آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 66
باردید دیروز : 233
بازدید هفته : 6739
بازدید ماه : 6718
بازدید سال : 9924
بازدید کلی : 9924

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 15 دی 1394
نظرات
احمدی‌نژاد یک پرخاشگر منکر هولوکاست بود که تهدید کرده بود اسرائیل را از نقشه محو کند؛ وی طاووسی جنگ‌جو بود که روی صحنه نمایش بین‌المللی قدم می‌زد و به غرب توهین می‌کرد.

" هیلاری رودهام کلینتون" وزیر اسبق امور خارجه آمریکا در کابینه اول باراک اوباما و هم‌سر "بیل کلینتون" چهل و دومین رئیس‌جمهور آمریکا است. کلینتون یکی از نامزدهای انتخابات سال 2016 میلادی و طبق نظرسنجی‌ها از حمایت قابل‌توجهی در میان دموکرات‌ها برخوردار است.

هیلاری پس از ترک پست خود در وزارت خارجه آمریکا، در 10 ژوئن 2014 کتاب خاطراتش را تحت عنوان "انتخاب‌های سخت" منتشر کرد. فصل هجدهم این کتاب به بیان خاطرات کلینتون با موضوع ایران می‌پردازد که این فصل، "ایران: تحریم‌ها و رازها" نام دارد. قصد دارد طی روزهای آتی خلاصه‌ای از فصل مربوط به ایران در کتاب "انتخاب‌های سخت" را در چند بخش منتشر کند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 15 دی 1394
نظرات
پس از رایزنی سعودی‌ها با همراهان‌شان در محور ارتجاع عرب و پرداخت دلارهای نفتی به برخی از آنها، بحرین و سودان، به ترتیب نخستین و دومین کشورهایی بودند که پس از رژیم سعودی، روابط سیاسی با ایران را قطع کردند که این تحولات بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل مشرق، یک روز پس از قتل شیخ شهید نمر باقر النمر و اقدام مشکوک عده‌ای در حمله به سفارت خالی عربستان (بدون تدابیر حفاظتی از سوی نیروهای انتظامی و امنیتی) شرایط به‌ گونه‌ای دیگر رقم خورد. به آتش‌ کشیده‌ شدن ساختمان سفارت به تیتر اول رسانه‌ها تبدیل شد و شهادت رهبر شیعیان عربستان به حاشیه رانده شد.

همین اتفاق به بهانه‌ای تبدیل شد تا سعودی‌ها که با سیل انتقادات در جهان اسلام و فضای بین‌الملل مواجه بودند، با تغییر موضع به شاکی پرونده تبدیل شوند. عادل الجبیر یک روز پس از حادثه، در نشست خبری اعلام کرد روابط دیپلماتیک با ایران را قطع می‌کند و به مقامات سفارت ایران 48 ساعت فرصت داد تا خاک این کشور را ترک کنند.

بازتاب گسترده قطع روابط ارتجاع عرب با ایران + تصاویر

تعداد بازدید از این مطلب: 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 15 دی 1394
نظرات
دو سناتور آمریکایی در یادداشتی از اوباما خواسته‌اند تحریم‌ها را به عنوان اهرم فشار علیه ایران برای اجرای «برجام» حفظ کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه هیل، دو سناتور آمریکایی، «پات تومی» و «تام ریج» در یادداشتی روز دوشنبه از دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور آمریکا خواسته‌اند تحریم‌ها علیه ایران را حفظ کند، زیرا در غیر این صورت، «تنها انگیزه ایران، حتی برای وانمود به پایبندی به اجرای توافق هسته‌ای از بین خواهد رفت.»

این دو سناتور جمهوری‌خواه، یادداشتشان را روز دوشنبه در پایگاه خبری - تحلیلی «فیلادلفیا اینکوایرر» منتشر کرده‌اند.

تعداد بازدید از این مطلب: 324
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 15 دی 1394
نظرات
سه کشور بحرین، سودان و امارات در اقداماتی مشابه به منظور اعلام همبستگی با عربستان، در روابط خود با ایران تجدید نظر کردند.
بحرین، سودان و امارات روابط خود با ایران را محدود کردند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سه کشور بحرین، سودان و امارات در اقداماتی مشابه به منظور اعلام همبستگی با عربستان، در روابط خود با ایران تجدید نظر کردند.
 
 
 پایگاه خبری "خبر عاجل" از انتشار اخباری مبنی بر اقدام بحرین در قطع روابط دیپلماتیک خود با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
 
خبرگزاری "الوسط البحرینیه" نیز در خبر فوری اعلام کرد بحرین روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع می‌کند.
 
رأی العام در خبری فوری اعلام کرد بحرین از تمام اعضای هیئت دیپلماتیک ایران خواست طی 48 ساعت آتی این کشور را ترک کنند.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 15 دی 1394
نظرات
در گذشته، غرب برای حفظ خاندان آل‌سعود هر کاری که می‌توانست انجام می‌داد اما به زودی چه بخواهد چه نخواهد ممکن است دیگر نتواند آل‌سعود را در قدرت نگه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی آسیا تایمز در مقاله‌ای به قلم دیوید گلدمن نوشت: اعدام های جمعی هفته گذشته در عربستان موجب وحشت در بالاترین سطوح این حکومت سلطنتی شده است. در سال 1980، ریاض 63 نفر را که به مسجد اعظم مکه حمله کرده بودند، کُشت. اما این اعدام ها را به سرعت پس از آن حادثه انجام داد. در حالی که بسیاری از 47 زندانی که در دوم ژانویه اعدام شدند به مدت یک دهه در این کشور زندانی بودند. تصمیم برای کشتن شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته شیعه موجب ترس از براندازی دولت عربستان با حمایت ایران شده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 15 دی 1394
نظرات
فرماندهان سپاه نظراتی را درباره قدرت موشکی ایران داشتند.
به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایالات متحده آمریکا در تلاش است تا موضوع برنامه جامع اقدام مشترک را با قدرت دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران گره بزند و این موضوع با اعتراض شدید مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران همراه شده است.


اخیرا حجت الاسلام والمسلمین "دکتر حسن روحانی" رئیس جمهور نامه ای به  سردار سرتیپ "حسین دهقان" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نوشت و به پیگیری مجدانه قدرت دفاعی ایران تاکید کرد و هچنین سردار سرتیپ "سید مسعود جزایری" معاون بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح و سردار سرتیپ  " حسین سلامی"  جانشین فرمانده کل سپاه نیز قدرت موشکی را مهم ارزیابی کردند.


** سردار جزایری: حتی یک روز از ارتقاء توان و ظرفیت دفاعی و موشکی خود غافل نبوده‌ایم/ظرفیت‌های دفاعی به ویژه موشکی جزء خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران است

تعداد بازدید از این مطلب: 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 14 دی 1394
نظرات
علمای مبارز اسلام همیشه هدف تیرهای زهرآگین جهانخواران بوده‌اند و اولین تیرهای حادثه قلب آنان را نشانه رفته است... تا به حال یک آخوند درباری یا یک روحانی وهابی را ندیده‌ایم که در برابر ظلم و شرک و کفر... ایستاده باشد.

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری در یادداشت روز کیهان نوشت:

1- این متن را بخوانید! بخشی از پیام حضرت امام خمینی- رضوان‌الله تعالی علیه- است که در شهریورماه سال 1367 به مناسبت شهادت روحانی وارسته و انقلابی پاکستان «علامه عارف حسین حسینی» به‌دست تکفیری‌های موسوم به «سپاه صحابه»! صادر شده بود. پیامی که انگار همین امروز به مناسبت شهادت مظلومانه «آیت‌الله نمر» رهبر شیعیان عربستان صادر شده است؛

«علمای مبارز اسلام همیشه هدف تیرهای زهرآگین جهانخواران بوده‌اند و اولین تیرهای حادثه قلب آنان را نشانه رفته است... تا به حال یک آخوند درباری یا یک روحانی وهابی را ندیده‌ایم که در برابر ظلم و شرک و کفر، خصوصاً در مقابل شوروی متجاوز و آمریکای جهانخوار ایستاده باشد. همان گونه که یک روحانی وارسته عاشق خدمت به خدا و خلق خدا را ندیده‌ایم که برای یاری پابرهنگان زمین، لحظه‌ای آرام و قرار داشته باشد و تا سر منزل جانان علیه کفر و شرک مبارزه نکرده باشد و عارف حسینی اینگونه بود و ملت‌های اسلامی حتماً دلیل این واقعه را دریافته‌اند که چرا در ایران «مطهری‌»ها و «بهشتی‌»ها و شهدای محراب و سایر روحانیون عزیز، و در عراق «صدر»ها و «حکیم»ها و در لبنان «راغب حرب»ها و «کُریم»ها، و در پاکستان «عارف حسینی»ها، و در تمامی کشورها روحانیون دردآشنای اسلام ناب محمدی- صلی‌الله‌علیه‌و‌آله- هدف توطئه و ترور می‌شوند.»

تعداد بازدید از این مطلب: 314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 13 دی 1394
نظرات
ضالع؛ قلب جنوب یمن
استان ضالع به عنوان دروازه شمالی ورود به جنوب یمن و قلب این منطقه استراتژیک به شمار می رود و هر جریانی که کنترل این استان را در دست داشته باشد، می تواند به دروازه های عدن برسد. این استان یک استان کوهستانی است و جنگیدن در این استان کار سختی است.

گروه بین‌الملل مشرق - استان ضالع که در جنوب یمن قرار دارد، به عنوان ورودی این منطقه استراتژیک از این کشور به شمار می رود که در طول ماه ها و هفته‌های اخیر شاهد درگیری های شدید نظامی بوده است.

در این مقاله به معرفی استان ضالع، اهمیت آن و آخرین وضعیت میدانی در این استان جنوبی یمن می پردازیم:

ضالع؛ قلب جنوب یمن
نقشه ضالع

تعداد بازدید از این مطلب: 306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 13 دی 1394
نظرات
وجود کشورهای غربی و جلوتر از همه آنها آمریکا، در مناطقی مثل خلیج فارس شر محض است و حضور این کشورها خصوصا در تاریخ چند ده ساله اخیر، علی‌رغم اقدامات تبلیغی، باعث ناامنی شده است.

 سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفتگو با خبرنگار گروه دفاع و امنیت مشرق در پاسخ به سوالی درباره تبعات حضور ناو هواپیمابر شارل دوگل فرانسه در خلیج فارس و تاثیر منفی آن بر امنیت منطقه تاکید کرد: وجود کشورهای غربی و جلوتر از همه آنها آمریکا، در مناطقی مثل خلیج فارس شر محض است و حضور این کشورها خصوصا در تاریخ چند ده ساله اخیر، علی رغم اقدامات تبلیغی شان مبنی بر اینکه برای برقراری امنیت به مناطقی مثل خلیج فارس می آیند، باعث ناامنی شده است.

سردار فدوی در ادامه اشاره ای به آمارهای دوران جنگ تحمیلی کرد و گفت: در طول 8 ساله جنگ، 580 فروند کشتی در خلیج فارس مورد اصابت قرار گرفت که 51 درصد از این کشتی ها، در شش و نیم سال اول جنگ و 49 درصد باقیمانده در یک و نیم سال پایان جنگ، هدف قرار گرفتند و تفاوت این یک و نیم سال با شش و نیم سال قبلی این بود که در آن مدت، آمریکایی ها به اسم تامین امنیت وارد خلیج فارس شدند و این حضور، ناامنی در خلیج فارس را 9 برابر افزایش داد.

تعداد بازدید از این مطلب: 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 13 دی 1394
نظرات
قانون اساسی این کشور اختیارات سیاست خارجی را میان رئیس‌جمهور و کنگره تقسیم می‌کند تا هر دو در تدوین سیاست خارجی و تغییر آن نقش داشته باشند؛ همین مسئله به درگیری‌های متعدد میان دو قوه منجر شده است اما کدام‌یک حرف آخر را می‌زنند؟

 شک و تردید درباره احتمال سیطره یک نهاد یا قوه بر تصمیم‌گیری در آمریکا، باعث ایجاد نوعی تقسیم‌بندی در عرصه سیاست‌گذاری خارجی در این کشور شده است. با این حال، آمریکا در مقایسه با سایر کشورهایی که گفته می‌شود در آن‌ها ساختار لیبرال-دموکراسی حاکم است، روش‌های پر پیچ و خمی برای هدایت سیاست خارجی دارد. قانون اساسی این کشور اختیارات سیاست خارجی را به گونه‌ای بین رئیس‌جمهور و کنگره تقسیم می‌کند که هر دوی آن‌ها در تدوین سیاست خارجی و تغییر آن نقش داشته باشند؛ مسئله‌ای که به درگیری‌های متعدد بین دو قوه در برهه‌های مختلف زمانی منجر شده است.

سیاست خارجی آمریکا

تعداد بازدید از این مطلب: 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 13 دی 1394
نظرات
طبق پیشنهاد جدید دولت ژاپن، بودجه هزینه‌های نظامی ژاپن برای سال مالی 2016 حدود 41 میلیارد دلار (از کل بودجه ملی 800میلیارد دلاری) خواهد بود که بالاترین رقم بودجه نظامی این کشور پس از جنگ دوم جهانی محسوب می‌شود. ژاپن سالانه 1.6 میلیارد دلار صرف هزینه‌های 50هزار تفنگدار دریایی آمریکایی مستقر در این کشور می‌کند.

گروه بین‌الملل مشرق - کابینه ژاپن یک طرح بودجه نظامی جدید در روز پنجشنبه تصویب کرد که رکورد بودجه نظامی این کشور را در دوران بعد از جنگ جهانی دوم شکست. در ماه‌های اخیر، افزایش قدرت چین و حضور پررنگ این کشور در دریاهای منطقه،  بر حجم همکاری‌های نظامی و امنیتی ژاپن و ایالات متحده افزوده است. افزایش بودجه نظامی و گشودن بیشتر پای آمریکا به منطقه، ابراز نگرانی مقامات دو قدرت جهانی، یعنی چین و روسیه را به دنبال داشته است.

آیا ژاپن بعد از 70 سال هنوز تحت الحمایه آمریکاست؟

تعداد بازدید از این مطلب: 306
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 13 دی 1394
نظرات
تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های سیاسی کشور که صبح امروز در پیشخوان مطبوعات عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوانتصاویر صفحه نخست روزنامه‌های سیاسی کشور که صبح امروز در پیشخوان مطبوعات عرضه می‌شود، به شرح ذیل است؛

 
از بشارت شقوط آل‌سعود تا هشدار زیباکلام!!!
تعداد بازدید از این مطلب: 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 12 دی 1394
نظرات
نیروهای سپاه قدس 6 کارمند شرکتی که برای برای سپر دفاعی موشکی اسراییل (رژیم صهیونیستی) کار می‌کردند را به گروگان می‌گیرند تا بتوانند با استفاده از آنها به خانه امن موساد در آمریکا نفوذ کنند اما در انتها گروگان‌ها را می‌کشند.

گروه جنگ نرم مشرق - سریال «بلک لیست» The Blacklist یا «لیست سیاه» که در ژانر جنایی امنیتی قرار دارد، در یکی از قسمت‌های جدیدش، پای سپاه قدس ایران را وسط می‌کشد، و اعضای آن را افرادی وحشی که به‌صورت بی‌رحمانه دست به قتل و ترور می‌زنند، نشان می‌دهد.
این رویکرد سپاه‌هراسی در حالی انجام می‌گیرید که مجلس نمایندگان آمریکا در تلاش برای محدود کردن تاثیر طرح تخفیف تحریم‌ها علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین مانع‌تراشی در تماس‌های گسترده‌تر بین ایران و آمریکا، در دو هفته گذشته سه طرح جداگانه تحریم علیه سپاه ارائه کرده است. این حمله به سپاه در حالی صورت می‌گیرد که هنوز برجام به‌طور کامل اجرا نشده است.

شهر تهران در «بلک لیست»

نویسندگی و طرح اولیه این سریال که پخش آن از سال 2013 توسط شبکه آمریکایی «ان‌ابی‌سی» (NBC) شروع شده، به عهده جان بکنکمپ (Jon Bokenkamp) است. داستان «بلک لیست» درباره شخصی خلاف‌کار حرفه‌ای به نام "Red" (با بازی جیمز اسپادر) است که زمان زیادی پلیس و «اف‌بی‌آی» به دنبال او بودند، اما روزی او تصمیم می‌گیرد خود را تحویل قانون دهد و برای این کار شرایطی در نظر دارد؛ او می‌خواهد تنها با یک پلیس کار کند و با همکاری آن پلیس افراد خلاف‌کار و تبه‌کار معروف که در لیستی اسامی آنها قرار دارد را دستگیر کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 311
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 12 دی 1394
نظرات
اگر تحریم‌های جدید اجرایی شود، اولین اقدامات به اصطلاح تنبیهی مستقیم علیه ایران از سوی آمریکا، بعد از توافق هسته‌ای ماه جولای، خواهد بود. این در حالی است که مقامات کشورمان بارها تاکید کردند که وضع تحریم‌های جدید، از نظر ایران نقض برجام محسوب خواهد شد.

 گروه بین‌الملل مشرق - همزمان با اقدامات ایران در راستای اجرای برجام، آمریکا هم هر روز برگ جدیدی از اقدامات خصمانه خود در دوران پسابرجام را رونمایی می‌کند. از وضع قانون جدید برای ایجاد محدودیت در قانون معافیت ویزای اتباع 38 کشور (جزئیات بیشتر) تا مصوبه مجلس نمایندگان برای تحت تعقیب قراردادن مقامات ایرانی که اعضای فرقه بهائیت را تحت تعقیب قرار می‌دهند (جزئیات بیشتر). و اتفاقاتی که در آمریکا پیرامون دارایی‌های ایران می‌افتد و دادگاه‌های این کشور چوب حراج بر اموال ملت ایران می‌زنند تا در پسابرجام حداقل‌ها هم دست‌گیر طرف ایرانی نشود (جزئیات بیشتر).

 چند ماه پس از جنجال بر سر آزمایش موشک بالستیک عماد، دو رو بعد از اقدام بسیار مهم ایران در اجرایی کردن برجام و خروج 11 تن اورانیوم غنی‌شده، یک روز بعد از انتشار خبر شلیک موشک‌های ایران در نزدیکی ناو آمریکایی تئودور روزولت که از سوی سپاه تکذیب شد، خبرهایی مبنی بر تصمیم دولت اوباما در تحریم برنامه موشکی دفاعی ایران منتشر شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 340
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 12 دی 1394
نظرات
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: هرگز نوشته‌های روی کاغذ را که قدرتهای جهانی دیکته می‌کنند نمی‌خوانیم، بلکه ما انشای قدرت می‌کنیم.

تونل‌های سپاه مملو از موشک‌های آماده پرواز است/ توسعه پرشتاب قدرت موشکی را ادامه می‌دهیمبه گزارش مشرق، سردار حسین سلامی در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران با اشاره به درخواست آمریکایی‌ها مبنی بر توقف توسعه قدرت موشکی ایران خطاب به دولتمردان آمریکایی گفت: ما به آمریکایی‌ها می‌گوییم که تا زمانی که شما فلسطینی‌ها را قتل عام می‌کنید، تا زمانی که ملت مظلوم یمن را زیر سقف خانه‌هایشان شبانه دفن می‌کنید، تا زمانی که ملت مسلمان سوریه را آواره می‌کنید، تا زمانی که خانه‌های پاکستانی‌ها را ویران می‌کنید و بلادهای اسلامی را در اشغال دارید با شتاب بیشتری توسعه قدرت موشکی‌مان را ادامه خواهیم داد. 

وی افزود: ملت ایران مطلع باشند که انبارهای موشکی‌ ما و تونل‌های طویل مملو از موشک‌هایی داریم که همگی آنها آماده پرواز هستند تا از عزت، استقلال، آزادی و حریت ملت و سایر مسلمانان عالم دفاع کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 293
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 12 دی 1394
نظرات
اگرچه باید از دکتر روحانی بابت نگارش نامه به وزیر دفاع، بواسطه اتخاد موضع در خور شأن تشکر و قدردانی کنیم ولی باید این سؤال را از ایشان بپرسیم چرا هنگامی که اوباما قانون «محدودیت صدور روادید برای مسافران ایران» را امضا کرد، برای دفاع از مردم ایران هیچ واکنشی نشان ندادید.
گروه سیاسی مشرق - بالأخره بعد از اظهارنظرهای مکرر و رفتارهای خصمانه مقامات آمریکایی (از اوباما گرفته تا کنگره و سنا)، رئیس جمهور در نامه‌ای خطاب به وزیر دفاع دولت، از ماهیت و ادامه توسعه صنعت موشکی جمهوری اسلامی ایران، دفاع کرد.

نامه‌ای که در نگاه کلی نیازمند تشکر و قدردانی از رئیس‌جمهور است زیرا رئیس دولت یازدهم حسب وظیفه قانونی، در کوتاه‌ترین زمان و بااقتدار، جواب تحریم جدید یانکی‌ها را پاسخ داده و موضع درخور شأنی گرفتند.

نامه روحانی در حالی برای وزیر دفاع نوشته‌شده است که وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه 7 دی (28 دسامبر) اعلام کرد قصد دارد چند فرد و شرکت ایرانی مرتبط با برنامه موشکی را تحریم کند.

این اقدام به بهانه پاسخ به آزمایش موشک بالستیک عماد توسط ایران صورت می‌گیرد. بنابراین گزارش، این تحریم‌ها هنوز اعمال نشده‌اند، اما دولت باراک اوباما تصمیم خود برای این کار را به نمایندگان کنگره اعلام کرده است[1]

تعداد بازدید از این مطلب: 306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 12 دی 1394
نظرات
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای به روحانی تاکید کرد: تجربه تاریخی ملت ایران نشان داده است که باید سیلی را با سیلی جواب داد، در غیر این صورت دوباره تاریخ ننگین دوره قاجار و پهلوی در کشور ما تکرار خواهد شد.

به گزارش مشرق، سرلشگر پاسدار محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور ضمن قدردانی از وی برای توجه به گسترش و تقویت توان موشکی تاکید کرد: تجربه تاریخی ملت ایران نشان داده است که باید سیلی را با سیلی جواب داد، در غیر این صورت دوباره تاریخ ننگین دوره قاجار و پهلوی در کشور ما تکرار خواهد شد. تنها راه حضور مقتدرانه ما در روابط بین‌المللی مسیری است که حضرت امام (ره) در سیاست خارجی بنیان گذاشت و رهبر معظم انقلاب آن را پاسداری و با قوت ادامه دادند.

در ابتدای این نامه خطاب به روحانی آمده است: از توجه جنابعالی به گسترش و تقویت توان موشکی نیروهای مسلح که در سیاست‌های کلی برنامه ششم دیده‌شده است و در پاسخ به تحریم‌ها و تحرکات جدید امریکا صورت گرفت، از سوی خود و پیش‌کسوتان دفاع مقدس تشکر می‌کنم.

تعداد بازدید از این مطلب: 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 12 دی 1394
نظرات
در فتنه 88 افرادی دستگیر شدند و اعتراف کردند تنها برای ناامن کردن یکی از چهارراه‌ها در تهران در کنار سازمان حج و زیارت در خیابان آزادی، هفته‌ای ۲۵۰ میلیون تومان دریافت می‌کردند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات، در همایش سیاسی با حضور فرماندهان و کارکنان قرارگاه سازندگی نوح(ع) در سالن همایش‌های ۵ آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد؛ با اشاره به فتنه‌های متعدد برای پیامبران در مسیر هدایت مردم گفت: وجود فتنه‌های متعدد برای استحکام و بالندگی نظام‌های اسلامی در طول تاریخ از سنن الهی است؛ تا این نظام‌ها در مسیر هدایت امت به ساخت و استحکام لازم دست پیدا کنند.

وی با یادآوری سخنان مقام معظم رهبری در ۱۴ خرداد امسال،‌ آن را نقطه عطفی در معرفی پروژه نفوذ دشمن قلمداد و تاکید کرد: استکبار جهانی سرمایه‌گذاری عظیمی برای به انحراف کشیدن گفتمان امام(ره) ایجاد کرده است؛‌ به طوری که در تمام این سال‌ها بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شاهد تلاش نافرجام دشمن برای به هم ریختن ساختار معماری انقلاب اسلامی بوده‌ایم که بحمدالله با هوشیاری نیروهای مومن و انقلابی شکست خورده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 12 دی 1394
نظرات
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: بدون توجه به تهدیدها توان موشکی خود را افزایش می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران اظهار داشت: امام راحل (ره) با نگاه ژرف خود در فلب سیاست‌های سلطه‌طلبان نفوذ کرد و آن را به لرزه درآورد و مقام معظم رهبری نیز با آرامش و صبر ملت را از دریای خروشان فتنه عبور دادند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: در رهبری جمهوری اسلامی جلوه‌ای از نبوت و نمادهای درخشانی از حکومت علوی وجود دارد؛ او رهبری بزرگ است که توانست تمرکز قوای نظامی دنیا را از ملت ایران دور کند و جبهه وسیعی را علیه کسانی که می‌خواستند بر امت اسلامی حاکم شوند به وجود آورد و با نفوذ در تمام تاکتیک‌های دشمنان آنها را خنثی کرد.

وی درباره حماسه 9 دی اظهار داشت: امروز در ایام تجلیل و تکریم از یک ملت بزرگ به نام ملت ایران هستیم چون حماسه‌ای بزرگ آفریدند؛ واقعه‌ای که ملت ایران توانست در یک روز تمام سیاست‌های دنیا را در هم بشکند. 9 دی اوج شکوه ملت و بیداری و هوشیاری و عمل تمام کننده ملت ایران و تجلی روح عاشورا در این ملت بود.

تعداد بازدید از این مطلب: 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 12 دی 1394
نظرات
عملیات شهادت‌طلبانه در تل آویو دوازده کشته و زخمی برجای گذاشت.
 
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاقصی، در یک عملیات شهادت‌طلبانه در تل آویو، دو صهیونیست به هلاکت رسیدند و ده نفر دیگر زخمی شدند که حال سه نفر از آنها وخیم است.
 
رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند عامل این عملیات موفق به فرار شده است.
 
عملیات استشهادی در مرکز تل‌آویو/عامل عملیات موفق به فرار شد
تعداد بازدید از این مطلب: 373
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 12 دی 1394
نظرات
اخیرا ادعایی از سوی سران "جزیره بحرین" مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  تحرکات ضد ایرانی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس که به عنوان ارتجاع منطقه شناخته می‌شوند ، باعث شده تا بدبینی‌ها نسبت به عدم حسن نیت کشورهای حاشیه خلیج فارس درباره ایجاد روابط با ایران افزایش یابد.  

به نظر می‌رسد کشورهای حاشیه خلیج فارس یاد اوایل جنگ تحمیلی افتاده اند و با طرح برخی ادعاها به دنبال ضربه زدن به  امنیت ملی جمهوری اسلامی هستند که این پروسه با اتحاد ملی و انسجام و اقتدار نیروهای مسلح میسر نخواهد شد.

اخیرا برخی نمایندگان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با طرح ادعایی خواستار جدایی  "استان خوزستان"  تحت عنوان "اهواز" از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مستقل شدند و این در حالی است که "جزیره بحرین"  از نظر وسعت 6 برابر کوچکتر از کوچکترین استان ایران است. 

تعداد بازدید از این مطلب: 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 12 دی 1394
نظرات
یک روزنامه روسی نوشت: پدافند هوایی اس-300 از ایران در برابر تهدیدات خارجی محافظت می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس روز پنجشنبه نوشت: سامانه های پدافند هوایی اس-300 تسلیحات دفاعی است و تحویل این تسلیحات به ایران برای هیچ کشوری تهدید محسوب نمی شود.

روزنامه روسی خاطرنشان کرد: تحویل اس-300 به ایران موجب تقویت توانمندی دفاعی این کشور و دفاع در برابر تهدیدات احتمالی هوایی از سوی کشورهای دیگر خواهد شد.

ویکتور موراخوفسکی کارشناس نظامی روس و عضو شورای کارشناسان کمیسیون صنایع نظامی تحت نظارت دولت روسیه گفت: تحویل تسلیحات اس-300 به ایران با توجه به ماهیت دفاعی این تسلیحات هیچ تهدیدی برای آمریکا و اسراییل به وجود نمی آورد.

تعداد بازدید از این مطلب: 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 10 دی 1394
نظرات
مدیرعامل شرکت "بالگرد روس" از فروش 46 بالگرد کا-52-ک موسوم به الیگیتر (تمساح) ویژه استفاده در ناوهای بالگردبر به مصر خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، الکساندر میخایف چهارشنبه تاکید کرد، در سال جاری قراردادهای جدیدی با کاربران تکنولوژی بالگردهای روسی منعقد شد که از آن جمله، قرارداد فروش بالگردهای تمساح به مصر بود.

بالگردهای کا-52-ک نسخه پیشرفته از بالگرد تهاجمی کا 50 موسوم به "کوسه سیاه" است که مأموریت آن کشف و منهدم کردن اهداف متحرک و ثابت و زره پوش های دشمن است.

تعداد بازدید از این مطلب: 316
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 10 دی 1394
نظرات
درجریان نشست نیویورک پیرامون حل بحران سوریه، به‌دنبال اظهارات وقیحانه مقامات سعودی- آمریکایی علیه ایران، وزیرخارجه کشورمان اقدامی قابل تقدیر انجام داد.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در جریان نشستی که چندی قبل پیرامون روند مذاکرات صلح‌سوریه در نیویورک برگزار شد، در پاسخ به اظهارات مقامات آمریکایی و هم‌پیاله سعودیشان، اقدامی قاطعانه و متقابل از سوی وزیرامور خارجه کشورمان، این نشست را تحت‌الشعاع قرار داد.

در ادامه نیز نمایندگان عضو کمیسیون امنیت‎ملی و سیاست‌خارجی مجلس از این اقدام قاطعانه وزیر امور خارجه کشورمان تقدیر کرده و اظهارات ضدایرانی عربستان و غرب را نتیجه خصومت دائمی آنان با جمهوری اسلامی ایران عنوان کردند.

*نشست صلح سوریه با تنش‌آفرینی وقیحانه آمریکایی- سعودی

سیلی دیپلماتیک ظریف بر چهره سیاه

تعداد بازدید از این مطلب: 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 10 دی 1394
نظرات
رژیم حاکم هندوراس (محصول یک کودتا با حمایت آمریکا) و متحدانش، کشاورزان بی‌شمار و ده‌ها نفر از فعالان طرفدار دموکراسی را کشته‌اند. کشتارگاه‌های مکزیک بسیار مشهور هستند. بیش از 40 هزار نفر توسط باندهای پلیس، نظامیان و کارتل‌های مواد مخدر با تشویق اوباما و به دست "کالدرون" کشته شده‌اند.

گروه بین‌الملل مشرق- یکی از کارهای پژوهشی مفید و لازم در حال حاضر، بررسی ویژگی‌های ژئوپلتیک کانون‌های مقاومت ضداستکباری در مناطق مختلف جهان است. مطلب زیر که به برخی از تحولات کشورهای منطقه آمریکای‌لاتین در دو دهه اخیر می‌پردازد و دومین قسمت از  مجموعه مطالبی است که گروه بین‌الملل مشرق امیدوار است در این زمینه به علاقمندان این مباحث عرضه دارد.

مشرق گزارشی با عنوان "اگر به دنبال «رؤیای آمریکایی» هستید به آمریکای لاتین بروید" را هم با همین موضوع منتشر کرده است که می‌توانید این گزارش را از این‌جا بخوانید.

گزارش آمریکای لاتین
تلاش‌های طبقاتی موتور پیش‌رفت اجتماعی آمریکای لاتین است

تعداد بازدید از این مطلب: 265
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , نظامی , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 10 دی 1394
نظرات
چهل عضو پارلمان بحرین در اقدامی گستاخانه خواستار به رسمیت شناخته شدن استان خوزستان ایران، به عنوان یک کشور عربی تحت اشغال شدند.
وقتی دیکتاتورهای بحرین برای مردم اهواز دلسوز می شوند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "الشرق الا‌وسط"؛ چهل عضو پارلمان بحرین، با امضاء تفاهم‌نامه‌ای فیمابین که پنج نفر از همکارانشان به هیئت رئیسه این پارلمان تحویل دادند، در اقدامی گستاخانه و تجاوزکارانه، خواستار به رسمیت شناخته شدن استان خوزستان ایران، به عنوان یک کشور عربی تحت اشغال شدند.
 
یکی از اعضاء پارلمان بحرین گفت: "این تفاهم‌نامه خواستار احتساب اهواز، به عنوان یکی از سرزمین‌های عربی شده و مردم آن را مردمی عرب خوانده است که تحت اشغال ایران قرار گرفته‌اند."
 
تعداد بازدید از این مطلب: 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 9 دی 1394
نظرات

گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

** کیهان

نقض برجام تبریک دارد یا خروج 11 تن اورانیوم غنی‌شده؟!

مدیرکل سیاسی و بین‌الملل وزارت خارجه در اقدامی شگفت‌انگیز خروج 98 درصد ذخایر اورانیوم غنی شده از کشور را تبریک گفت!
بنابر اعلام وزیر خارجه آمریکا که سپس از سوی علی‌اکبر صالحی تأیید شد 11 تن اورانیوم غنی شده به روسیه ارسال و در ازای آن 200 تن کیک زرد دریافت شده است. قزاقستان، نروژ و جمهوری آذربایجان در این مبادله ایفای نقش کرده‌اند. جان کری در بیانیه خود، خروج این میزان مواد غنی شده را «گامی مهم که زمان گریز را از 90 روز به یک سال افزایش می‌دهد» توصیف کرد. این میزان غنی‌سازی حاصل زحمات ده ساله متخصصان اتمی کشورمان بوده است. پیش از این به هنگام نیاز ایران به تأمین سوخت 20 درصد راکتور تهران که نیاز دارویی 850 هزار بیمار صعب‌العلاج را تأمین می‌کرد، غربی‌ها نیاز ایران را گروگان گرفته و اعلام  کردند حتی به قیمت چند برابر نیز حاضر نیستند سوخت 20 درصد را تأمین کنند. به عبارت دیگر انباشت مواد غنی‌سازی شده مصارف گوناگون در مقیاس صنعتی (نیروگاهی - دارویی و ...) موضوعیت دارد و خروج 98 درصد این مواد از کشور نوعی خلع‌ید و خلع قدرت محسوب می‌شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 9 دی 1394
نظرات
جمعی از مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان شرکت‌کننده با رهبر انقلاب ديدار کردند.
جمعی از مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنندبه گزارش گروه سياسی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با هفدهم ربیع الاول، خجسته سالروز میلاد پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) و حضرت امام صادق (ع)، مسئولان نظام، میهمانان شرکت کننده در کنفرانس وحدت اسلامی، سفرای کشورهای  اسلامی و جمعی از قشرهای مختلف مردم، صبح امروز با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

 

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار ضمن تبریک سالروز میلاد پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) و حضرت امام صادق(ع) با اشاره به دمیده شدن روح زندگی و معنویت واقعی و احیای دنیای مرده و آفت زده جاهلیت با ظهور اسلام و ولادت و بعثت پیامبر(ص)، مهمترین وظیفه امروز دنیای اسلام بویژه علماء و روشنفکران راستین را «تلاش مجدانه و مجاهدانه» برای دمیدن روح واقعی اسلام و معنویت در دنیای پر از ظلم و تبعیض و قساوت کنونی دانستند و تأکید کردند: امروز نوبت دنیای اسلام است که با استفاده از دانش و ابزارهای جهانی و همچنین عقل و خردمندی و تدبر و بصیرت، در جهت برپایی «تمدن نوین اسلامی» حرکت کند.
 
حضرت آیت الله خامنه ای گرامیداشت میلاد پیامبر(ص) را در مقابل وظیفه مورد انتظار از دنیای اسلام، بسیار کوچک برشمردند و گفتند: امروز وظیفه امت اسلامی، فقط گرامیداشت میلاد یا بعثت پیامبر اسلام (ص) نیست بلکه دنیای اسلام باید اهتمام خود را رسیدن به تمدن نوین اسلامی قرار دهد.
تعداد بازدید از این مطلب: 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 9 دی 1394
نظرات
کدخدای دروغگو؛
دو هفته پیش فیلمی از مصاحبه 16 سال پیش «استنلی کوبریک» کارگردان مشهور و فقید هالیوود منتشر شد که در این مصاحبه وی اعتراف می‌کند که به او رشوه دادند تا فیلم فرود بر ماه را بسازد. کوبریک می‌گوید: «من سازنده یکی از بزرگترین فریب‌ها و دروغ‌های قرن هستم».

گروه جنگ نرم مشرق - از قدیم‌الایام، ضرب‌المثلی وجود داشته که می‌گوید "ماه پشت ابر نمی‌ماند". حکایت این روزهای قصه "فرود بر ماه" و آن نمایش حرفه‌ای که امروز به طنزی مضحک بدل شده است را می‌توان مصداق بارز همین ضرب المثل دانست. «پاتریک مورِی» (T. Patrick Murray) کارگردان آمریکایی پس از 16 سال رازی بسیار بزرگ را فاش کرد: «فرود بر ماه توسط آمریکا، یک دروغ بزرگ بود». علت این تعلل 16 ساله، پیمان و قرارداد 88 صفحه‌ای بود که او را متعهد به حفظ این راز تا 15 سال بعد کرد. او در سال 1999، سه روز پیش از مرگ «استنلی کوبریک» -یکی از بزرگترین کارگردانان تاریخ سینما- در مصاحبه‌ای رسما از وی شنید که او شخصا فیلم دروغین فرود بر ماه را ساخته است. اکنون، افشای این دروغ بزرگ و انتشار فیلم مصاحبه به عنوان سند ادعا، آبروی آمریکا را در سطح جهانی برده است.

دستان هنرمند استنلی کوبریک پشت پرده فرود بر ماه



به این جمله «نیل آرمسترانگ» (اولین مردی که گفته شد پای بر روی ماه گذاشته است) در 20 جولای 1994 کمی پیش از مرگش توجه کنید: «ایده‌های بزرگ و پیشرفت‌های کشف‌نشده برای کسانی است که لایه‌های حفاظتی حقیقت را حذف کنند». و حالا می‌توانید اشاره و اعتراف تلویحی وی نسبت به دروغ بزرگ قرن یعنی "فرود بر ماه" را به خوبی دریابید.

تعداد بازدید از این مطلب: 1744
برچسب‌ها: کدخدای دروغگو؛ چگونه آمریکا هرگز کره ماه را فتح نکرد + تصاویر و فیلم دو هفته پیش فیلمی از مصاحبه 16 سال پیش «استنلی کوبریک» کارگردان مشهور و فقید هالیوود منتشر شد که در این مصاحبه وی اعتراف می‌کند که به او رشوه دادند تا فیلم فرود بر ماه را بسازد , کوبریک می‌گوید: «من سازنده یکی از بزرگترین فریب‌ها و دروغ‌های قرن هستم» , گروه جنگ نرم مشرق - از قدیم‌الایام، ضرب‌المثلی وجود داشته که می‌گوید "ماه پشت ابر نمی‌ماند" , حکایت این روزهای قصه "فرود بر ماه" و آن نمایش حرفه‌ای که امروز به طنزی مضحک بدل شده است را می‌توان مصداق بارز همین ضرب المثل دانست , «پاتریک مورِی» (T , Patrick Murray) کارگردان آمریکایی پس از 16 سال رازی بسیار بزرگ را فاش کرد: «فرود بر ماه توسط آمریکا، یک دروغ بزرگ بود» , علت این تعلل 16 ساله، پیمان و قرارداد 88 صفحه‌ای بود که او را متعهد به حفظ این راز تا 15 سال بعد کرد , او در سال 1999، سه روز پیش از مرگ «استنلی کوبریک» -یکی از بزرگترین کارگردانان تاریخ سینما- در مصاحبه‌ای رسما از وی شنید که او شخصا فیلم دروغین فرود بر ماه را ساخته است , اکنون، افشای این دروغ بزرگ و انتشار فیلم مصاحبه به عنوان سند ادعا، آبروی آمریکا را در سطح جهانی برده است , دستان هنرمند استنلی کوبریک پشت پرده فرود بر ماه به این جمله «نیل آرمسترانگ» (اولین مردی که گفته شد پای بر روی ماه گذاشته است) در 20 جولای 1994 کمی پیش از مرگش توجه کنید: «ایده‌های بزرگ و پیشرفت‌های کشف‌نشده برای کسانی است که لایه‌های حفاظتی حقیقت را حذف کنند» , و حالا می‌توانید اشاره و اعتراف تلویحی وی نسبت به دروغ بزرگ قرن یعنی "فرود بر ماه" را به خوبی دریابید , دستان هنرمند استنلی کوبریک پشت پرده فرود بر ماه از چپ به راست: نیل آرمسترانگ، مایکل کولینز، و باز آلدرین از 40 سال پیش که قضیه فرود بر ماه از سوی سازمان ناسا به مردم جهان اطلاع داده شد، دو دسته مخاطب در قبال این موضوع شکل گرفتند , دسته اول، بر این موضوع باور دارند که آمریکا تا به حال 6 مرتبه موفق به فرود بر کره ماه شده و اما دسته دوم که تعدادشان کمتر است، این موضوع را دروغ و افسانه‌بافی آمریکا می‌دانند , اما حقیقت تلخی که چندی قبل توسط پاتریک موری فاش شد، جولای سال گذشته در پی بالاگرفتن بحث بر سر صحت یا کذب قضیه، از سوی "باز آلدرین" (یکی از سه فضانورد سفر به ماه) انکار شد و وی خطاب به منتقدان اعلام کرد که "بهتر است به جای سخنان بیهوده، به فکر یک عقل سلیم برای خود باشید" , وجدان آلدرین بالاخره در 6 نوامبر 2014 او را تسلیم کرد و در صفحه توئیترش اینچنین نوشت: "زمان اعتراف است , ماموریت آپولو 11 ساختگی و تمامی فیلم دروغ محض بود" , وی در جای دیگر گفته بود: "به واقع شرم دارم از گفتن این حقیقت , ما به دنیا دروغ گفتم چون می‌خواستیم پیش‌دستی کنیم و به اذهان عمومی بگوییم که در رقابت فضایی با شوروی از آن جلوتریم" , حالا دیگر، همه معادلات به هم ریخت و آبروی آمریکا در عرصه مسائل علمی و بخصوص فضایی رفته است , دستان هنرمند استنلی کوبریک پشت پرده فرود بر ماه پیش از این، سوالات متعددی درباره فیلم ارائه شده از فرود انسان آمریکایی بر سطح کره ماه مطرح شده بود که آمریکا و مقامات فضایی ناسا در هر وهله که محققان، روزنامه‌نگاران و دانشمندان از آنها در مورد این قضیه سوال کردند، آنها را متهم به توطئه‌پردازی نمودند , در ذیل، از 5 منظر به چرایی این فرود قلابی می‌پردازیم: 1 , انگیزه خلق این دروغ بزرگ: چرا آمریکا باید دروغ فرود بر ماه را می‌ساخت؟ پاسخ این سوال نزد «ژوزف فارل» (Joseph Farrel) و «هنری استیونس» (Henry Stevens) است , این دو نویسنده معتقدند که دانشمندان نازی در سال 1943 به تکنولوژی بشقاب پرنده رسیدند و پس از جنگ جهانی دوم، آمریکایی‌ها با توسل بر زور، دانش آنها را در خدمت خود قرار دادند , آنها بر این باورند که قصه حمله بیگانگان فضایی به زمین، نقابی است که آمریکا برای پنهان کردن تکنولوژی بشقاب پرنده ساخت , «جان اف کندی» -رییس جمهور سابق آمریکا- در همان اوایل دوران ریاست جمهوری خود از تکنولوژی بشقاب پرنده که میراث دانشمندان آلمانی بود، باخبر شد و بلافاصله پی به پتانسیل تبلیغاتی آن جهت تسخیر بازارهای انرژی بین‌المللی برد و بنابراین به‌طور رسمی طی یک سخنرانی پیش‌دستی کرد و از ناسا خواست که انسان را به کره ماه بفرستد , سفر انسان آمریکایی به کره ماه مساوی بود با تسخیر اذهان به نفع آمریکا جهت فتح بازارها , دو گمانه در مورد تفکر کندی وجود دارد: یکی اینکه کندی واقعا موضوع را جدی دانسته و گمان می‌کرده که با این بلوف ناسا را در عمل انجام شده قرار می‌دهد و در نتیجه تا آخر دهه 1960 برای سفر به ماه اقدام می‌کند؛ و دوم اینکه می‌خواسته تکنولوژی عجیب و بی‌نظیر بشقاب پرنده را در آن زمان از دست «دولت در سایه» (دست‌های مافیا در پشت پرده سیاست آمریکا) خارج کرده و به دست بگیرد , دستان هنرمند استنلی کوبریک پشت پرده فرود بر ماه دستان هنرمند استنلی کوبریک پشت پرده فرود بر ماه پس از مرگ کندی، ناسا خشمگین از دردسری که کندی برایش ایجاد کرده بود، به فکر مخفی نگاه‌داشتن راز بزرگ بشقاب پرنده افتاد و بناراین آن را در حد ساخت یک موشک تقلیل داد , یکی از متفکرین دولت در سایه آمریکا، ایده سفر قلابی به ماه را طراحی کرد و بدین وسیله راز بشقاب پرنده از همه جهانیان پنهان ماند , از سوی دیگر، برای آمریکا بسیار اهمیت داشت که در اوج جنگ سرد، صورت شوروی {literal}{{/literal}سابق{literal}}{/literal} را به خاک بمالد , البته باید گفت که میلیون‌ها دلار از هزینه‌ای که سرمایه‌داران هیجان‌زده آمریکایی از سفر به ماه در اختیار ناسا قرار دادند، توسط مقامات ارشد این سازمان خورده شده چرا که عملا مقداری از این پول، هزینه‌ ساخت یک فیلم قلابی به نام هزینه سفر به ماه اعلام شده بود , 00:00 09:55 spaceplay / pause qunload | stop ffullscreen shift + ←→slower / faster ↑↓volume mmute ←→seek , seek to previous 12… 6 seek to 10%, 20% … 60% فرود بر کره ماه 2 , چه کسی فیلم سفر به ماه را ساخت: در اوایل 1964، «استنلی کوبریک» -کارگردان شهیر سینما- در گیر و دار ساخت فیلم «دکتر استرنج لاو» از پنتاگون درخواست کرد که یک فروند از هواپیماهای بی-52 خود را در اختیار وی قرار دهد , پنتاگون، درخواست وی را رد کرد , دلیل این رد درخواست این بود که موضوع فیلم کوبریک به هجو و نقد ارتش آمریکا و سیاست هسته‌ای آمریکا اشاره داشت , کوبریک هم با استفاده از جلوه‌های ویژه، هواپیمای بی-52 را شبیه‌سازی کرد , این شگرد و مهارت بی‌نظیر کوبریک در شبیه‌سازی، زیر ذره‌بین دقیق نخبگان دولت در سایه و دانشمندان ناسا قرار گرفت و آنها با خود گفتند که «اگر یک نفر با چنین بودجه محدودی چنین اثری خلق می‌کند، پس با بودجه نامحدود چه خواهد کرد؟" , دستان هنرمند استنلی کوبریک پشت پرده فرود بر ماه به راستی هیچکس نمی‌داند که دستان پشت پرده چگونه کوبریک را مجبور یا متقاعد به ساختن فیلم قلابی سفر به ماه کردند , اما نزدیک‌ترین گمانه این است که «رائول کوبریک» -برادر کوبریک- رهبر حزب کمونیست آمریکا بود که شدیدا هم تحت پیگرد دولت آمریکا قرار داشت؛ نخبگان سیاست با استفاده از این کارت، کوبریک که به داشتن عزت نفس معروف بود را به تسلیم واداشتند , اما یک فرضیه دیگر هم هست که آزاده بودن وی را زیر سوال می‌برد و آن این است که کوبریک معامله کرد , او دو چیز خواست: اول اینکه، بودجه نامحدودی برای ساخت فیلم «اودیسه:2001» فراهم شود , دوم اینکه، از آن پس هر چه دلش خواست بدون ممیزی و سانسور ساخته شود , دستان هنرمند استنلی کوبریک پشت پرده فرود بر ماه 3 , رخدادهای هم‌زمان: کوبریک در سال 1964 کلید ساخت اودیسه فضایی: 2001 را زد و در همان سال هم پروژه «آپولو» (سفر به ماه) کلید خورد , ساخت فیلم کوبریک در سال 1968 به اتمام رسید و در 20 جولای 1969 هم بود که بشر ظاهرا (!) برای اولین بار بر ماه قدم گذاشت , نکته بسیار قابل توجه اینکه «فردیک اوردوِی" (Frederick Ordway) -دانشمند ناسا- هم در پروژه آپولو دست داشت و هم در آن زمان مشاور ارشد کوبریک برای فیلم او بود , دستان هنرمند استنلی کوبریک پشت پرده فرود بر ماه اوردوی در سمت چپ تصویر و کوبریک در سمت راست تصویر کوبریک برای اینکه ماه را به خوبی شبیه‌سازی کند، از لنزهایی استفاده کرد که فیلم را غنی و گسترده نشان دهند , بدین ترتیب، صحنه‌‌ها که در واقع در استودیوی وی فیلم‌بردای شده، بسیار شبیه سطح کره ماه است , 4 , ترفند هالیوودی: کسی نمی‌داند که استنلی کوبریک برای ساخت فیلم سفر به ماه در اتاق کار شخصی و محرمانه‌اش چگونه کار کرد؛ اما او تکنیکی داشت به نام «نورافکنی جلونما» که آن را وی ابداع نکرد اما ارتقا داد و از طریق آن شبیه‌سازی بی‌نظیری از محیط ارائه می‌داد , با توسل بر این تکنیک، تابلو یا عکس قرار داده شده در پشت شخص چنان طبیعی در قاب دوربین جا می‌گرفت که گویی در همان صحنه قرار دارد و حرکت شخصیت در جلوی تصویر شبیه به حرکت وی در محیط است , شرکت 3M به سفارش کوبریک صفحه‌ شیشه‌ای 4 میلیمتری متشکل از صدها هزار لایه شیشه بسیار نازک به نام "اسکاچ لایت" را ساخت که نقش اصلی را در اجرای این تکنیک ایفا کرد , بدین ترتیب، بازیگر در مقابل اسکاچلایت می‌ایستد و انگار که در یک محیط واقعی قرار دارد , وقتی به صحنه اول فیلم اودیسه فضایی این کارگردان توجه کنید، به قدرت تکنیک نورافکنی جلونما پی خواهید برد , کوبریک برای پوشش چند بعدی تصاویر آن فیلم، یک تیم خبره را برای تهیه تصاویر اکتاکروم 8 در 10 به اسپانیا فرستاد , در قضیه فیلم قلابی فرود بر ماه هم از این ترفند بهره برد , اگر امروزه با استفاده از تکنولوژی برنامه‌های گرافیکی، درجه اشعه گاما و یا کنتراست را بالا ببرید، به خوبی خواهید دید که پرتوهای اسکلاچلایت در تصویر دیده می‌شود , زمان پرتوافکنی به صفحه اسکاچلایت قاعدتا باید بخش انتهایی آن مشخص می‌شد، اما کوبریک مانند یک شعبده‌باز که ابزار شعبده خود را در زیر آستین بلندش پنهان می‌کند، با قراردادن اشیا در جلوی این قسمت، مانع از انعکاس آن در تصویر شد , دستان هنرمند استنلی کوبریک پشت پرده فرود بر ماه تکنیک نورافکنی جلونما که منجر به خلق صحنه طبیعی فرود بر ماه شد 5 , تکنیک عمق میدان دید: استنلی کوبریک از لنزی استفاده کرد که دو شی جدا از هم را در مقابل دوربین 70 میلی در یک سطح تمرکز قرار می‌داد , تکنیک عمق میدان دید، تصاویر جذاب را می‌طلبد تا تاثیرگذاری‌اش در دید مخاطب به شدت خود را نشان دهد , وی، برای خلق فضای سطح کره ماه، تصاویر از قبل آماده را کاملا در پشت سر و نزدیک به فضانوردان قرار داد تا میدان دید متمرکز بیشتری را به چشمان ما بدهد , متخصصان با تمرکز بسیار بر تصاویر فضانوردان و با بهره‌گیری از تکنولوژی امروزی، به این نتیجه رسیدند که در زمان عکس‌برداری از سه فضانورد، فیزیک پویایی لنز و عمق میدان دید دچار ضعف می‌شود , 00:00 01:44 spaceplay / pause qunload | stop ffullscreen shift + ←→slower / faster ↑↓volume mmute ←→seek , seek to previous 12… 6 seek to 10%, 20% … 60% پا گذاشتن قلابی بشر بر سطح کره ماه علمی‌ترین انتقاد نسبت به فرود بر ماه طی سال‌های اخیر بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران اشکالات قابل توجهی را به فیلم لحظه فرود بر ماه وارد کرده‌اند (گزارش کامل نظریات تئوری توطئه را از اینجا بخوانید) , یکی از مستدل‌ترین انتقاداتی که بر فرود انسان بر کره ماه وارد شده، این است که تکان خوردن پرچم آمریکا در باد بسیار غیرمنطقی است؛ چرا که در سطح کره ماه هوا وجود ندارد , صاحبان این نظریه، معتقدند که در تصاویر در چند نقطه تابش نور به سطح کره ماه دیده می‌شود و این در حالیست که فقط یک منبع تابش نور به سطح ماه وجود دارد و آن خورشید است , اگر به سایه دو فضانورد در فیلم نگاه کنید، زاویه این سایه‌ها با هم فرق دارد و این در حالیست که سایه حاصل از تابش نور آفتاب در هر دو انسان در یک زاویه قرار خواهد گرفت , کوبریک از نورهای مختلف استودیو استفاده کرده و دیگر ذهنش به این نکته ریز نرسیده است , آنها بر این باورند که برای به اهتزاز درآمدن پرچم پارچه‌ای، باد شدیدی لازم است , کدام جو کره ماه این باد را بوجود آورده است؟ پرچم باید آویزان دیده می‌شد , برای عبور از کمربند «وان آلن» (کمبربند کهکشانی) و مواجهه با باد خورشیدی، تجهیزات فوق‌العاده پیچیده‌ای مورد نیاز است , راهپیمایی فضایی و خروج از سفینه در خارج از کمربند «وان آلن» صرفا در بخش سایه کره زمین و در امتداد دامنه کشیده شده خطوط میدان که تقریبا زمین به آن سایه انداخته، ممکن است , درجه حرارت برذره باد خورشیدی در مدار کره زمین و ماه، ۱۰ هزار درجه کلوین می‌باشد , اگر فضانورد دارای کلاه و در قسمت جلوی سر دارای حفاظ شیشه‌ای باشد، این حرارت به صورت تابشی و ماکروویو با عبور از شیشه، کله فضانورد را در دم می‌جوشاند , هر ماده شفافی که نور از آن عبور کرده و امکان دید به فضانورد می‌دهد، این پرتوها را از خود عبور خواهد داد , علاوه بر این، ماه به طور دائم توسط شهاب سنگ‌های خیلی ریز که با سرعت بیست هزار مایل در ساعت حرکت می‌کنند، در حال بمباران شدن است , برای این که تصور درستی داشته باشید، گلوله یک تفنگ با سرعت ۸۰۰ مایل بر ساعت حرکت می‌کند , ماه هم هیچ اتمسفری ندارد که سرعت این شهاب سنگ ها را کم کند , اگر یکی از فضانوردان یا یکی از واحدهای ماه‌نشین توسط یکی از این شهاب سنگ‌ها ضربه‌ای ببیند، حتی اگر این شهاب سنگ به اندازه یک دانه برنج باشد، آن وقت کار تمام است , عجیب این که ناسا در آن زمان اصلاً نگران چنین موضوعی نبوده است نکته دیگر اینکه ماه بر روی زمین که ۲۵۰ هزار مایل با آن فاصله دارد، نور می‌اندازد؛ برای این که چنین سطحی به این روشنایی به خواهد وجود داشته باشد، حتما برای هر کس کورکننده خواهد بود , بنابراین، اصلاً امکان ندارد که با تکنولوژی آن روز و حتی امروز به توان عکس‌هایی گرفت که ظاهر هم بشود , اما تصاویری که فضانوردان گرفتند، کوچکترین مشکلی نداشت , نیل آرامسترانگ اولین انسانی که مثلا پا بر روی ماه گذاشت، در سال‌های واپسین عمر دچار بیماری روحی شد، چرا که تمام عمرش مجبور بود با این دروغ زندگی کند , هیچ‌گاه دیده نشد که فضانوردانی که به اصطلاح بر روی ماه راه رفتند، در یک جمع مردمی از جزئیات این سفر حرف بزنند , به راستی چه می‌توانستند در مورد کره‌ای که اصلا قادر به سفر به آن نبودند و آن را ندیدند، بگویند , از طرفی، ناسا و سازمان سیا هم ‌آن‌ها را به شدت تهدید کرده بود , تشعشعات عظیم موجود در کمربند «ون آلن»، تشعشعات خورشیدی، پرتوهای کیهانی، روشنایی خیره‌کننده خورشید، کنترل دما و خیلی از مشکلات دیگر به هیچ موجود زنده‌ای اجازه نمی‌دهد که با چنین سطحی از تکنولوژی که ما در اختیار داریم، از اتمسفر خارج شود , چگونه فضانوردان با لباس فضایی و در معرض نور خورشید کامل و گرمایی که در خلأ موجود در سطح ماه با درجه حرارت ۲۵۶ درجه آنها را احاطه کرده بود، روی ماه پیاده روی کردند , html5: Video file not found http://www , mashreghnews , ir/files/fa/news/1394/9/29/1389743_644 , mp4 spaceplay / pause qunload | stop ffullscreen shift + ←→slower / faster ↑↓volume mmute ←→seek , seek to previous 12… 6 seek to 10%, 20% … 60% 5 دلیل کاملا مستدل برای اثبات دروغ بزرگ شوروی، فقط یک برنامه فتح ماه سرنشین‌دار را برنامه ریزی کرد , کیهان‌نوردهای شوروی وقتی که از کمربند «ون آلن» بالاتر رفتند، جزغاله شدند , این کشور، هیچ‌گاه دوباره تلاشی برای فرستادن انسان به کمربند «ون آلن» یا بالاتر از آن صورت نداد؛ و سوال هر عقل سلیمی این است: "وقتی که انسان نمی‌تواند از تشعشعات سنگین کمربند «ون آلن» جان سالم به در ببرد، چگونه می‌تواند بر روی ماه فرود آید؟ آمریکا در کمال بی‌شرمی از خلق یک اندیشه کذایی بهره‌ها برد , این بود که «اگر ما می توانیم به ماه سفر کنیم، دیگر موجودات زنده کیهان هم می‌توانند به زمین ما سفر کنند , سناریوی حمله بیگانگان به زمین، از آن زمان مرسوم شد , افشاگری‌های اخیر درباره طبیعت کلاهبردار ناسا و برنامه کذایی فضایی آپولو که توسط اداره اطلاعات و دیگر نهادهای حقیقت‌یاب صورت گرفت، موجب سیل تبلیغات و برنامه تلویزیونی شد تا مردم فریب‌خورده در خواب عمیق جهالت باقی بمانند , بلندپروازترین آنها برنامه‌های تلویزیونی و سینمایی "آپولو ۱۳” و "از زمین تا ماه” است , "جی وایدنر" کارشناس برجسته و بین‌المللی جلوه‌های ویژه رایانه‌ای به سراغ موضوع استنلی کوبریک رفته و معتقد است که بخشی از وجود کوبریک می‌خواسته به ما که فرزندان فردا برایش بوده‌ایم، بگوید که این یک دروغ بزرگ بوده و برای همین عمدا نشانه‌هایی از تکنیک‌هایش را در فیلم جا گذاشته است , اما تعدادی از کارشناسان این فرضیه را باطل می‌دانند و معتقدند که علت وجود این نقصان‌ها این بوده که در آن زمان جلوه‌های ویژه پیشرفته وجود نداشته و از طرف دیگر کوبریک مثل همه کارگردان‌های سینما دارای ضعف‌هایی بوده است , شاید اگر به فیلم گفتگوی موری و کوبریک توجه کنیم، به راحتی پی به سنگینی عذاب وجدان بر روح کوبریک ببریم , کوبریک این کارگردان شهیر با بیان یک جمله خیلی چیزها را به ما می‌گوید: «به من رشوه دادند تا این فیلم را بسازم , من سازنده یکی از بزرگترین فریب‌ها و دروغ‌های قرن هستم , نمی‌دانم که اگر این پیشنهاد را به آنها می‌دادند این کار را می‌کردند یا نه , اما من این کار را کردم , نیکسون نمایش سفر به ماه می‌خواست و این برای ناسا همه چیز بود , ما نه تنها به مردم خودمان که به مردم جهان دروغ گفتیم , آری، فرود بر ماه دروغی بزرگ و زشت بود که من آن را به تصویر درآوردم» , دستان هنرمند استنلی کوبریک پشت پرده فرود بر ماه پاتریک موری کارگردان مصاحبه با کوبریک آمریکا و دولت نیکسون در اوج رقابت با شوروی و فضای جنگ سرد، نیازمند یک عملیات فریب بود تا شوروی را به محاق رقابت فضایی با خود بیاندازد و از اقتصادش غافل نماید , شوروی نیز بازی خورد و درگیر رقابت فضایی شد و از سال 1969 یعنی زمان فرود دروغین بر ماه تا زمان فروپاشی شوروی در سال 1989، این کشور همچنان درگیر این رقابت بود و هزینه اقتصادی گزافی ناشی از این فریب تحمل کرد , رقابت تسلیحاتی، متغیرهای ضعف اجتماعی در کنار این فشارهای اقتصادی موجب فروپاشی شوروی بزرگ شد (گزارش کامل استراتژی فریب آمریکا را می‌توانید از اینجا بخوانید) , حالا، پس از سال‌ها که نظریه‌پردازان تئوری توطئه بارها فرود به ماه را زیر سوال بردند، قوی‌ترین مدرک مستند برای اثبات این دروغ بزرگ با افشای مصاحبه 16 سال پیش به دنیا ارائه شد , سفر به ماه تا به حال هیچ‌وقت توسط انسان صورت نگرفته است و این عمل به دلایل علمی فوق‌الذکر در گزارش، عملا غیرممکن است , آمریکا پس از طراحی بزرگ‌ترین دروغ علمی تاریخ، علاوه بر تحقق استراتژی فریب و به زمین زدن شوروی، بازارهای جهانی را به دست گرفت، اختلاس مالی بزرگی از جیب سرمایه‌داران پروژه کرد، حال و هوای افتضاحات جنگ ویتنام را عوض کرد، سناریوی حمله موجودات فضایی به زمین و نقش ناجی بودن آمریکا را خلق کرد و اذهان عمومی مردم جهان را تا سال‌ها در اختیار گرفت؛ این برای آمریکا یعنی همه چیز , 00:00 14:22 spaceplay / pause qunload | stop ffullscreen shift + ←→slower / faster ↑↓volume mmute ←→seek , seek to previous 12… 6 seek to 10%, 20% … 60% مصاحبه‌ای که حکم تیر خلاص را داشت و آب پاکی را روی دست همه ریخت «در دروغ بزرگ، همیشه قدرت معینی از قابلیت باور کردن وجود دارد , چرا که افراد زیادی از یک ملت، همیشه تحت تأثیر عواطف به راحتی گول می‌خورند، حالا به عمد یا به سهو , آنها به سبب سادگی و بی‌آلایشی و صداقت باورشان، راحت‌تر قربانی یک دروغ بزرگ می‌شوند تا یک دروغ کوچک , چرا که آنها خودشان در موارد کوچک، دروغ های کوچک می‌گویند و از گفتن دروغ‌های بزرگ شرم دارند (و دولت‌مردان در این مورد شرم و ملاحظه‌ای ندارند) , هرگز به ذهن این مردم خطور نمی‌کند که دروغ‌های خیلی بزرگ بسازند و هرگز هم باور ندارند که دیگران چنان گستاخ باشند که این چنین صداقت را بدنام کنند ولو این که مدارک این چنین دروغی را برای ذهن آنها ثابت کنند، آن هم به طور آشکار؛ آنها باز هم به دروغ بودن آن دروغ بزرگ شک دارند و همچنان فکر می کنند که حتماً توضیحی وجود دارد , چنین دروغ بزرگ گستاخانه‌ای همیشه رد پاهایی پشت سر خود به جای می‌گذارد، حتی پس از این که سرهم بندی شد و توسط متخصص‌های جهانی دروغ‌گویی و تمام کسانی که برای دروغ گفتن در هر دروغ‌گویی با هم همکاری می‌کنند، به عنوان یک حقیقت شناخته شد , این افراد، در حال حاضر به خوبی می‌دانند که چگونه از این دروغ‌ها برای اهداف توسعه‌طلبانه خود استفاده کنند» , آدولف هیتلر (۱۹۲۵) منابع: http://huzlers , com/buzz-aldrin-admits-apollo-11-moon-landings-fake-simply-set-see-tweet/ http://realitysandwich , com/23226/kubrick_apollo/ http://yournewswire , com/stanley-kubrick-confesses-to-faking-the-moon-landings/ http://fa , alalam , ir/news/1768998 http://shatteringthematrix , com/profiles/blog/show?id=2127676%3ABlogPost%3A700730&xgs=1&xg_source=msg_share_post# , VnUUCb_kjdg http://waiting , ir/armstrong/%D9%85%D8%A7-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%83%D9%8A-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%8A%D9%85-%D9%83%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D9%8A-%D9%85%D8%A7%D9%87/ http://www , dailymail , co , uk/sciencetech/article-3170726/If-think-moon-landing-fake-need-new-brain-Professor-Brian-Cox-Buzz-Aldrin-slam-Twitter-conspiracy-theorists-doubt-Apollo-11-mission , html مطالب مرتبط چرا عراقی‌ها به آمریکا اعتماد ندارند؟ هشدار صریح پوتین به آمریکا دولت آمریکا مخفیانه در حال مذاکره با دولت سوریه است محتوای قطعنامه شورای امنیت درباره بحران سوریه ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 9 دی 1394
نظرات
کدخدای دروغگو؛
دو هفته پیش فیلمی از مصاحبه 16 سال پیش «استنلی کوبریک» کارگردان مشهور و فقید هالیوود منتشر شد که در این مصاحبه وی اعتراف می‌کند که به او رشوه دادند تا فیلم فرود بر ماه را بسازد. کوبریک می‌گوید: «من سازنده یکی از بزرگترین فریب‌ها و دروغ‌های قرن هستم».

گروه جنگ نرم مشرق - از قدیم‌الایام، ضرب‌المثلی وجود داشته که می‌گوید "ماه پشت ابر نمی‌ماند". حکایت این روزهای قصه "فرود بر ماه" و آن نمایش حرفه‌ای که امروز به طنزی مضحک بدل شده است را می‌توان مصداق بارز همین ضرب المثل دانست. «پاتریک مورِی» (T. Patrick Murray) کارگردان آمریکایی پس از 16 سال رازی بسیار بزرگ را فاش کرد: «فرود بر ماه توسط آمریکا، یک دروغ بزرگ بود». علت این تعلل 16 ساله، پیمان و قرارداد 88 صفحه‌ای بود که او را متعهد به حفظ این راز تا 15 سال بعد کرد. او در سال 1999، سه روز پیش از مرگ «استنلی کوبریک» -یکی از بزرگترین کارگردانان تاریخ سینما- در مصاحبه‌ای رسما از وی شنید که او شخصا فیلم دروغین فرود بر ماه را ساخته است. اکنون، افشای این دروغ بزرگ و انتشار فیلم مصاحبه به عنوان سند ادعا، آبروی آمریکا را در سطح جهانی برده است.

دستان هنرمند استنلی کوبریک پشت پرده فرود بر ماه



به این جمله «نیل آرمسترانگ» (اولین مردی که گفته شد پای بر روی ماه گذاشته است) در 20 جولای 1994 کمی پیش از مرگش توجه کنید: «ایده‌های بزرگ و پیشرفت‌های کشف‌نشده برای کسانی است که لایه‌های حفاظتی حقیقت را حذف کنند». و حالا می‌توانید اشاره و اعتراف تلویحی وی نسبت به دروغ بزرگ قرن یعنی "فرود بر ماه" را به خوبی دریابید.

تعداد بازدید از این مطلب: 1032
برچسب‌ها: کدخدای دروغگو؛ چگونه آمریکا هرگز کره ماه را فتح نکرد + تصاویر و فیلم دو هفته پیش فیلمی از مصاحبه 16 سال پیش «استنلی کوبریک» کارگردان مشهور و فقید هالیوود منتشر شد که در این مصاحبه وی اعتراف می‌کند که به او رشوه دادند تا فیلم فرود بر ماه را بسازد , کوبریک می‌گوید: «من سازنده یکی از بزرگترین فریب‌ها و دروغ‌های قرن هستم» , گروه جنگ نرم مشرق - از قدیم‌الایام، ضرب‌المثلی وجود داشته که می‌گوید "ماه پشت ابر نمی‌ماند" , حکایت این روزهای قصه "فرود بر ماه" و آن نمایش حرفه‌ای که امروز به طنزی مضحک بدل شده است را می‌توان مصداق بارز همین ضرب المثل دانست , «پاتریک مورِی» (T , Patrick Murray) کارگردان آمریکایی پس از 16 سال رازی بسیار بزرگ را فاش کرد: «فرود بر ماه توسط آمریکا، یک دروغ بزرگ بود» , علت این تعلل 16 ساله، پیمان و قرارداد 88 صفحه‌ای بود که او را متعهد به حفظ این راز تا 15 سال بعد کرد , او در سال 1999، سه روز پیش از مرگ «استنلی کوبریک» -یکی از بزرگترین کارگردانان تاریخ سینما- در مصاحبه‌ای رسما از وی شنید که او شخصا فیلم دروغین فرود بر ماه را ساخته است , اکنون، افشای این دروغ بزرگ و انتشار فیلم مصاحبه به عنوان سند ادعا، آبروی آمریکا را در سطح جهانی برده است , دستان هنرمند استنلی کوبریک پشت پرده فرود بر ماه به این جمله «نیل آرمسترانگ» (اولین مردی که گفته شد پای بر روی ماه گذاشته است) در 20 جولای 1994 کمی پیش از مرگش توجه کنید: «ایده‌های بزرگ و پیشرفت‌های کشف‌نشده برای کسانی است که لایه‌های حفاظتی حقیقت را حذف کنند» , و حالا می‌توانید اشاره و اعتراف تلویحی وی نسبت به دروغ بزرگ قرن یعنی "فرود بر ماه" را به خوبی دریابید , دستان هنرمند استنلی کوبریک پشت پرده فرود بر ماه از چپ به راست: نیل آرمسترانگ، مایکل کولینز، و باز آلدرین از 40 سال پیش که قضیه فرود بر ماه از سوی سازمان ناسا به مردم جهان اطلاع داده شد، دو دسته مخاطب در قبال این موضوع شکل گرفتند , دسته اول، بر این موضوع باور دارند که آمریکا تا به حال 6 مرتبه موفق به فرود بر کره ماه شده و اما دسته دوم که تعدادشان کمتر است، این موضوع را دروغ و افسانه‌بافی آمریکا می‌دانند , اما حقیقت تلخی که چندی قبل توسط پاتریک موری فاش شد، جولای سال گذشته در پی بالاگرفتن بحث بر سر صحت یا کذب قضیه، از سوی "باز آلدرین" (یکی از سه فضانورد سفر به ماه) انکار شد و وی خطاب به منتقدان اعلام کرد که "بهتر است به جای سخنان بیهوده، به فکر یک عقل سلیم برای خود باشید" , وجدان آلدرین بالاخره در 6 نوامبر 2014 او را تسلیم کرد و در صفحه توئیترش اینچنین نوشت: "زمان اعتراف است , ماموریت آپولو 11 ساختگی و تمامی فیلم دروغ محض بود" , وی در جای دیگر گفته بود: "به واقع شرم دارم از گفتن این حقیقت , ما به دنیا دروغ گفتم چون می‌خواستیم پیش‌دستی کنیم و به اذهان عمومی بگوییم که در رقابت فضایی با شوروی از آن جلوتریم" , حالا دیگر، همه معادلات به هم ریخت و آبروی آمریکا در عرصه مسائل علمی و بخصوص فضایی رفته است , دستان هنرمند استنلی کوبریک پشت پرده فرود بر ماه پیش از این، سوالات متعددی درباره فیلم ارائه شده از فرود انسان آمریکایی بر سطح کره ماه مطرح شده بود که آمریکا و مقامات فضایی ناسا در هر وهله که محققان، روزنامه‌نگاران و دانشمندان از آنها در مورد این قضیه سوال کردند، آنها را متهم به توطئه‌پردازی نمودند , در ذیل، از 5 منظر به چرایی این فرود قلابی می‌پردازیم: 1 , انگیزه خلق این دروغ بزرگ: چرا آمریکا باید دروغ فرود بر ماه را می‌ساخت؟ پاسخ این سوال نزد «ژوزف فارل» (Joseph Farrel) و «هنری استیونس» (Henry Stevens) است , این دو نویسنده معتقدند که دانشمندان نازی در سال 1943 به تکنولوژی بشقاب پرنده رسیدند و پس از جنگ جهانی دوم، آمریکایی‌ها با توسل بر زور، دانش آنها را در خدمت خود قرار دادند , آنها بر این باورند که قصه حمله بیگانگان فضایی به زمین، نقابی است که آمریکا برای پنهان کردن تکنولوژی بشقاب پرنده ساخت , «جان اف کندی» -رییس جمهور سابق آمریکا- در همان اوایل دوران ریاست جمهوری خود از تکنولوژی بشقاب پرنده که میراث دانشمندان آلمانی بود، باخبر شد و بلافاصله پی به پتانسیل تبلیغاتی آن جهت تسخیر بازارهای انرژی بین‌المللی برد و بنابراین به‌طور رسمی طی یک سخنرانی پیش‌دستی کرد و از ناسا خواست که انسان را به کره ماه بفرستد , سفر انسان آمریکایی به کره ماه مساوی بود با تسخیر اذهان به نفع آمریکا جهت فتح بازارها , دو گمانه در مورد تفکر کندی وجود دارد: یکی اینکه کندی واقعا موضوع را جدی دانسته و گمان می‌کرده که با این بلوف ناسا را در عمل انجام شده قرار می‌دهد و در نتیجه تا آخر دهه 1960 برای سفر به ماه اقدام می‌کند؛ و دوم اینکه می‌خواسته تکنولوژی عجیب و بی‌نظیر بشقاب پرنده را در آن زمان از دست «دولت در سایه» (دست‌های مافیا در پشت پرده سیاست آمریکا) خارج کرده و به دست بگیرد , دستان هنرمند استنلی کوبریک پشت پرده فرود بر ماه دستان هنرمند استنلی کوبریک پشت پرده فرود بر ماه پس از مرگ کندی، ناسا خشمگین از دردسری که کندی برایش ایجاد کرده بود، به فکر مخفی نگاه‌داشتن راز بزرگ بشقاب پرنده افتاد و بناراین آن را در حد ساخت یک موشک تقلیل داد , یکی از متفکرین دولت در سایه آمریکا، ایده سفر قلابی به ماه را طراحی کرد و بدین وسیله راز بشقاب پرنده از همه جهانیان پنهان ماند , از سوی دیگر، برای آمریکا بسیار اهمیت داشت که در اوج جنگ سرد، صورت شوروی {literal}{{/literal}سابق{literal}}{/literal} را به خاک بمالد , البته باید گفت که میلیون‌ها دلار از هزینه‌ای که سرمایه‌داران هیجان‌زده آمریکایی از سفر به ماه در اختیار ناسا قرار دادند، توسط مقامات ارشد این سازمان خورده شده چرا که عملا مقداری از این پول، هزینه‌ ساخت یک فیلم قلابی به نام هزینه سفر به ماه اعلام شده بود , 00:00 09:55 spaceplay / pause qunload | stop ffullscreen shift + ←→slower / faster ↑↓volume mmute ←→seek , seek to previous 12… 6 seek to 10%, 20% … 60% فرود بر کره ماه 2 , چه کسی فیلم سفر به ماه را ساخت: در اوایل 1964، «استنلی کوبریک» -کارگردان شهیر سینما- در گیر و دار ساخت فیلم «دکتر استرنج لاو» از پنتاگون درخواست کرد که یک فروند از هواپیماهای بی-52 خود را در اختیار وی قرار دهد , پنتاگون، درخواست وی را رد کرد , دلیل این رد درخواست این بود که موضوع فیلم کوبریک به هجو و نقد ارتش آمریکا و سیاست هسته‌ای آمریکا اشاره داشت , کوبریک هم با استفاده از جلوه‌های ویژه، هواپیمای بی-52 را شبیه‌سازی کرد , این شگرد و مهارت بی‌نظیر کوبریک در شبیه‌سازی، زیر ذره‌بین دقیق نخبگان دولت در سایه و دانشمندان ناسا قرار گرفت و آنها با خود گفتند که «اگر یک نفر با چنین بودجه محدودی چنین اثری خلق می‌کند، پس با بودجه نامحدود چه خواهد کرد؟" , دستان هنرمند استنلی کوبریک پشت پرده فرود بر ماه به راستی هیچکس نمی‌داند که دستان پشت پرده چگونه کوبریک را مجبور یا متقاعد به ساختن فیلم قلابی سفر به ماه کردند , اما نزدیک‌ترین گمانه این است که «رائول کوبریک» -برادر کوبریک- رهبر حزب کمونیست آمریکا بود که شدیدا هم تحت پیگرد دولت آمریکا قرار داشت؛ نخبگان سیاست با استفاده از این کارت، کوبریک که به داشتن عزت نفس معروف بود را به تسلیم واداشتند , اما یک فرضیه دیگر هم هست که آزاده بودن وی را زیر سوال می‌برد و آن این است که کوبریک معامله کرد , او دو چیز خواست: اول اینکه، بودجه نامحدودی برای ساخت فیلم «اودیسه:2001» فراهم شود , دوم اینکه، از آن پس هر چه دلش خواست بدون ممیزی و سانسور ساخته شود , دستان هنرمند استنلی کوبریک پشت پرده فرود بر ماه 3 , رخدادهای هم‌زمان: کوبریک در سال 1964 کلید ساخت اودیسه فضایی: 2001 را زد و در همان سال هم پروژه «آپولو» (سفر به ماه) کلید خورد , ساخت فیلم کوبریک در سال 1968 به اتمام رسید و در 20 جولای 1969 هم بود که بشر ظاهرا (!) برای اولین بار بر ماه قدم گذاشت , نکته بسیار قابل توجه اینکه «فردیک اوردوِی" (Frederick Ordway) -دانشمند ناسا- هم در پروژه آپولو دست داشت و هم در آن زمان مشاور ارشد کوبریک برای فیلم او بود , دستان هنرمند استنلی کوبریک پشت پرده فرود بر ماه اوردوی در سمت چپ تصویر و کوبریک در سمت راست تصویر کوبریک برای اینکه ماه را به خوبی شبیه‌سازی کند، از لنزهایی استفاده کرد که فیلم را غنی و گسترده نشان دهند , بدین ترتیب، صحنه‌‌ها که در واقع در استودیوی وی فیلم‌بردای شده، بسیار شبیه سطح کره ماه است , 4 , ترفند هالیوودی: کسی نمی‌داند که استنلی کوبریک برای ساخت فیلم سفر به ماه در اتاق کار شخصی و محرمانه‌اش چگونه کار کرد؛ اما او تکنیکی داشت به نام «نورافکنی جلونما» که آن را وی ابداع نکرد اما ارتقا داد و از طریق آن شبیه‌سازی بی‌نظیری از محیط ارائه می‌داد , با توسل بر این تکنیک، تابلو یا عکس قرار داده شده در پشت شخص چنان طبیعی در قاب دوربین جا می‌گرفت که گویی در همان صحنه قرار دارد و حرکت شخصیت در جلوی تصویر شبیه به حرکت وی در محیط است , شرکت 3M به سفارش کوبریک صفحه‌ شیشه‌ای 4 میلیمتری متشکل از صدها هزار لایه شیشه بسیار نازک به نام "اسکاچ لایت" را ساخت که نقش اصلی را در اجرای این تکنیک ایفا کرد , بدین ترتیب، بازیگر در مقابل اسکاچلایت می‌ایستد و انگار که در یک محیط واقعی قرار دارد , وقتی به صحنه اول فیلم اودیسه فضایی این کارگردان توجه کنید، به قدرت تکنیک نورافکنی جلونما پی خواهید برد , کوبریک برای پوشش چند بعدی تصاویر آن فیلم، یک تیم خبره را برای تهیه تصاویر اکتاکروم 8 در 10 به اسپانیا فرستاد , در قضیه فیلم قلابی فرود بر ماه هم از این ترفند بهره برد , اگر امروزه با استفاده از تکنولوژی برنامه‌های گرافیکی، درجه اشعه گاما و یا کنتراست را بالا ببرید، به خوبی خواهید دید که پرتوهای اسکلاچلایت در تصویر دیده می‌شود , زمان پرتوافکنی به صفحه اسکاچلایت قاعدتا باید بخش انتهایی آن مشخص می‌شد، اما کوبریک مانند یک شعبده‌باز که ابزار شعبده خود را در زیر آستین بلندش پنهان می‌کند، با قراردادن اشیا در جلوی این قسمت، مانع از انعکاس آن در تصویر شد , دستان هنرمند استنلی کوبریک پشت پرده فرود بر ماه تکنیک نورافکنی جلونما که منجر به خلق صحنه طبیعی فرود بر ماه شد 5 , تکنیک عمق میدان دید: استنلی کوبریک از لنزی استفاده کرد که دو شی جدا از هم را در مقابل دوربین 70 میلی در یک سطح تمرکز قرار می‌داد , تکنیک عمق میدان دید، تصاویر جذاب را می‌طلبد تا تاثیرگذاری‌اش در دید مخاطب به شدت خود را نشان دهد , وی، برای خلق فضای سطح کره ماه، تصاویر از قبل آماده را کاملا در پشت سر و نزدیک به فضانوردان قرار داد تا میدان دید متمرکز بیشتری را به چشمان ما بدهد , متخصصان با تمرکز بسیار بر تصاویر فضانوردان و با بهره‌گیری از تکنولوژی امروزی، به این نتیجه رسیدند که در زمان عکس‌برداری از سه فضانورد، فیزیک پویایی لنز و عمق میدان دید دچار ضعف می‌شود , 00:00 01:44 spaceplay / pause qunload | stop ffullscreen shift + ←→slower / faster ↑↓volume mmute ←→seek , seek to previous 12… 6 seek to 10%, 20% … 60% پا گذاشتن قلابی بشر بر سطح کره ماه علمی‌ترین انتقاد نسبت به فرود بر ماه طی سال‌های اخیر بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران اشکالات قابل توجهی را به فیلم لحظه فرود بر ماه وارد کرده‌اند (گزارش کامل نظریات تئوری توطئه را از اینجا بخوانید) , یکی از مستدل‌ترین انتقاداتی که بر فرود انسان بر کره ماه وارد شده، این است که تکان خوردن پرچم آمریکا در باد بسیار غیرمنطقی است؛ چرا که در سطح کره ماه هوا وجود ندارد , صاحبان این نظریه، معتقدند که در تصاویر در چند نقطه تابش نور به سطح کره ماه دیده می‌شود و این در حالیست که فقط یک منبع تابش نور به سطح ماه وجود دارد و آن خورشید است , اگر به سایه دو فضانورد در فیلم نگاه کنید، زاویه این سایه‌ها با هم فرق دارد و این در حالیست که سایه حاصل از تابش نور آفتاب در هر دو انسان در یک زاویه قرار خواهد گرفت , کوبریک از نورهای مختلف استودیو استفاده کرده و دیگر ذهنش به این نکته ریز نرسیده است , آنها بر این باورند که برای به اهتزاز درآمدن پرچم پارچه‌ای، باد شدیدی لازم است , کدام جو کره ماه این باد را بوجود آورده است؟ پرچم باید آویزان دیده می‌شد , برای عبور از کمربند «وان آلن» (کمبربند کهکشانی) و مواجهه با باد خورشیدی، تجهیزات فوق‌العاده پیچیده‌ای مورد نیاز است , راهپیمایی فضایی و خروج از سفینه در خارج از کمربند «وان آلن» صرفا در بخش سایه کره زمین و در امتداد دامنه کشیده شده خطوط میدان که تقریبا زمین به آن سایه انداخته، ممکن است , درجه حرارت برذره باد خورشیدی در مدار کره زمین و ماه، ۱۰ هزار درجه کلوین می‌باشد , اگر فضانورد دارای کلاه و در قسمت جلوی سر دارای حفاظ شیشه‌ای باشد، این حرارت به صورت تابشی و ماکروویو با عبور از شیشه، کله فضانورد را در دم می‌جوشاند , هر ماده شفافی که نور از آن عبور کرده و امکان دید به فضانورد می‌دهد، این پرتوها را از خود عبور خواهد داد , علاوه بر این، ماه به طور دائم توسط شهاب سنگ‌های خیلی ریز که با سرعت بیست هزار مایل در ساعت حرکت می‌کنند، در حال بمباران شدن است , برای این که تصور درستی داشته باشید، گلوله یک تفنگ با سرعت ۸۰۰ مایل بر ساعت حرکت می‌کند , ماه هم هیچ اتمسفری ندارد که سرعت این شهاب سنگ ها را کم کند , اگر یکی از فضانوردان یا یکی از واحدهای ماه‌نشین توسط یکی از این شهاب سنگ‌ها ضربه‌ای ببیند، حتی اگر این شهاب سنگ به اندازه یک دانه برنج باشد، آن وقت کار تمام است , عجیب این که ناسا در آن زمان اصلاً نگران چنین موضوعی نبوده است نکته دیگر اینکه ماه بر روی زمین که ۲۵۰ هزار مایل با آن فاصله دارد، نور می‌اندازد؛ برای این که چنین سطحی به این روشنایی به خواهد وجود داشته باشد، حتما برای هر کس کورکننده خواهد بود , بنابراین، اصلاً امکان ندارد که با تکنولوژی آن روز و حتی امروز به توان عکس‌هایی گرفت که ظاهر هم بشود , اما تصاویری که فضانوردان گرفتند، کوچکترین مشکلی نداشت , نیل آرامسترانگ اولین انسانی که مثلا پا بر روی ماه گذاشت، در سال‌های واپسین عمر دچار بیماری روحی شد، چرا که تمام عمرش مجبور بود با این دروغ زندگی کند , هیچ‌گاه دیده نشد که فضانوردانی که به اصطلاح بر روی ماه راه رفتند، در یک جمع مردمی از جزئیات این سفر حرف بزنند , به راستی چه می‌توانستند در مورد کره‌ای که اصلا قادر به سفر به آن نبودند و آن را ندیدند، بگویند , از طرفی، ناسا و سازمان سیا هم ‌آن‌ها را به شدت تهدید کرده بود , تشعشعات عظیم موجود در کمربند «ون آلن»، تشعشعات خورشیدی، پرتوهای کیهانی، روشنایی خیره‌کننده خورشید، کنترل دما و خیلی از مشکلات دیگر به هیچ موجود زنده‌ای اجازه نمی‌دهد که با چنین سطحی از تکنولوژی که ما در اختیار داریم، از اتمسفر خارج شود , چگونه فضانوردان با لباس فضایی و در معرض نور خورشید کامل و گرمایی که در خلأ موجود در سطح ماه با درجه حرارت ۲۵۶ درجه آنها را احاطه کرده بود، روی ماه پیاده روی کردند , html5: Video file not found http://www , mashreghnews , ir/files/fa/news/1394/9/29/1389743_644 , mp4 spaceplay / pause qunload | stop ffullscreen shift + ←→slower / faster ↑↓volume mmute ←→seek , seek to previous 12… 6 seek to 10%, 20% … 60% 5 دلیل کاملا مستدل برای اثبات دروغ بزرگ شوروی، فقط یک برنامه فتح ماه سرنشین‌دار را برنامه ریزی کرد , کیهان‌نوردهای شوروی وقتی که از کمربند «ون آلن» بالاتر رفتند، جزغاله شدند , این کشور، هیچ‌گاه دوباره تلاشی برای فرستادن انسان به کمربند «ون آلن» یا بالاتر از آن صورت نداد؛ و سوال هر عقل سلیمی این است: "وقتی که انسان نمی‌تواند از تشعشعات سنگین کمربند «ون آلن» جان سالم به در ببرد، چگونه می‌تواند بر روی ماه فرود آید؟ آمریکا در کمال بی‌شرمی از خلق یک اندیشه کذایی بهره‌ها برد , این بود که «اگر ما می توانیم به ماه سفر کنیم، دیگر موجودات زنده کیهان هم می‌توانند به زمین ما سفر کنند , سناریوی حمله بیگانگان به زمین، از آن زمان مرسوم شد , افشاگری‌های اخیر درباره طبیعت کلاهبردار ناسا و برنامه کذایی فضایی آپولو که توسط اداره اطلاعات و دیگر نهادهای حقیقت‌یاب صورت گرفت، موجب سیل تبلیغات و برنامه تلویزیونی شد تا مردم فریب‌خورده در خواب عمیق جهالت باقی بمانند , بلندپروازترین آنها برنامه‌های تلویزیونی و سینمایی "آپولو ۱۳” و "از زمین تا ماه” است , "جی وایدنر" کارشناس برجسته و بین‌المللی جلوه‌های ویژه رایانه‌ای به سراغ موضوع استنلی کوبریک رفته و معتقد است که بخشی از وجود کوبریک می‌خواسته به ما که فرزندان فردا برایش بوده‌ایم، بگوید که این یک دروغ بزرگ بوده و برای همین عمدا نشانه‌هایی از تکنیک‌هایش را در فیلم جا گذاشته است , اما تعدادی از کارشناسان این فرضیه را باطل می‌دانند و معتقدند که علت وجود این نقصان‌ها این بوده که در آن زمان جلوه‌های ویژه پیشرفته وجود نداشته و از طرف دیگر کوبریک مثل همه کارگردان‌های سینما دارای ضعف‌هایی بوده است , شاید اگر به فیلم گفتگوی موری و کوبریک توجه کنیم، به راحتی پی به سنگینی عذاب وجدان بر روح کوبریک ببریم , کوبریک این کارگردان شهیر با بیان یک جمله خیلی چیزها را به ما می‌گوید: «به من رشوه دادند تا این فیلم را بسازم , من سازنده یکی از بزرگترین فریب‌ها و دروغ‌های قرن هستم , نمی‌دانم که اگر این پیشنهاد را به آنها می‌دادند این کار را می‌کردند یا نه , اما من این کار را کردم , نیکسون نمایش سفر به ماه می‌خواست و این برای ناسا همه چیز بود , ما نه تنها به مردم خودمان که به مردم جهان دروغ گفتیم , آری، فرود بر ماه دروغی بزرگ و زشت بود که من آن را به تصویر درآوردم» , دستان هنرمند استنلی کوبریک پشت پرده فرود بر ماه پاتریک موری کارگردان مصاحبه با کوبریک آمریکا و دولت نیکسون در اوج رقابت با شوروی و فضای جنگ سرد، نیازمند یک عملیات فریب بود تا شوروی را به محاق رقابت فضایی با خود بیاندازد و از اقتصادش غافل نماید , شوروی نیز بازی خورد و درگیر رقابت فضایی شد و از سال 1969 یعنی زمان فرود دروغین بر ماه تا زمان فروپاشی شوروی در سال 1989، این کشور همچنان درگیر این رقابت بود و هزینه اقتصادی گزافی ناشی از این فریب تحمل کرد , رقابت تسلیحاتی، متغیرهای ضعف اجتماعی در کنار این فشارهای اقتصادی موجب فروپاشی شوروی بزرگ شد (گزارش کامل استراتژی فریب آمریکا را می‌توانید از اینجا بخوانید) , حالا، پس از سال‌ها که نظریه‌پردازان تئوری توطئه بارها فرود به ماه را زیر سوال بردند، قوی‌ترین مدرک مستند برای اثبات این دروغ بزرگ با افشای مصاحبه 16 سال پیش به دنیا ارائه شد , سفر به ماه تا به حال هیچ‌وقت توسط انسان صورت نگرفته است و این عمل به دلایل علمی فوق‌الذکر در گزارش، عملا غیرممکن است , آمریکا پس از طراحی بزرگ‌ترین دروغ علمی تاریخ، علاوه بر تحقق استراتژی فریب و به زمین زدن شوروی، بازارهای جهانی را به دست گرفت، اختلاس مالی بزرگی از جیب سرمایه‌داران پروژه کرد، حال و هوای افتضاحات جنگ ویتنام را عوض کرد، سناریوی حمله موجودات فضایی به زمین و نقش ناجی بودن آمریکا را خلق کرد و اذهان عمومی مردم جهان را تا سال‌ها در اختیار گرفت؛ این برای آمریکا یعنی همه چیز , 00:00 14:22 spaceplay / pause qunload | stop ffullscreen shift + ←→slower / faster ↑↓volume mmute ←→seek , seek to previous 12… 6 seek to 10%, 20% … 60% مصاحبه‌ای که حکم تیر خلاص را داشت و آب پاکی را روی دست همه ریخت «در دروغ بزرگ، همیشه قدرت معینی از قابلیت باور کردن وجود دارد , چرا که افراد زیادی از یک ملت، همیشه تحت تأثیر عواطف به راحتی گول می‌خورند، حالا به عمد یا به سهو , آنها به سبب سادگی و بی‌آلایشی و صداقت باورشان، راحت‌تر قربانی یک دروغ بزرگ می‌شوند تا یک دروغ کوچک , چرا که آنها خودشان در موارد کوچک، دروغ های کوچک می‌گویند و از گفتن دروغ‌های بزرگ شرم دارند (و دولت‌مردان در این مورد شرم و ملاحظه‌ای ندارند) , هرگز به ذهن این مردم خطور نمی‌کند که دروغ‌های خیلی بزرگ بسازند و هرگز هم باور ندارند که دیگران چنان گستاخ باشند که این چنین صداقت را بدنام کنند ولو این که مدارک این چنین دروغی را برای ذهن آنها ثابت کنند، آن هم به طور آشکار؛ آنها باز هم به دروغ بودن آن دروغ بزرگ شک دارند و همچنان فکر می کنند که حتماً توضیحی وجود دارد , چنین دروغ بزرگ گستاخانه‌ای همیشه رد پاهایی پشت سر خود به جای می‌گذارد، حتی پس از این که سرهم بندی شد و توسط متخصص‌های جهانی دروغ‌گویی و تمام کسانی که برای دروغ گفتن در هر دروغ‌گویی با هم همکاری می‌کنند، به عنوان یک حقیقت شناخته شد , این افراد، در حال حاضر به خوبی می‌دانند که چگونه از این دروغ‌ها برای اهداف توسعه‌طلبانه خود استفاده کنند» , آدولف هیتلر (۱۹۲۵) منابع: http://huzlers , com/buzz-aldrin-admits-apollo-11-moon-landings-fake-simply-set-see-tweet/ http://realitysandwich , com/23226/kubrick_apollo/ http://yournewswire , com/stanley-kubrick-confesses-to-faking-the-moon-landings/ http://fa , alalam , ir/news/1768998 http://shatteringthematrix , com/profiles/blog/show?id=2127676%3ABlogPost%3A700730&xgs=1&xg_source=msg_share_post# , VnUUCb_kjdg http://waiting , ir/armstrong/%D9%85%D8%A7-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%83%D9%8A-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%8A%D9%85-%D9%83%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D9%8A-%D9%85%D8%A7%D9%87/ http://www , dailymail , co , uk/sciencetech/article-3170726/If-think-moon-landing-fake-need-new-brain-Professor-Brian-Cox-Buzz-Aldrin-slam-Twitter-conspiracy-theorists-doubt-Apollo-11-mission , html مطالب مرتبط چرا عراقی‌ها به آمریکا اعتماد ندارند؟ هشدار صریح پوتین به آمریکا دولت آمریکا مخفیانه در حال مذاکره با دولت سوریه است محتوای قطعنامه شورای امنیت درباره بحران سوریه ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 9 دی 1394
نظرات
در تمام مدت برگزاری انتخابات و وقایع بعد از آن رهبر معظم انقلاب ابعاد فتنه را تشریح کرده و به افرادی که تلاش داشتند در سلامت انتخابات شبهه افکنی کنند هشدار دادند.
هجوم تبلیغاتی دشمن برای مخدوش کردن چهره‌ی انتخاباتبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، هشت ماه پس از انتخابات پرحاشیه 88 و حوادث تلخ پس از آن، مردم غیور ایران در نهم دی ماه همان سال با حضور پرشور خودشان به غائله فتنه 88 که توسط کشورهای غربی و مهره های آنان در داخل هدایت می‌شد، پایان دادند.

در تمام مدت برگزاری انتخابات و وقایع بعد از آن ، رهبر معظم انقلاب ابعاد این فتنه را تشریح کرده و به افرادی که تلاش داشتند در سلامت انتخابات شبهه افکنی کنند هشدار دادند.

در این سلسله گزارشها تلاش داریم تا به بیانات مقام معظم رهبری در طول سال 88 حول محور انتخابات بپردازیم که در کتابی با عنوان "حماسه 9 دی" تدوین شده است.


خرداد ماه

یادآوری

با وجود تذکرات پی در پی رهبر انقلاب، شایعه تقلب بیش از پیش در رسانه‌های داخلی و بر زبان نیروهای حاضر در عرصه انتخابات تکرار شد. با شروع دوران تبلیغات نامزدها، دو اتفاق افتاد که در انتخابات‌های دوره‌های گذشته بی‌سابقه بود:

1. برخی از نامزدها شروع به تخریب طرف مقابل نمودند. از یک سو رئیس جمهور کشور را به دروغگویی و تهمت‌های دیگر متهم نمودند و با تکرار این اتهام باور پذیری آن را افزایش دادند. از طرف رئیس جمهور دولت نهم نیز تخریب صورت گرفت و آنقدر در این امر مبالغه شد که به سیاه نمایی تاریخ انقلاب و نفی دست‌آوردهای دوره‌های قبل انجامید. اقدام دیگر رئیس جمهور وقت، نام بردن از افرادی بود که در جلسات حضور نداشتند و نمی‌توانستند از خود دفاع کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 9 دی 1394
نظرات
اگرچه در اوایل دهه هفتاد، تدبیر و هوشمندی رهبر انقلاب، مردم ایران را از یک بحران جدی اقتصادی دور کرد، ولی مسئولان وقت و یاران هاشمی رفسنجانی، با عدم توجه به موقع به تذکرات رهبری، صدمه اقتصادی قابل توجهی را نصیب مردم کردند.
گروه سیاسی مشرق -سیاست مهار دوجانبه پس از طرح و تصویب در شورای امنیت ملی دولت کلینتون، در آوریل 1994 توسط مقاله‌ای به قلم آنتونی ‌لیک در مجله سیاست خارجی به عنوان سیاست رسمی دولت آمریکا منتشر گردید. سیاست مهار دوجانبه که شامل تحریم‌های اقتصادی گوناگونی علیه ایران و عراق می‌شد، هدف اصلی خود را مهار هم‌زمان ایران و عراق از طریق محاصره اقتصادی و تکنولوژیک و تسلط کامل آمریکا بر منطقه استراتژیک خلیج فارس از طریق انزوای بین‌المللی ایران و عراق قرار داده بود. این سیاست که انزوا و تضعیف دو کشور ایران و عراق را مدنظر داشت، درصدد ممانعت از کنترل منطقه توسط ایران و عراق به سود اسرائیل و کشورهای محافظه‌کار عرب بود.[1]

روابط اقتصادی ایران و آمریکا در زمان هاشمی به روایت آمار

پس از جنگ تحمیلی عراق بر ایران از سال 1368 تا سال 1372 طی چهار سال درهای کشور بر روی کالاهای خارجی باز شد و برای بازسازی کشور اعتبارات نسبتاً زیادی از کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا و ژاپن اخذ شد؛ در این چهار سال سعی شد که جامعه ایران از رفاه و مواهب زندگی مادی بهره بیشتری ببرد و ضایعات جنگ برطرف شود و صنایع صدمه دیده بازسازی گردد. این امر سبب شد که ایران به کشورهای اروپایی و ژاپن مقروض شود

تعداد بازدید از این مطلب: 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 9 دی 1394
نظرات
در سال آینده میلادی طرح بایدن با قوت بیشتری مطرح خواهد شد. جو بایدن در این طرح از «منطقه سنی» یاد می‌کند که تحت عنوان فدرالیته در رسانه‌ها مطرح شد. فدرالیته به سطح ایجاد ایست بازرسی و صدور کارتهای شناسایی می‌رسد که بعدها به پاسپورت شبیه‌تر خواهد شد.

گروه بین‌الملل مشرق - برنامه های راهبردی آمریکا در عراق مصداق واقعی بیرون کردن از در و سرک کشیدن از پنجره است.

دوشنبه گذشته استیو ورن سخنگوی ائتلاف موسوم به ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا اعلام کرد که عراق با حضور 200 نظامی آمریکایی برای مبارزه با گروه‌های تروریستی در این کشور موافقت کرده است. این موضوع در حالی اعلام شد که دولت عراق واکنشی به این اخبار نشان نداده و آن را رد یا تایید نکرده است.

طرح فدرالتیه بایدن درباره عراق چیست/ ارتباط حضور نظامی ترکیه در عراق با طرح خاورمیانه جدید

تعداد بازدید از این مطلب: 326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 6 دی 1394
نظرات
رئیس‌جمهور گفت: باید بدانیم که ترور و تروریسم با بمب از بین نمی‌رود، بلکه باید با تغییر گفتمان مسیر تروریسم را از بین ببریم.
چه کسی جز اسرائیل از ویرانی سوریه خوشحال است؟/ ترور و تروریسم با بمب از بین نمی‌رودبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور در بیست و نهمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که امروز یکشنبه (6 دیماه) در سالن اجلاس سران برگزاری شد، با بیان اینکه امروز در درون دنیای اسلام گروه‌هایی به نام دین و به نام جهاد تیغ به روی مسلمین می‌کشند، گفت: شاید هیچ‌وقت تصور نمی‌کردیم که در دنیای اسلام متجاوز اصلی یعنی رژیم صهیونیستی فراموش شود و از صحنه اخبار کشورهای اسلامی کنار رود، اما آنچه مطرح می‌شود کشتار مسلمانان به دست مسلمانان و یا مدعیان اسلام باشد.
 
وی در ادامه افزود: آیا روزی تصور می‌کردید که دشمن با پرچمی منقش به نام مبارک الله و رسول‌الله، اسلام را دین خشونت معرفی کند و جمعی ولو اندک در درون جهان اسلام در عمل و زبان اسلام را دین کشتار و خشونت و ظلم معرفی کنند؟
 
تعداد بازدید از این مطلب: 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 6 دی 1394
نظرات
ترکیه تلاش می‌کند با توجه به چشم‌انداز آینده عراق، حضور خود را در اقلیم کردستان و مناطق سنی نشین عراق به خصوص موصل تثبیت کند.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اواسط آذر ماه بود که 130 نیروی نظامی ترکیه به همراه ادوات سنگین شامل 20 تا 25 تانک و نفربر به شمال شرقی موصل رفته و در آنجا مستقر شدند. شهر موصل دومین شهر بزرگ عراق بعد از بغداد، هم اکنون در کنترل داعش است. پس از آن مقامات ترکیه اعلام کردند که  150 تا 300 نیروی خود را به روستای «باشیقه» در حدود 20 کیلومتری شمال شرق شهر موصل اعزام کرده‌اند.
 
منابع امنیتی ترک علت حضور این نیروها در منطقه را آموزش نیروهای عراقی عنوان کردند که این نیروها شامل پیشمرگه‌های کرد و نیز سنی‌های اهل موصل هستند.
 
اردوغان و سیاست نوعثمانی‌گری که در پیش گرفته است.
 
 
در واکنش به این حضور بود که دفتر نخست‌وزیری عراق بلافاصله در بیانیه‌ای ضمن واکنش تند به این موضوع اعلام کرد که «نیروهای مسلح ترکیه در نزدیکی موصل، بدون اجازه به عراق وارد شده‌اند و باید سریع‌تر خاک کشور را ترک کنند.» علاوه بر دولت عراق برخی نمایندگان مجلس این کشور نیز حضور ترکیه را محکوم کردند و در همین زمینه «حاکم الزاملی» رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس عراق گفت که ورود این گروه از نظامیان ترکیه به شمال عراق در راستای ارزیابی واکنش بغداد در قبال اعزام تعداد بیشتری از نظامیان ترکیه و همچنین نیروهای نظامی سعودی صورت گرفته است.
تعداد بازدید از این مطلب: 314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 6 دی 1394
نظرات
سایت نیویورک پست برای نخستین بار تصاویری از زندگی خصوصی ولادیمیر پوتین منتشر کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک پست؛ "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه، هفته گذشته در مرکز تجارت جهانی مسکو نطق سالانه خود را در برابر هزار و 400 خبرنگار ایراد کرد و به توضیح و شرح سیاست‌های خارجی، اهداف بلند مدت برای روسیه و راهکارهای مبارزه با فساد اقتصادی پرداخت. نکته قابل توجه در این سخنرانی، برخی توضیحات وی درباره زندگی خصوصی و دختران 30 و 29 ساله‌اش بود زیرا پوتین به ندرت درباره خانواده خود صحبت می‌کند.
 
عکسهایی از زندگی خصوصی پوتین/ رئیس جمهوری که بوتاکس می‌کند!
 
رئیس جمهور روسیه درمورد ماریا 30 ساله و کاترینا 29 ساله گفت: دو دخترم در روسیه زندگی می‌کنند و هرگز در کشوری خارجی اقامت دائم نداشته‌اند. هر دو در دانشگاه‌های روسیه تحصیل کردند و من به آنها افتخار می‌کنم. ماریا و کاترینا تحصیلشان را در روسیه پیگیری می‌کنند و همین جا به کار مشغول هستند. دخترهای من به 3 زبان پرکاربرد اروپایی تسلط دارند و حتی یکی از آنها به دو زبان شرقی نیز آشنایی دارد. 
 
تعداد بازدید از این مطلب: 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 6 دی 1394
نظرات
سعودی‌ها بیشترین طرفدار و خریدار اسیران زن داعش هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العالم، داعش بیشتر عناصر خود را با وعده‌های فریبنده‌ای چون ازدواج با زنان و دختران سوری، عراقی و بویژه ایزدی‌هایی که به کالایی در بازار برده فروشی داعش تبدیل شده‌اند، جذب می‌کند.
 
"ابو شجاع دنایی" یکی از معروف‌ترین تاجران نجات دهنده زنان ایزدی از چنگال داعش می‌گوید: سعودی‌ها در مرتبه نخست خرید زنان ایزدی ربوده شده قرار دارند. شمار زیادی از سعودی‌ها با هدف دستیابی به زنان ربوده شده عراقی و سوری که به عنوان کنیز مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند، جذب داعش می‌شوند.
 
ابوشجاع، ثروت فراوان سعودی‌ها را عامل تبدیل آنها به مهم‌ترین مشتری بازار برده فروشی داعش عنوان کرد و گفت: برخی از این سعودی‌ها حتی بیش از دو کنیز خریداری می‌کنند.
تعداد بازدید از این مطلب: 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 6 دی 1394
نظرات
تحریم‌های آمریکا یا به واسطه صدور یک مصوبه قانونی از سوی کنگره آمریکا وضع می‌شوند و یا به وسیله «حکم اجرایی» که رئیس‌جمهور صادر می‌کند؛ البته نوعی هم‌پوشانی هم وجود دارد، زیرا کنگره معمولاً تحریم‌هایی را که با حکم ریاست‌جمهوری وضع‌شده‌اند،به‌قانون تبدیل می‌کند.

گروه بین‌الملل مشرق- آمریکا از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 تا کنون چندین لایحه تحریم علیه ایران وضع کرده است. از آن زمان تا کنون، تحریم­‌ها ابزار ترجیحی شش رئیس‌جمهور آمریکا برای سیاست‌گذاری در قبال ایران بوده‌اند. کاخ سفید از سال 1357 با صدور دست‌کم 16 حکم ریاست‌جمهوری و تصویب 9 قانون در کنگره در 4 موج مختلف، تحریم‌ها علیه ایران را گسترش داده است. توافق هسته ای میان ایران و کشورهای 1+5 که قرار است باعث برداشته شدن برخی از تحریم ها علیه ایران توسط آمریکا شود به راهتی می تواند با تغییر رئیس جمهور در آمریکا لغو شود.

هر آن‌چه باید در مورد تحریم‌های آمریکا علیه ایران بدانید/ سرنوشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران چه می‌شود/ سناریوهای موجود برای رفع یا تعلیق تحریم‌های هسته‌ای/ 4 موج تحریم‌های آمریکا علیه ایران/ مکانیسم‌های وضع و رفع تحریم‌ها در آمریکا/
تحریم‌ها علیه ایران در 4 موج مختلف اعمال شده است

اولین موج تحریم‌های آمریکا از سال 1979 تا 1995 پس از حادثه تسخیر لانه جاسوسی آغاز شدند. موج دوم تحریم‌ها که از سال 1995 تا 2006 اعمال شد به دنبال آن بود تا با تحریم صنایع گاز و نفت ایران و ممانعت از دستیابی ایران به فناوری‌های هسته‌ای، نظام جمهوری اسلامی ایران را تضعیف کند. آمریکا با این تحریم‌ها هر شرکتی را که در بخش انرژی ایران سرمایه‌گذاری می‌کرد، هدف قرار می‌داد.

تعداد بازدید از این مطلب: 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 6 دی 1394
نظرات
اینکه چگونه کشوری که تحت شدیدترین تحریم های اقتصادی و تسلیحاتی قرار دارد، همچنان ناو ساخت خود را به روز رسانی کرده و به ماموریت می فرستد، باعث تعجب شناورها و یگانهای خارجی است.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، ناوشکن «جمهوری اسلامی ایران جماران» را به نوعی می توان مهمترین دستاورد دفاعی کشور در حوزه دریایی برشمرد. این شناور رزمی که در سال 1388 با حضور فرمانده معظم کل قوا تحویل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شده است به نوعی نمادی از خودباوری و تحقق شعار "ما می توانیم" در صنعت دفاعی کشور محسوب می شود.

این ناوشکن 94 متر طول و قریب 1500 تن وزن دارد و یک مجموعه رادار پیشرفته در کنار انواع سامانه های دفاعی و تهاجمی نیز برای انجام هر چه بهتر ماموریتها، روی آن نصب شده است و می تواند با سرعت 30 گره دریایی حرکت کرده و 120 تا 140 پرسنل و خدمه نیز در آن فعالیت می کنند.

به گفته مسئولان این پروژه مهم دریایی، جماران از حدود یک میلیون و 400 هزار قطعه، سامانه و مجموعه تشکیل شده است و علاوه بر اینکه در جنبه های مختلف، در مقایسه با ناوشکن‌های روز و همتراز خودش در دنیا برابری می کند، توانایی قدرت مانور بالا و ماندگاری زیاد در شرایط جوی بسیار نامناسب در دریاها را نیز دارد و با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، قادر به انجام این شش ماموریت به طور همزمان است. سامانه‌ها و فناوری‌های متعدد اطلاعاتی، جنگ الکترونیک، ضد الکترونیک، راداری، موشکی، اژدر زیر سطح و سونار در طبقات مختلف این ناوشکن قرار گرفته است.

تعداد بازدید از این مطلب: 351
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 5 دی 1394
نظرات
فدراسیون روسیه تصمیم گرفته تا یک آرایش جدید تجهیزاتی و نظامی در مرز ترکیه بگیرد.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تنش‌های بین  فدراسیون روسیه و ترکیه باعث شده تا این دو کشور یک جنگ سرد تمام عیار را ضد یکدیگر آغاز کنند و در این پروسه هر دو کشور استحکامات خود را تقویت کردند.

در این زمینه فدراسیون روسیه تصمیم گرفته تا یک آرایش جدید تجهیزاتی و نظامی  در منطقه بگیرد و این موضوع  باعث شده تا در نزدیکی مرزهای ترکیه تجهیزات نظامی خود را منتقل کند.

"کرملین" با این اقدام پایگاه نظامی خود در نزدیکی  "ایروان" پایتخت ارمنستان، را تقویت کرده است. پایگاه مزبور در سال ۱۹۹۵ تأسیس شد و از سال ۱۹۹۸ در آن  "میگ‌های روسی" مستقر شده‌اند؛  روسیه پایگاه نظامی دیگری در "گیومری (Gyumri)" دارد که دومین شهر بزرگ ارمنستان در نزدیکی مرز ترکیه است.
 
استقرار

تعداد بازدید از این مطلب: 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 5 دی 1394
نظرات
یک پایگاه صهیونیستی مدعی شد، در حمله موشکی به جنوب دمشق، دو افسر ایرانی نیز همراه با "سمیر قنطار" شهید شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه صهیونیستی دبکا وابسته به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد در حمله موشکی این رژیم به جنوب دمشق علاوه بر "سمیر قنطار،" یکی از فرماندهان جبهه مقاومت، دو ایرانی نیز به شهادت رسیدند. این پایگاه صهیونیستی در ادامه ادعایش افزود:  فعالیت‌های سمیر قنطار این اواخر بیشتر از آنکه در خدمت حزب الله باشد، در خدمت سپاه پاسداران ایران بود.
 
دبکا در ادامه مدعی شد: هر چند سمیر قنطار ارتباط خود را با حزب‌الله حفظ کرده بود؛ به جای دستور گرفتن از "سید حسن نصرالله،" دبیرکل حزب الله لبنان، و "مصطفی بدرالدین،" فرمانده حزب‌الله، از ایران دستور می‌گرفت.
 
این پایگاه خبری صهیونیستی بدون ارائه سندی برای اثبات ادعایش نوشت: مقامات ایران در دمشق، در منطقه جماران، دو آپارتمان در اختیار سمیر قنطار قرار داده بودند که او در آنجا زندگی و فعالیت می‌کرد. علاوه بر این، دو مربی ایرانی در اختیار او قرار داده شده بود که در حمله موشکی اسرائیل به جنوب دمشق همراه با سمیر قنطار شهید شدند.
تعداد بازدید از این مطلب: 298
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 5 دی 1394
نظرات
دیدار اخیر لاوروف و دمیرتاش در گیر و دار تنش آنکارا با مسکو، بسیار قابل توجه است. تحلیلگران معتقدند روسیه با نزدیک‌شدن به اپوزیسیون دولت اردوغان، سیگنال‌های فراوانی به رئیس‌جمهور ترکیه داده و موجب نگرانی شدید اردوغان و داوداوغلو از قدرت‌گرفتن معارضان حکومت آنان شده است.
گروه بین‌الملل مشرق - از چندی پیش در پی هدف قرار گرفتن جنگنده سوخو 24 روسیه در حریم هوایی سوریه که به بحران بین روسیه و ترکیه بدل شد، پوتین خشمگین از خنجری که ترک‌ها بر پشت او زدند وعده داد که این عمل که در عرف دیپلماتیک معنایی جز حرکت کردن خلاف قاعده بازی نمی‌دهد را تلافی نماید. ترکیه که در قضیه سوریه تندروی عجیبی از خود نشان داد و عملا در پی عدم توفیق برای سرنگونی اسد، آرزوی امپراتوری عثمانی را به خاطره تاریخ سپرد، ماجراجویی‌های اخیر را درصدد همراه کردن دیگر کشورها با خود در باتلاقی که به آن گرفتار شده صورت داده است. اما روسیه روشی کاملا هوشمندانه را اتخاذ کرده است. دیدار «سرگئی لاوروف» -وزیر خارجه روسیه- با «صلاح‌الدین دمیرتاش» -رهبر حزب دموکراتیک خلق- را می‌توان در راستای این روش هوشمندانه تلقی کرد.

چرا روسیه با اپوزیسیون اردوغان رابطه ایجاد کرده است


در حالیکه برخی از تحلیلگران روس معتقدند که ایجاد رابطه از سوی روسیه با اپوزیسیون اردوغان نباید به ایجاد دشمنی بین دو دولت بیانجامد، «سرگئی لاوروف» -وزیر خارجه روسیه- در مسکو با «صلاح‌الدین دمیرتاش» -رهبر حزب دموکراتیک خلق- که از مخالفین درجه یک اردوغان و حامی کردهاست، دیدار کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 5 دی 1394
نظرات
پادشاه عربستان اخیرا ادعای قابل تاملی را مطرح کرده است.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عربستان سعودی به عنوان یک بازیگر مخرب  ایفای نقش کرده و باعث گسترش تروریسم در منطقه غرب آسیا گردیده است.  البته این کشور با صرف هزینه در زمینه گسترش تروریسم تکفیری تلاش می‌کند تا کشورهای منطقه را به دردسر بیندازد و این یکی از راهبردهای مهم شاهزاده‌های پادشاهی عربستان سعودی است.


کشورهایی که در سوریه دخالت داشتند و این کشور را صحنه نبردی بی‌پایان کرده بودند، عبارتند از: آمریکا، ترکیه، قطر، عربستان سعودی، اردن، امارات متحده عربی، بحرین، فرانسه، انگلیس.


 البته پادشاه و شاهزاده های سعودی به نحوی از مبارزه با تروریسم سخن می‌گویند و کشورهای منطقه را متهم می‌کنند که گویی هیچگاه در حوزه گسترش تروریسم هیچ اقدامی را انجام نداده‌اند و اخیرا پادشاه سعودی "ملک سلمان"،  "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه  را مسئول ظهور داعش دانسته که ادعایی  تامل برانگیز است.


***باز خوانی اظهارات  "ملک سلمان"

"ملک سلمان" پادشاه عربستان سعودی با اشاره به  بحران سوریه، ضمن خواستار شدن توافق سیاسی با شورشیان اظهار کرد این "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه بوده که باعث ظهور داعش شد!

 
ملک سلمان که در سخنرانی سالانه خود در مجلس عربستان صحبت می‌کرد؛ راه حل بحران چندساله سوریه را اینگونه بیان کرد: "ایجاد یک دولت انتقالی متشکل از نیروهای معارض میانه‌رو! با هدف حصول اطمینان از حفظ وحدت سوریه و خروج نیروهای بیگانه و سازمان‌های تروریستی از این کشور"

تعداد بازدید از این مطلب: 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 5 دی 1394
نظرات
گزارش ها حاکی است دولت آمریکا با هدف تصویب برجام، وضعیت حقوق بشری عمان را بهتر جلوه داده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 5 دی 1394
نظرات
نخست وزیر عراق تاکید کرد برخلاف ادعاهای مطرح شده، هیچ نظامی ایرانی در خاک عراق حضور ندارد.
تعداد بازدید از این مطلب: 280
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 30 آذر 1394
نظرات
هفته گذشته سفیر ترکیه در دوحه از احداث پایگاهی نظامی توسط کشور متبوعش در قطر خبر داد، انتشار این خبر به دنبال خود سوالات بسیاری را درباره ماهیت واقعی این اقدام ترکیه و اینکه ترکیه در قطر به دنبال چه چیزی است، مطرح کرد.

از دهان کجی قطری‌ها برای رژیم سعودی تا خط و نشان اردوغان برای ایرانگروه بین‌الملل مشرق - هفته گذشته «احمد دمیروک»، سفیر ترکیه در دوحه از تصمیم کشور متبوعش مبنی بر احداث پایگاهی نظامی در قطر در چارچوب توافقنامه ای دفاعی خبر داد که به دو کشور قطر و ترکیه جهت مقابله با آنچه «دشمنان مشترک» نامیده شده، کمک کند.

تاسیس این پایگاه نظامی بر اساس توافقنامه ای صورت می گیرد که در سال 2014 میلادی بین دوحه و آنکارا امضا و ژوئن گذشته در پارلمان ترکیه تصویب شده بود.

اظهارات سفیر ترکیه در دوحه مبنی بر تاسیس پایگاه نظامی در قطر در زمانی ایراد می شود که منطقه در اوج تنش و بی ثباتی به سر می برد و همسویی مواضع در پرونده های منطقه ای و بین المللی از جمله بحران سوریه و جماعت اخوان المسلمین موجب نزدیکی دو کشور به یکدیگر شده است.

دمیروک در ادامه اظهارات خود درباره این پایگاه نظامی توضیح داد که این پایگاه، اولین پایگاه نظامی ترکیه در خاورمیانه شمرده می شود و 3 هزار نیروی نظامی پیاده نظام در کنار یگان هایی از نیروی هوایی و دریایی و مربیان نظامی و نیروهای ویژه و نخبه را در بر خواهد گرفت.

وی افزود: این پایگاه نظامی، پایگاهی چند منظوره خواهد بود و اولین هدف از تاسیس آن، بهره برداری به عنوان پایگاه آموزش نظامی مشترک بین دو طرف خواهد بود و به موجب توافقنامه امضا شده به قطر اجازه داده شده تا پایگاهی در خاک ترکیه احداث کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 30 آذر 1394
نظرات
خطرناک‌ترین نکته درباره موقوفه ملی دموکراسی این است که این سازمان تریبون و قدرت را در اختیار جنگ‌طلب‌ترین افراد در آمریکا قرار می‌دهد، صرف‌نظر از این‌که این‌ها دولت را به دست داشته باشند یا نه. «کنت تیمرمن» رئیس «بنیاد دموکراسی» آمریکا پیش از انتخابات سال 88 گفته بود: «صحبت از یک انقلاب سبز در ایران است.»

گروه بین‌الملل مشرق- دولت آمریکا از سال‌ها پیش به دنبال براندازی در ایران بوده و این واقعیت را مخفی نکرده است. با این حال، طی چند سال اخیر، مواضع رسمی دولت آمریکا حکایت از توقف تلاش‌ها برای «تغییر حکومت» در ایران دارد. اما آیا سیاست‌های آمریکا واقعاً متحول شده یا صرفاً کانالی که جنگ‌طلبان این کشور از طریق آن به دنبال رسیدن به اهداف خود در ایران هستند، تغییر کرده است؟ در گزارش پیش رو، یکی از قوی‌ترین ابزارهای دولت آمریکا برای اجرای سیاست «تغییر رژیم» را معرفی خواهیم کرد. سپس مواردی از موفقیت واشنگتن در به‌کارگیری این ابزار را بررسی می‌نماییم، به سیاست‌های اخیر روسیه برای مقابله با این ابزار اشاره می‌کنیم، و هم‌چنین نگاهی به ردپای استفاده از این ابزار در ایران پس از انتخابات سال 1388 می‌اندازیم.

آن‌چه با شنیدن نام «سازمان‌های غیردولتی» به ذهن مردم می‌رسد، عمدتاً گروه‌هایی است که دست به اقدامات قهرمانانه می‌زنند، مانند «پزشکان بدون مرز» که به مناطق جنگی سفر می‌کنند تا مجروحان را صرف‌نظر از وابستگی‌ها و جناح‌های سیاسی آن‌ها درمان نمایند. کار این گروه‌ها فوق‌العاده خطرناک است، همان‌طور که اخیراً بمباران بیمارستانی در شهر «قندوز» افغانستان که توسط پزشکان بدون مرز اداره می‌شد، این خطرات را نشان داد: در این بمباران، 13 نفر کادر پزشکی، 10 بیمار و 7 نفر دیگر جان خود را از دست دادند.

سازمان‌های «غیردولتی» آمریکا از بودجه دولت چه استفاده‌ای می‌کنند/ وظیفه موقوفه ملی دموکراسی در سیاست خارجی جنگ‌طلبان چیست/ کدام عملیات‌های سیا به موقوفه ملی دموکراسی محول شد/

تعداد بازدید از این مطلب: 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 30 آذر 1394
نظرات
رئیس جدید "موساد" سمت های مختلفی را تجربه کرده و با نام مستعار "مدل" شناخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اخیرا "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل تصمیم گرفته تا فرد جدیدی را به عنوان ریاست دستگاه اطلاعات ("موساد") برگزیند. این شخص که با نام "یوسی کوهن" شناخته می‌شود در گذشته مشاور امنیت ملی نخست وزیر اسرائیل بوده است.


رئیس جدید



سایت اسرائیل اسپای (Israel Spy) درباره رئیس جدید دستگاه اطلاعات اسرائیل نوشت: او بیش از 30 سال است که در "موساد" بوده و عوامل خود را در کشورهای مختلف برگمارده و رهبر (منصب دار) واحدهای مختلف "موساد" بوده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 29 آذر 1394
نظرات
نزدیکی بسیار زکزاکی به ایران و حزب الله لبنان، منتقدان وی در نیجریه را به این باور رسانده که اعضای جنبش تحت رهبری وی آموزش های نظامی دیده اند. اما رهبران جنش همواره این اتهام را رد کرده و بارها تاکید کرده اند که آموزش های اعضای جنبش اسلامی نیجریه، بیشتر از آموزش های دفاع شخصی نبوده است.
گروه بین‌الملل مشرق - سال‌هاست که اقدامات گروه «بوکوحرام»، هر از گاهی، کشور نیجریه را در صدر اخبار رسانه‌های بین‌المللی قرار داده است. بوکوحرام یک گروه سلفی تندروی است که خواهان استقرار کامل شریعت در این کشور آفریقایی است.


این گروه تحت عنوان «جماعة أهل السنة للدعوة والجهاد» یا همان بوکوحرام _ که در زبان هوسی از زبان های محلی آفریقایی به معنای تحصیل غربی حرام است _ در سال 2002 توسط محمد یوسف از علمای سلفی نیجریه بنیانگذاری شد. اما اقدامات خشونت آمیز بوکوحرام بعد از آن قوت گرفت که شیخ محمد یوسف در سال 2009 توسط ارتش نیجریه کشته شد. در واقع ارتش نیجریه با مقابله به مثل‌های خونین در برابر بوکوحرام نقش یک لبه دیگر قیچی را در شکل گیری حمام های خون در نیجریه ایفا کرد و گروه بوکوحرام را برای انجام عملیات های خونین بیشتر و سرانجام پیوستن به داعش در سال جاری میلادی تحریک کرد.

ماجرای واکنش شیخ زکزاکی به تهدید ایران توسط صهیونیست‌ها

تعداد بازدید از این مطلب: 326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 29 آذر 1394
نظرات
وزیر امور خارجه در مصاحبه با نشریه نیویورکر به تشریح مواضع ایران در قبال بحران سوریه و همچنین توافق هسته‌ای و طرح کنگره علیه ایران پرداخت.

به گزارش مشرق، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه‌ای طولانی با «رابین رایت» خبرنگار نشریه «نیویورکر» مواضع تهران در قبال موضوعات مختلف از جمله اوضاع منطقه، توافق هسته‌ای و همچنین طرح کنگره علیه ایران را شرح داده است.

در ادامه مشروح این مصاحبه آمده است:

 

شما در مورد چشم‌انداز فرآیند صلح سوریه چیست؟ آیا این روند به نتیجه‌ای ملموس و پایدار منتهی می‌شود؟

هدف ما تسهیل یک فرآیند وحدت و آشتی ملی بین سوری‌هایی است که به دنبال یافتن راهکاری مسالمات‌آمیز هستند، نه کسانی که به واسطه یک ایدئولوژی منحرف، کمر به نابودی سوریه بسته‌اند. این هدفی دشوار است. 

ایران چه نقشی را برای رئیس‌جمهور اسد در طول دوره 6 ماهه انتقالی قائل است؟

این وظیفه ما نیست که در مورد نقش افراد در این روند تصمیم بگیریم. وظیفه هیچ‌کس دیگر هم نیست که در این مورد تصمیم بگیرد. 

مذاکرات فرآیند صلح که نمایندگان دولت و معارضین سوری را تا 1 ژانویه گردهم می‌آورد، آتش‌بس و ایجاد دولت انتقالی که «معتبر، فراگیر و غیر قومی» است ظرف 6 ماه که نهایتا به یک قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات ظرف 18 ماه منجر می‌شود. این توافق ضمنا از همه کشورهای درگیر در مذاکرات خواسته است که از پایبندی متحدانشان به آتش‌بس اطمینان یابند. 

مهم است که همه از حرکت رو به جلوی روند و برقراری آتش‌بس اطمینان حاصل کنند. قطعنا هیچ آتش‌بسی برای داعش، جبهه النصره و القاعده نخواهد بود... بنابراین این‌ها مسیرهایی جداگانه هستند. یک مسیر برای آن است که دولت سوریه و معارضینی است که علاقمند به آینده صلح‌آمیز این کشور هستند، به خاطر وحدت ملی و فرآیند سیاسی، گردهم آیند. در عین حال، همه باید حمایت از گروه‌های افراطی، دادن اجازه به تردد امن آن‌ها، دادن اجازه به آن‌ها برای دریافت سلاح، دادن اجازه به آن‌ها برای دریافت کمک‌ها مالی را متوقف کنند و همه برای مبارزه واقعی با آن‌ها، دست به دست هم دهند.

تعداد بازدید از این مطلب: 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود