشه هدف تیرهای زهرآگین جهانخواران بوده‌اند و اولین تیرهای حادثه قلب آنان را نشانه رفته است... تا به حال یک آخوند درباری یا یک روحانی وهابی را ندیده‌ایم که در برابر ظلم و شرک و کفر... ایستاده باشد.

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری در یادداشت روز کیهان نوشت:

1- این متن را بخوانید! بخشی از پیام حضرت امام خمینی- رضوان‌الله تعالی علیه- است که در شهریورماه سال 1367 به مناسبت شهادت روحانی وارسته و انقلابی پاکستان «علامه عارف حسین حسینی» به‌دست تکفیری‌های موسوم به «سپاه صحابه»! صادر شده بود. پیامی که انگار همین امروز به مناسبت شهادت مظلومانه «آیت‌الله نمر» رهبر شیعیان عربستان صادر شده است؛

«علمای مبارز اسلام همیشه هدف تیرهای زهرآگین جهانخواران بوده‌اند و اولین تیرهای حادثه قلب آنان را نشانه رفته است... تا به حال یک آخوند درباری یا یک روحانی وهابی را ندیده‌ایم که در برابر ظلم و شرک و کفر، خصوصاً در مقابل شوروی متجاوز و آمریکای جهانخوار ایستاده باشد. همان گونه که یک روحانی وارسته عاشق خدمت به خدا و خلق خدا را ندیده‌ایم که برای یاری پابرهنگان زمین، لحظه‌ای آرام و قرار داشته باشد و تا سر منزل جانان علیه کفر و شرک مبارزه نکرده باشد و عارف حسینی اینگونه بود و ملت‌های اسلامی حتماً دلیل این واقعه را دریافته‌اند که چرا در ایران «مطهری‌»ها و «بهشتی‌»ها و شهدای محراب و سایر روحانیون عزیز، و در عراق «صدر»ها و «حکیم»ها و در لبنان «راغب حرب»ها و «کُریم»ها، و در پاکستان «عارف حسینی»ها، و در تمامی کشورها روحانیون دردآشنای اسلام ناب محمدی- صلی‌الله‌علیه‌و‌آله- هدف توطئه و ترور می‌شوند.»

تعداد بازدید از این مطلب: 314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 14 دی 1394
نظرات
شواهد حاکی است که پرونده اعدام آیت‌الله شیخ نمر، به عرصه نزاع و رقابت دو شاهزاده سعودی تبدیل شده است. در واقع بن‌نایف با این اعدام‌ها و قدرتمند جلوه‌دادن خود، این پیام را به ملک سلمان و محمد بن سلمان داد که می‌تواند در برابر خواست و اراده سلطنتی قد علم کند و پادشاه عربستان و پسرش نمی‌توانند وی را دست‌کم بگیرند.

گروه بین‌الملل مشرق - وزارت کشور عربستان سعودی روز گذشته با صدور بیانیه‌ ای از اجرای حکم اعدام آیت الله شیخ «نمر باقر النمر»، رهبر شیعیان عربستان خبر داد و این روحانی و مجاهد بزرگ به همراه 46 متهم دیگر که اغلب آنها تروریست معرفی شده ‌اند روز شنبه در 12 منطقه عربستان اعدام شد.

حکم اعدام آیت الله نمر آبان 94 در دادگاه تجدید نظر و دادگاه عالی آل سعود تأیید و برگه‌ ای به همین منظور به وزارت کشور ارسال شد تا امضای «محمد بن نایف»، وزیر کشور عربستان برای انجام این حکم گرفته شود.

پرونده اعدام شیخ نمر، عرصه نزاع دو شاهزاده سعودی برای رسیدن به سلطنت/ آیا بن سلمان مخالف اعدام شیخ نمر بود/ چرا حکم اعدام را بن نایف صادر کرد/

تعداد بازدید از این مطلب: 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 14 دی 1394
نظرات
کسانی که صادقانه به سرنوشت بشریت و حقوق بشر و عدالت علاقه‌مندند باید این قضایا را دنبال کنند و نباید نسبت به این وضعیت بی‌تفاوت باشند.
خون به ناحق ریخته، بسیارسریع دامان سیاستمداران و مجریان رژیم سعودی را خواهد گرفت/ بدون شک دست انتقام الهی گریبان ظالمانی را که به جان او تعدّی کردند خواهد گرفتبه گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه، جنایت بزرگ عربستان سعودی در به شهادت رساندن عالم مؤمن و مظلوم، شیخ نمر باقر النمر را به شدت محکوم کردند و با تأکید بر لزوم احساس مسئولیت دنیا در قبال این جنایت و جنایات مشابه سعودی در یمن و بحرین، خاطرنشان کردند: بدون تردید خون به ناحق ریخته این شهید مظلوم به سرعت اثر خواهد کرد و دست انتقام الهی گریبان سیاستمداران سعودی را خواهد گرفت.


حضرت آیت الله خامنه‌ای گفتند: این عالمِ مظلوم نه مردم را به حرکت مسلحانه تشویق می‌کرد و نه به صورت پنهانی اقدام به توطئه کرده بود، بلکه تنها کار او، انتقاد علنی و امر به معروف و نهی از منکرِ برخاسته از تعصب و غیرت دینی بود.

تعداد بازدید از این مطلب: 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 14 دی 1394
نظرات
وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد کارکنان سفارت ایران در ریاض باید ظرف مدت ۴۸ ساعت خاک عربستان را ترک کنند.

وزیر خارجه سعودی: کارکنان سفارت ایران باید ظرف ۴۸ ساعت خاک عربستان را ترک کنندبه گزارش مشرق، عادل الجبیر اعلام کرد کارکنان سفارت ایران در ریاض باید ظرف مدت 48 ساعت خاک عربستان را ترک کنند. وزیر خارجه عربستان سعودی همچنین از قطع روابط دیپلماتیک با ایران خبر داد.

الجبیر با اعلام این خبر، افزود: «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران را در جریان قطع روابط تهران ریاض قرار داده ایم.

وی در کنفرانس خبری امشب مدعی شد ایران پناهگاهی امن برای سرکرده‌های القاعده از سال 2011 فراهم می‌کند و سلاح و مواد منفجر به منطقه قاچاق می‌کند

تعداد بازدید از این مطلب: 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 13 دی 1394
نظرات
ضالع؛ قلب جنوب یمن
استان ضالع به عنوان دروازه شمالی ورود به جنوب یمن و قلب این منطقه استراتژیک به شمار می رود و هر جریانی که کنترل این استان را در دست داشته باشد، می تواند به دروازه های عدن برسد. این استان یک استان کوهستانی است و جنگیدن در این استان کار سختی است.

گروه بین‌الملل مشرق - استان ضالع که در جنوب یمن قرار دارد، به عنوان ورودی این منطقه استراتژیک از این کشور به شمار می رود که در طول ماه ها و هفته‌های اخیر شاهد درگیری های شدید نظامی بوده است.

در این مقاله به معرفی استان ضالع، اهمیت آن و آخرین وضعیت میدانی در این استان جنوبی یمن می پردازیم:

ضالع؛ قلب جنوب یمن
نقشه ضالع

تعداد بازدید از این مطلب: 306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 13 دی 1394
نظرات
وجود کشورهای غربی و جلوتر از همه آنها آمریکا، در مناطقی مثل خلیج فارس شر محض است و حضور این کشورها خصوصا در تاریخ چند ده ساله اخیر، علی‌رغم اقدامات تبلیغی، باعث ناامنی شده است.

 سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفتگو با خبرنگار گروه دفاع و امنیت مشرق در پاسخ به سوالی درباره تبعات حضور ناو هواپیمابر شارل دوگل فرانسه در خلیج فارس و تاثیر منفی آن بر امنیت منطقه تاکید کرد: وجود کشورهای غربی و جلوتر از همه آنها آمریکا، در مناطقی مثل خلیج فارس شر محض است و حضور این کشورها خصوصا در تاریخ چند ده ساله اخیر، علی رغم اقدامات تبلیغی شان مبنی بر اینکه برای برقراری امنیت به مناطقی مثل خلیج فارس می آیند، باعث ناامنی شده است.

سردار فدوی در ادامه اشاره ای به آمارهای دوران جنگ تحمیلی کرد و گفت: در طول 8 ساله جنگ، 580 فروند کشتی در خلیج فارس مورد اصابت قرار گرفت که 51 درصد از این کشتی ها، در شش و نیم سال اول جنگ و 49 درصد باقیمانده در یک و نیم سال پایان جنگ، هدف قرار گرفتند و تفاوت این یک و نیم سال با شش و نیم سال قبلی این بود که در آن مدت، آمریکایی ها به اسم تامین امنیت وارد خلیج فارس شدند و این حضور، ناامنی در خلیج فارس را 9 برابر افزایش داد.

تعداد بازدید از این مطلب: 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 13 دی 1394
نظرات
قانون اساسی این کشور اختیارات سیاست خارجی را میان رئیس‌جمهور و کنگره تقسیم می‌کند تا هر دو در تدوین سیاست خارجی و تغییر آن نقش داشته باشند؛ همین مسئله به درگیری‌های متعدد میان دو قوه منجر شده است اما کدام‌یک حرف آخر را می‌زنند؟

 شک و تردید درباره احتمال سیطره یک نهاد یا قوه بر تصمیم‌گیری در آمریکا، باعث ایجاد نوعی تقسیم‌بندی در عرصه سیاست‌گذاری خارجی در این کشور شده است. با این حال، آمریکا در مقایسه با سایر کشورهایی که گفته می‌شود در آن‌ها ساختار لیبرال-دموکراسی حاکم است، روش‌های پر پیچ و خمی برای هدایت سیاست خارجی دارد. قانون اساسی این کشور اختیارات سیاست خارجی را به گونه‌ای بین رئیس‌جمهور و کنگره تقسیم می‌کند که هر دوی آن‌ها در تدوین سیاست خارجی و تغییر آن نقش داشته باشند؛ مسئله‌ای که به درگیری‌های متعدد بین دو قوه در برهه‌های مختلف زمانی منجر شده است.

سیاست خارجی آمریکا

تعداد بازدید از این مطلب: 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 13 دی 1394
نظرات
تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های سیاسی کشور که صبح امروز در پیشخوان مطبوعات عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوانتصاویر صفحه نخست روزنامه‌های سیاسی کشور که صبح امروز در پیشخوان مطبوعات عرضه می‌شود، به شرح ذیل است؛

 
از بشارت شقوط آل‌سعود تا هشدار زیباکلام!!!
تعداد بازدید از این مطلب: 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 13 دی 1394
نظرات
سیاست خبری بی‌بی‌سی و رسانه‌های دیگر، در مسیری مشخص حرکت می‌کند و تلاش می‌شود نشان دهند که مخالفان داخلی این کشور صرفاً شیعیان هستند در حالی که تحقیقات نشان می‌دهد 90 درصد از 30 هزار زندانی سیاسی عربستان، سنی هستند.

 

گروه بین‌الملل مشرق- شنبه 12 دی، شبکه العربیه در خبری فوری اعلام کرد وزارت کشور عربستان از اجرای حکم اعدام 47 نفر از اشخاصی خبر داد که مدعی شده تروریست هستند. وزارت کشور عربستان نیز اعلام کرد شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته شیعه از جمله اعدام‌شدگان است. وی به اتهام واهی اقدامات تروریستی از سوی عربستان اعدام شد.

شبکه المیادین در خبری فوری به نقل از برادر آیت‌الله نمر اعلام کرد: امیدواریم واکنش‌ها در سطح این حادثه فجیع و دردناک باشد و از اقدامات مسالمت‌آمیز فراتر نرود. دادگاهی در عربستان 23 مهر 93 با مطرح کردن اتهامات ادعایی «فتنه انگیزی در کشور» حکم اعدام آیت‌الله نمر را صادر کرد.

خبرنگار بین‌الملل مشرق در این خصوص با «مسعود شجره» مؤسس کمیسیون حقوق بشر اسلامی (IHRC) در سال 1997 در لندن گفتگو کرده است.

سؤال:: به نظر شما آیا اعدام شیخ نمر قابل‌پیش‌بینی بود؟ آیا این اتفاق، تعمداً زمانی رخ داد که دنیا در تعطیلات کریسمس بود؟

تعداد بازدید از این مطلب: 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 13 دی 1394
نظرات
سفارت عربستان در تهران در پی شهادت آیت الله شیخ نمر مورد خشم عده‌ای خودسر قرار گرفت و در آتش سوخت.

به گزارش مشرق، سفارت عربستان واقع در نیاوران تهران در پی شهادت آیت الله نمر، مورد خشم عده‌ای قرار گرفت.

عده‌ای به صورت خودجوش و با به نمایش گذاشتن خشم خود و با سردادن شعارهایی علیه آل سعود، این سفارت را مورد هجوم قرار دادند .

این تجمع ها که به صورت پراکنده از ابتدای شب آغاز شد، همچنان ادامه داشت و تجمع کنندگان در حالی فریاد حیدر حیدر سر می دادند که سفارت در آتش می سوخت و شعله های آن به خارج زبانه می کشید.

سفارت عربستان در تهران مورد خشم عده‌ای قرار گرفت

تعداد بازدید از این مطلب: 370
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 12 دی 1394
نظرات
وزارت کشور عربستان سعودی از اعدام 47 مخالف این رژیم از جمله آیت‌الله شیخ نمر محمد باقر النمر، از رهبران برجسته شیعه این کشور خبر داد. دادگاه جنایی عربستان سعودی در 23 مهرماه 1393 شیخ نمر را به «اعدام با شمشیر و به صلیب کشیده شدن در انظار عمومی» محکوم کرده بود.

گروه بین‌الملل مشرق - وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه‌ای از اجرای حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان خبر داد.

شبکه خبری «العربیه»، خبر داد بر اساس بیانیه وزارت کشور عربستان، حکم اعدام شیخ نمر به همراه 46 متهم دیگر که اغلب آنها تروریست معرفی شده‌اند روز شنبه (امروز) در 12 منطقه در عربستان اجرا شده است.

در میان افرادی که وزارت کشور عربستان می‌گوید آنها را اعدام کرده «فارس آل شویل الزهرانی» نیز به چشم می‌خورد که از اعضای شناخته شده القاعده در عربستان به شمار می‌رود.

تعداد بازدید از این مطلب: 331
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 12 دی 1394
نظرات
نیروهای سپاه قدس 6 کارمند شرکتی که برای برای سپر دفاعی موشکی اسراییل (رژیم صهیونیستی) کار می‌کردند را به گروگان می‌گیرند تا بتوانند با استفاده از آنها به خانه امن موساد در آمریکا نفوذ کنند اما در انتها گروگان‌ها را می‌کشند.

گروه جنگ نرم مشرق - سریال «بلک لیست» The Blacklist یا «لیست سیاه» که در ژانر جنایی امنیتی قرار دارد، در یکی از قسمت‌های جدیدش، پای سپاه قدس ایران را وسط می‌کشد، و اعضای آن را افرادی وحشی که به‌صورت بی‌رحمانه دست به قتل و ترور می‌زنند، نشان می‌دهد.
این رویکرد سپاه‌هراسی در حالی انجام می‌گیرید که مجلس نمایندگان آمریکا در تلاش برای محدود کردن تاثیر طرح تخفیف تحریم‌ها علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین مانع‌تراشی در تماس‌های گسترده‌تر بین ایران و آمریکا، در دو هفته گذشته سه طرح جداگانه تحریم علیه سپاه ارائه کرده است. این حمله به سپاه در حالی صورت می‌گیرد که هنوز برجام به‌طور کامل اجرا نشده است.

شهر تهران در «بلک لیست»

نویسندگی و طرح اولیه این سریال که پخش آن از سال 2013 توسط شبکه آمریکایی «ان‌ابی‌سی» (NBC) شروع شده، به عهده جان بکنکمپ (Jon Bokenkamp) است. داستان «بلک لیست» درباره شخصی خلاف‌کار حرفه‌ای به نام "Red" (با بازی جیمز اسپادر) است که زمان زیادی پلیس و «اف‌بی‌آی» به دنبال او بودند، اما روزی او تصمیم می‌گیرد خود را تحویل قانون دهد و برای این کار شرایطی در نظر دارد؛ او می‌خواهد تنها با یک پلیس کار کند و با همکاری آن پلیس افراد خلاف‌کار و تبه‌کار معروف که در لیستی اسامی آنها قرار دارد را دستگیر کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 311
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 12 دی 1394
نظرات
اگر تحریم‌های جدید اجرایی شود، اولین اقدامات به اصطلاح تنبیهی مستقیم علیه ایران از سوی آمریکا، بعد از توافق هسته‌ای ماه جولای، خواهد بود. این در حالی است که مقامات کشورمان بارها تاکید کردند که وضع تحریم‌های جدید، از نظر ایران نقض برجام محسوب خواهد شد.

 گروه بین‌الملل مشرق - همزمان با اقدامات ایران در راستای اجرای برجام، آمریکا هم هر روز برگ جدیدی از اقدامات خصمانه خود در دوران پسابرجام را رونمایی می‌کند. از وضع قانون جدید برای ایجاد محدودیت در قانون معافیت ویزای اتباع 38 کشور (جزئیات بیشتر) تا مصوبه مجلس نمایندگان برای تحت تعقیب قراردادن مقامات ایرانی که اعضای فرقه بهائیت را تحت تعقیب قرار می‌دهند (جزئیات بیشتر). و اتفاقاتی که در آمریکا پیرامون دارایی‌های ایران می‌افتد و دادگاه‌های این کشور چوب حراج بر اموال ملت ایران می‌زنند تا در پسابرجام حداقل‌ها هم دست‌گیر طرف ایرانی نشود (جزئیات بیشتر).

 چند ماه پس از جنجال بر سر آزمایش موشک بالستیک عماد، دو رو بعد از اقدام بسیار مهم ایران در اجرایی کردن برجام و خروج 11 تن اورانیوم غنی‌شده، یک روز بعد از انتشار خبر شلیک موشک‌های ایران در نزدیکی ناو آمریکایی تئودور روزولت که از سوی سپاه تکذیب شد، خبرهایی مبنی بر تصمیم دولت اوباما در تحریم برنامه موشکی دفاعی ایران منتشر شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 340
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 12 دی 1394
نظرات
اگرچه باید از دکتر روحانی بابت نگارش نامه به وزیر دفاع، بواسطه اتخاد موضع در خور شأن تشکر و قدردانی کنیم ولی باید این سؤال را از ایشان بپرسیم چرا هنگامی که اوباما قانون «محدودیت صدور روادید برای مسافران ایران» را امضا کرد، برای دفاع از مردم ایران هیچ واکنشی نشان ندادید.
گروه سیاسی مشرق - بالأخره بعد از اظهارنظرهای مکرر و رفتارهای خصمانه مقامات آمریکایی (از اوباما گرفته تا کنگره و سنا)، رئیس جمهور در نامه‌ای خطاب به وزیر دفاع دولت، از ماهیت و ادامه توسعه صنعت موشکی جمهوری اسلامی ایران، دفاع کرد.

نامه‌ای که در نگاه کلی نیازمند تشکر و قدردانی از رئیس‌جمهور است زیرا رئیس دولت یازدهم حسب وظیفه قانونی، در کوتاه‌ترین زمان و بااقتدار، جواب تحریم جدید یانکی‌ها را پاسخ داده و موضع درخور شأنی گرفتند.

نامه روحانی در حالی برای وزیر دفاع نوشته‌شده است که وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه 7 دی (28 دسامبر) اعلام کرد قصد دارد چند فرد و شرکت ایرانی مرتبط با برنامه موشکی را تحریم کند.

این اقدام به بهانه پاسخ به آزمایش موشک بالستیک عماد توسط ایران صورت می‌گیرد. بنابراین گزارش، این تحریم‌ها هنوز اعمال نشده‌اند، اما دولت باراک اوباما تصمیم خود برای این کار را به نمایندگان کنگره اعلام کرده است[1]

تعداد بازدید از این مطلب: 306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 12 دی 1394
نظرات
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای به روحانی تاکید کرد: تجربه تاریخی ملت ایران نشان داده است که باید سیلی را با سیلی جواب داد، در غیر این صورت دوباره تاریخ ننگین دوره قاجار و پهلوی در کشور ما تکرار خواهد شد.

به گزارش مشرق، سرلشگر پاسدار محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور ضمن قدردانی از وی برای توجه به گسترش و تقویت توان موشکی تاکید کرد: تجربه تاریخی ملت ایران نشان داده است که باید سیلی را با سیلی جواب داد، در غیر این صورت دوباره تاریخ ننگین دوره قاجار و پهلوی در کشور ما تکرار خواهد شد. تنها راه حضور مقتدرانه ما در روابط بین‌المللی مسیری است که حضرت امام (ره) در سیاست خارجی بنیان گذاشت و رهبر معظم انقلاب آن را پاسداری و با قوت ادامه دادند.

در ابتدای این نامه خطاب به روحانی آمده است: از توجه جنابعالی به گسترش و تقویت توان موشکی نیروهای مسلح که در سیاست‌های کلی برنامه ششم دیده‌شده است و در پاسخ به تحریم‌ها و تحرکات جدید امریکا صورت گرفت، از سوی خود و پیش‌کسوتان دفاع مقدس تشکر می‌کنم.

تعداد بازدید از این مطلب: 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 12 دی 1394
نظرات
در فتنه 88 افرادی دستگیر شدند و اعتراف کردند تنها برای ناامن کردن یکی از چهارراه‌ها در تهران در کنار سازمان حج و زیارت در خیابان آزادی، هفته‌ای ۲۵۰ میلیون تومان دریافت می‌کردند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات، در همایش سیاسی با حضور فرماندهان و کارکنان قرارگاه سازندگی نوح(ع) در سالن همایش‌های ۵ آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد؛ با اشاره به فتنه‌های متعدد برای پیامبران در مسیر هدایت مردم گفت: وجود فتنه‌های متعدد برای استحکام و بالندگی نظام‌های اسلامی در طول تاریخ از سنن الهی است؛ تا این نظام‌ها در مسیر هدایت امت به ساخت و استحکام لازم دست پیدا کنند.

وی با یادآوری سخنان مقام معظم رهبری در ۱۴ خرداد امسال،‌ آن را نقطه عطفی در معرفی پروژه نفوذ دشمن قلمداد و تاکید کرد: استکبار جهانی سرمایه‌گذاری عظیمی برای به انحراف کشیدن گفتمان امام(ره) ایجاد کرده است؛‌ به طوری که در تمام این سال‌ها بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شاهد تلاش نافرجام دشمن برای به هم ریختن ساختار معماری انقلاب اسلامی بوده‌ایم که بحمدالله با هوشیاری نیروهای مومن و انقلابی شکست خورده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود